mijn vraag is; ik heb heeel gauw honger en door mn lage bloeddruk ben ik ook snel licht in mn hoofd. nou helpt drop wel even maar ik kan niet de hele dag drop gaan eten. en dmv een drop gaat die hongergevoel ook niet weg. ik eet ong. 2 stuks fruit per dag (soms 1 soms 3 hang weer af of ik misselijk ben of niet) heeft iemand misschien tips om toch te eten en het gezond te houden?
worteltjes, snoeptomaatjes, minikomkommertjes. Selderijstengels of stukjes paprika met la vache qui rit kaasjes. Rijstecrackers.
Ik lust sowieso weinig meer... maar gezond snoepen...Sja, ik eet granaatappels, crackertjes, Turkse fetakaas.. en vandaag loempia's gesnoept.. Ik let wel op wat ik eet, maar ga mezelf niet alles onthouden waar ik trek in heb want heb al een slechte eetlust op dit moment.
ja dat vroeg ik me ook af wat kan je nu eten als je lekkere trek heb, voorheen plunderde ik de snoeppot,maar heb nu vaker lekkere trek dan voor heen hahaha
cup a soup met boterham? hb ook last van lage bloeddruk gehad.... cup a soup prei heb ik in liters weggedronken (1 zakje per dag hoor )
Ik at bananen, ontbijtkoek, dronk een glas biologische melk, nam een rijstwafel (Zonnatura, die met yoghurtlaagje is lekker) en snoepte ook gewoon. Niet bergen, natuurlijk
oh bedankt allemaal! het lijkt zo voor de handliggend maar het valt tegen gelukkig zie ik hier allemaal gezonde EN lekkere tips die ik zeker ga proberen. heel lief, bedankt en kijken wat we nog meer gaan tegenkomen ik ben altijd een snoeperd geweest binnen een uur had ik makkelijk een zak haribo. een reep milka (koeievlekjes) en een halve zak chips op maar dit wil ik niet meer omdat allemaal eigenlijk ongezond is en iedereen wil het beste voor haar kind, ik dus ook vandaar dat ik jullie hulp vroeg. gr.
ook heel lekker.....een smoothie. Gewoon zelf maken. Het kan op allerlei manieren. De basis is altijd fruit zoals banaan, aardbeien,kiwi's etc. Dan een beetje een sappige fruit zoals bv sinasappel, druiven. Dit kun je gewoon zo mengen.(in blender/keukenmachine) Je kun ook de bv banaan invriezen en de rest van het fruit dan niet. Je kan er een beetje yoghurt bij doen (gelijk zuivel binnen). Je kan ook ijsblokjes er in doen. je kan 2 of meerdere fruitsoorten mengen. Bovendien smaakt het ook lekkerder. Ik houd namelijk niet van advacado, maar in een smoothie is het lekker! Ik vind bijv sinasappel banaan heel lekker. Anderhalve sinasappel en 1 banaan is genoeg voor 2 glazen. Ik vind het ook lekker als de banaan is ingevroren en dan geblend met de rest. Gebruik je fantasie, er mag alles in. En het is echt lekker : P Bovendien is af en toe lekker snoepen niet erg toch? Anders zorg je ervoor dat je het a. niet in huis hebt of b. dat je de volgende wat gezonder eet. Succes
Ik vind walnoten die je eerst nog moet pellen erg lekker, ook om dus voor de tv te eten want je bent lang met iets bezig (ik kraak ze met mijn handen) en je eet ontzettend gezond en lekker! Verder inderdaad selderijstengels/paprika met yoghurtdip!
Hier ook graag noten die je nog moet kraken, en gedroogde abrikozen en gedroogde pruimen.. ik heb er snel genoeg van, voelt als snoepen en er zit ook nog veel ijzer in! Maar toen ik heel misselijk was met lage bloeddruk nam ik vaak boerderijdrop, dat eet je langzamer en met een stuk of 5 per keer niet dramatisch.. misselijkheid werd ook minder (oh je vroeg om gezonde tips he !)
Hier nog een tip. Zelf heb ik de laatste week echt trek in kleine bloemkoolroosjes met tomatenketchup. Heerlijk voor de tv en gezond. Groetjes, Krissa
ik heb standaard altijd sultana,s hartig in huis maak tussendoor blokjes kaas,heerlijk met wat radijs en komkommer fruit,pak desnoods wat voorgesneden meloen van de groenteboer,helpt bij mij tegen misselijkheid komkommer besmeren met paturain geroosterd bammetje met knakwost en zo kan je een hele lijst maken ooh voor ik het vergeet,,,,,,,,,broodje bapoa
of van die fruitkicks.. die at ik altijd toen ik zwanger was van mijn dochter... en sochtends een tostie met ham en kaas.. tussen de middag soms een stukje fruit.. savonds een lekkere warme maaltijd.. en dan wat later op de avond weer een bord vol met stukken fruit..
Hmmmmmm ik krijg echt honger van al die lekkere dingen Hier ook cup-a-soup, kiwi's, cherrytomaatjes, komkommer, crackers etc. Maar ook soms ongezonde dingen hoor... Moet kunnen vind ik! Ik eet/drink trouwens bijna geen zuivel, is dat heel erg?
ik helaas ook niet (veel) maar ik heb een combi foliumzuur met calcium en vit-d dus ik denk dat het wel ok is gebruik je andere vit. bv gravitamon of zo, daar zou het vlgns mij wel bijzitten