Supplementen?

Discussion in 'Gezondheid' started by YvonneM, May 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. YvonneM

YvonneM Lid

May 27, 2007
    55
    0
    0
    Ik vroeg me eens af of er ook veel mensen extra supplementen slikken en wat voor reden erachter steekt.

Heb zelf nu een potje Efamol Moeder en Baby gekocht. Ik ben niet zo'n viseter en de omegaolien schijnen vooral in de laatste maanden wel belangrijk te zijn.

2. Sijke

Sijke Bekend lid

visolie is inderdaad goed voor je kindje; ontwikkeling hersenen en motoriek. Schijnt ook goed voor jezelf te zijn.
    Daarnaast vind ik een goede multi-vitamine wel belangrijk en voor de eerste tijd natuurlijk foliumzuur. Ik merk het normaalgesproken al aan mijn conditie en weerstand of ik wel of geen vitamines/mineralen slik, terwijl ik toch gezond eet. Dus tijdens de zwangerschap is het voor mij zeker iets waar ik mee doorgegaan ben. Je moet wel even opletten of een vitaminepreparaat geshcikt is voor tijdens de zwangerschap.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb tijdens mijn hele zwangerschap en ookd e tijd dat ik borstvoeding gaf Gravitamon geslikt. Voelde me er heel goed door!

4. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    ik slik Femnatal..
    en ga de volgende afspraak aan de vlos vragen over de visolie.. ;)

5. Mirelle

Mirelle Actief lid

Dec 11, 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Mijn Hb is wat laag dus op verzoek van de vK ben ik Floradix gaan slikken.
    Tablet vorm omdat deze makkelijker zijn om mee te nemen.
    Ze werken echt! Ik geef ze ook aan mijn vriend als hij een beetje aan het kwakkelen is. Geniaal spul!

Groetjes, Mirelle.

6. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik slik VSM mama en dit doe ik puur omdat ik geen groenten eter ben. Ik vind het sinds ik zwanger ben heel erg vies. Fruit daarin tegen lust ik wel. Maar om toch een beetje voldoende vitamine binnen te krijgen slik ik dus een vitaminisupplement

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik pas de capsulles van etos zwanger zijn , hier zit ook omega 3 vetzuren (uit vis) dus die kijg ik ook binnen

8. Essebes

Essebes Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,215
    0
    0
    Ik slik ook Vsm mama vitamines, eet zelf ook veel groente & fruit, maar vind het wel een fijn idee dat ik alles binnekrijg via m'n tabletjes (liever iets teveel als te weinig) Maar is het aan te raden om ook iets van visolie te nemen? Ik eet op z'n tijd vis, of heeft dit hier niets mee te maken?
    Kusss Es

9. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik heb mijn hele zwangerschap en mijn hele BV periode Femnatal geslikt.

10. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0
    ik slik sinds een paar dagen gravitamon. Ben niet een geweldige groenteeter, maar heb er wel lang over gedaan om te beslissen of ik wel extra wilde slikken. Ik heb voor gravitamon gekozen omdat hier van de vitamines niet meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid inzit (op een enkele uitzondering na). Ik vind het een beetje onnatuurlijk om van al die vitamines bijv. 200 of 300% te slikken. TErwijl je door je voeiding dus ook al wat binnenkrijgt. Voor mijn idee helpt gravitamon gewoon een handje mee (misschien houd ik mezelf wel voor de gek, maar mn gevoel vind dit het prettigst 8) )zonder enorme overdoses vitamines. Bovendien was Gravitamon redelijk voordelig: 100 pillen voor 15 nogwat. (femnatal bijv is maar 60 caps. voor 13 nogwat) Dus vandaar mijn keuze voor gravitamon.
    groetjes sanneke

11. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb tijdens de zws Gravitamon en floradix gebruikt. Nu gebruik ik Supradyn omdat ik steeds een beetje 'kwakkel'.

12. lucie

lucie Actief lid

Mar 13, 2007
    335
    0
    0
    Op advies van mijnverloskundige slik ik een multivitamine speciaal voor zwangere vrouwen (gewoon van het Kruitvat) en TRIOMAR Visolie. Samen met nog een ander merk vond de VK dit de enige visoliecapsules die echt wat zouden bijdragen.
    Ze heeft het me helemaal uitgelegd wat en hoe precies, maar dat kan ik niet herhalen. Ik heb het ook nog eens nagezocht op internet, maar dan zie je door de bomen het bos niet meer! :-s
    Ik voel me echt goed bij de visolie. :D
    Ik heb het idee dat het daadwerkelijk bijdraagt aan een goed humeur en ook mij stoelgang doet het goed! Ik vertrouw er ook maar op dat het iets voor mijn kindje doet! :baby:

13. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb ook de Zwanger vitamines van het Kruidvat gebruikt tijdens bijna de hele zwangerschap.

En van sommige vitamines heb je tijdens je zwangerschap iets meer nodig dan dat je normaal nodig hebt, dus vandaar dat er in de speciale zwangerschapstabletten vaak meer dan 100% zit.
    Ik heb in het begin van de zwangerschap heel slecht kunnen eten en dit vulde mooi aan. En ook voor de zekerheid. O ja... in de zwangerschaps vitamines zit ook de foliumzuur, dus die hoef je dan niet apart te slikken.

Share This Page