Hallo iedereen, even kort mijn verhaal in een beter geschikt topic. Na zo;n 3 dagen overtijd op 17-1(uitgaande van een cyclus van 28 dagen) heb ik verschillende testen gedaan. de meeste daarvan gaven een zeer licht positief resultaat. Maandag 19-1 bloed laten prikken HCG waarde was 10 ( grote kans dat het mis was, of nog heel pril zwanger) maandagavond bloeding en buikpijn (mesntruatiepijn)die een dag of 4 aan heeft gehouden; daarna 2 dagen niets en gisteren weer klein beetje bloedverlies en buikpijn Woensdag 21-1 weer bloed laten prikken ; waarde was 15 Vandaag 26-1 weer bloed laten prikken ; waarde was 174 As woensdag hebben we een afspraak bij t zieknhuis. Ik maak me nu erg druk; ik dacht (of denk) dat ik vorige week maandag een miskraam had gehad, maar nu stijgen de waardes toch. Op internet lees ik dat dit dan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn. Maar ook met deze lage waardes ? Wie herkent dit en kan me adviseren ? Alvast bedankt Groetjes
Ik heb zelf beiden meegemaakt en kan twee kanten op. Mocht het een bbz zijn dan is een 'positief' (sorry het klinkt wat raar) dat je HCG-waarde zo laag is. Bij ons in het ziekenhuis en misschien geldt dat wel landelijk wordt er pas bij een bbz geopereerd als de HCG waarde rond de 2000 of hoger zit. Dan is het vruchtje namelijk te groot. In de andere gevallen wachten ze af of je lichaam het vruchtje vanzelf afstoot. Bij lage waardes zoals van jou kan het ook nog een miskraam zijn. De waarde is zo laag dat ze waarschijnlijk ook niks in de baarmoeder zien zitten, omdat het te klein is. Het HCG kan heel langzaam stijgen, maar stijgt te weinig om gezond te kunnen zijn. Uiteindelijk daalt het weer en wordt al het baarmoederslijmvlies afgestoten. Zo is het bij mijn laatste zwangerschap ook gegaan. Ook lage HCG-waardes en toen ik ongeveer 6 weken geweest zou zijn een hele heftige bloeding. Heel veel sterkte met alles en als je veel pijn krijgt altijd aan de bel trekken! Liever te vaak dan te weinig!
Hi trees, Vandaag bij de arts geweest, hij zei zo ongeveer hetzelfde als jij Inwendige echo gehad, was niets te zien. Aangezien de waardes zo laag zijn is het sowieso niet goed; het kan een mk zijn of een bbz; maar nu idd afwachten aangezien de waardes laag zijn is de kans groot dat het lcihaam het zelf oplost. Volgende week maandag weer bloed prikken. Hij zei wel dat we niet zwanger kunnen worden zolang er hcg in het bloed zit; aangezien het lichaam denk nu zwanger te zijn ( is ook wel zo, alleen niet van iets levensvatbaars) Hoe is het bij jou afgelopen ? Hoe lang nadat de waardes weer op 0 staan kun je weer zwanger worden ? Ik hoop maar dat maandag de waardes 0 zijn. Raar om te zeggen, aangezien je normaal hoopt dat ze stijgen.