Hoi Hoi Ik heb een vraagje over voedselallergiën. Ik heb zelf een koemelk allegie eiwit allergie en heb een histamine dieet (dit hou in dat je bepaalde combinatie's niet mag hebben omdat je dan last van je darmen enz van krijg). Maar omdat ik nu zwanger ben vraag ik me af of ik dan kalk tabletten moet innemen of iets anders waardoor ik dit gemis kan opvangen voor de baby. En hoeveel kans heeft de baby om ook een allergie te hebben? en vanaf wanneer kan zich het laten zien? Hopelijk heb ik het zo goed kunnen formuleren. Alvast bedankt voor een reactie.
hoi Fleur, als je zorgt voor alternatieven hoef je in principe niet aan te vullen. Wat wel altijd mag is het gebruik van een zwangerschapsmultivitamine als aanvulling op je gewone eten. Dan heb je toch iets extra's. Erfelijke aanleg Kinderen met een erfelijke aanleg voor allergie hebben een grotere kans op het ontwikkelen van koemelkallergie dan andere kinderen. Het gaat hierbij om kinderen met minstens één ouder of broertje of zusje met een aangetoonde allergische aandoening zoals hooikoorts, astma of eczeem. Koemelkallergie wordt meestal vastgesteld in het eerste levensjaar. Vaak verdwijnen de klachten als de kinderen ouder worden: iets meer dan de helft van de kinderen met koemelkallergie verdraagt koemelk weer rond de eerste verjaardag. De meeste andere kinderen kinderen volgen in de daaropvolgende vier jaar. In overleg met de arts moet daarom regelmatig worden geprobeerd of koemelk weer verdragen wordt. Dit voorkomt onnodige beperkingen in de voeding. Je kunt wel starten met borstvoeding als je dat wilt. Borstvoeding beschermt namelijk ook weer tegen allergie. Mirjam