Hallo, Ik ben nu 24 weken zwanger en sinds een week of 3 heb ik ineens last van angstige gevoelens de hele dag door. Slaap 's nachts slecht en word soms trillend wakker. Word hier erg bang van omdat ik niet weet wat me overkomt. Denk dan dat het nooit weer over zal gaan en zo. Een paar keer per dag resulteert het in een paniekaanval en op zo'n moment zie ik geen uitweg meer. Voel me zo ellendig de hele dag door, ben ook overal bang voor. 's Ochtends bang om naar mijn werk te gaan, 's avonds bang om weer naar huis te gaan. Bang voor een leeg weekend, bang dat ik geen afleiding ergens uit kan halen. Kan aan niks anders meer denken. Ik voel me ook niet beter als ik aan iets leuks probeer te denken. Er spoken allerlei dingen door mijn hoofd. Wat kan dit zijn? Ben zo bang! Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Hoi Alie77, ik zag je berichtje nog open staan. Hoe is het intussen met je? Gaat het al een beetje beter? Heb je intussen al een manier gevonden zodat je je iets lekkerder in je vel voelt? Mijn advies is anders echt om eens met je huisarts te praten en je evt te laten doorverwijzen naar iemand waar je echt op je gemak mee kunt praten. Helemaal niet omdat je en uitzondering bent, maar puur omdat ik vind dat als je zelf aangeeft dat je echt niet goe din je vel zit en je angsitg bent, dit heel dapper is en je er dn ook nu iets mee moet doen. Ik ken meer zwangere vrouwen bij wie alles een beetje gaat spoken en slecht slapen en geen overzicht meer hebben. Dus het is niet heel raar ofzo. Wel heel vervelend voor jezelf en daarom moet je proberen door te pakken nu. Dan ben je wellicht zo geholpen en anders is het gewoon ter ondersteuning. Probeer af en toe leuke dingen te doen en schrijf alles waar je mee zit echt even op een blaadje, al is het maar puntgewijs, dat helpt vaak je edachten te ordenen. Groetjes Brigitte