Zwangerschapsboeken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Fairy Tale, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi

Ik heb inmiddels de boeken van Jools Oliver, Daphne Deckers en Kluun gelezen, maar ik wil ook een boek lezen dat niet gaat over "de ervaringen van..." maar dat echt goede voorlichting geeft over zwanger zijn en de tijd na de bevalling.

Kan iemand me iets aanraden?

2. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik heb zwangerschap voor dummies uit de bieb gehaald :)
    Tis m'n derde ben niet echt een dummy maar vind het boek wel erg leuk!
    De boeken van Beatrijs Smulders schijnen ook erg goed te zijn!
    Groetjes Roelie

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    veilig zwanger van beatrijs smulders is een absolute aanrader en idd ok zwangerschap voor dummies.

Ook heb ik een boekje dat stralend zwanger heet. Staan hele leuke tips in voor jezelf.

De boeken van Jools Oliver, daphne deckers en Kluun heb ik ook allen gelezen. Vond vooral die van Kluun en Jools Oliver wel ontzettend leuk!

heb overigens de meeste boeken gewoon via Marktplaats gekocht.

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

zwanger

tis geschreven door 3 verloskundigen. Best dik maar staat echt alles in wat je wil weten over zwanger worden zwanger zijn bevalling en erna. Ook de groei van je kindje, echo's onderzoeken en evt miskraam of tweelingen.

tis van spectrum (www.spectrum.nl) isbn-10:90 274 2314 8 isbn-13: 978 90 274 2314 6 NUR 851

5. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Ik heb "je bent zwanger" gekocht. ik vind het helemaal geweldig. Ik heb hem al drie keer doorgelezen, maar vooral het bijhouden van de weken vind ik erg leuk. Er staat superveel infomatie in. Voor mij een echte aanrader!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, ik heb ook 'je bent zwanger'. Lekker duidelijk allemaal, ik kijk ook nog even elke week wat hij/zij gaat doen.

7. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    Ik krijg morgen deze 3:
    *Elke dag dichterbij
    *Negen maanden, de zwangerschap van week tot week
    *Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt !

Heb er zin in om ze te bekijken. 1ste boekje kan je van dag tot dag kijken wat er gebeurd.
    @de is veel info en de 3de is een kadootje voor mijn man :D

8. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

die laatste van kluun heb ik ook, das echt een lache boek. Zal je man erg leuk vinden! Voor ik m aan mijn vriend gegeven heb heb ik m eerst zelf gelezen. Heb echt krom gelegen!

9. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    :) leuk om te weten dat het een goed boekje is!
    Ben nu nog nieuwschieriger geworden.

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Die van Kluun heb ik inderdaad ook voor mijn vriend gekocht. We hebben inderdaad in een deuk gelegen.

Bedankt voor jullie reacties, ik zal ze allemaal op Bol.com opzoeken en dan een keus maken.

11. Sijke

Sijke Bekend lid

'' bevallen en opstaan" , "duik in je weeën" en "de magische negen maanden" zijn ook erg goed.

Eerste is vooral informatief, is in drie delen geschreven; voor de bevalling, de bevalling en daarna.

Tweede boek is vooral praktisch, oefeningen en houdingen enzo.

Derde boek is meer richting hoe je bewust je zwangerschap kunt beleven. Goede tips over ontspanning, eten en levenshouding.

12. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    Heb nu toch die 3 boeken binnen en die van Kluun is erg leuk :D

Elke dag dichterbij is ook heel erg leuk en zodra de eerste echo is geweest dan vul ik hem in.

Boek Negen Maanden is niet zo leuk en ik las een stom iets erin dat als je heel erg misselijk bent dat dan de kans op een MK veel minder zou zijn.
    Stelt mij dus totaal niet gerust omdat ik maar af en toe beroerd ben.

Ik ga nu nog even Wehkamp kijken en misschien dat daar een ander boek nog is.

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

-'Duik in je weeen' van Carita Salomé, wordt werkelijk door al mijn vriendinnen aangeraden! Heb het net aangeschaft.
    -Zwangerschap voor Dummies: prima boek, staat veel in en geen getut.
    -KLuun: lachen, maar niet echt informatief.
    -Beatrijs Smulders staat ook hoog op de lijst. (verschillende boeken)

groetjes
    Amber

ps: HeMa: onzin joh, niks van aantrekken!

14. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    Ik gooi dat fabeltje ook meteen uit mijn hoofd!

Ik heb nu een ander boek besteld genaamd: Het Grote Wonder
    Morgen komt hij binnen dus ben erg benieuwd ernaar.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.190
    35.879
    113
    @hema: idd niks van aantrekken hoor, ben eigenlijk niet misselijk geweest en tot nu toe is alles bij mij goed gegaan. Ben nu 27 week zwanger, want een onzin zeg.

16. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Veilig Zwanger van Beatrijs Smulders is echt mijn bijbel geweest de afgelopen maanden! Heel handig boek.

Deel Deze Pagina