Ik ben bang dat ik toxoplasmose ben opgelopen. ik heb gistr kattenstront opgeruimd zonder handschoenen. ik weet dat het niet mag maar heb het gedaan in een boze bui, omdat mijn vriend het even niet wou opruimen. heb daarna wel mijn handen goed gewassen help..
Als je gelijk je handen gewassen hebt zul je het niet opgelopen hebben hoor volgens mij. Niet meer doen, ook niet in een boze bui óf handschoenen dragen!
ik neem aan dat je toxoplasmose bedoelt. En je hebt de poep toch niet met je blote handen aangeraakt? Goed handen wassen en onder je nagels en er is niks ana de hand.
Toxoplasmose moet je via je mond binnenkrijgen. Dus als je goed je handen hebt gewassen is er vast niks aan de hand. Maarre, niet meer doen he?
en naar wat ik heb begrepen komt toxoplasma het meest voor bij kittens.... maar durf ik niet met zekerheid te zeggen, maarre idd niet meer doen hoor, dan zet je de kattenbak lekker onder zijn neus , ruimt tie het vast wel op.. gr saskia
en als je open wondjes hebt aan je handen "kan"je het oplopen idd maar meestal zijn idd de kittens de boosdoeners niet volwassen katten maar volgende keer handschoenen aan of anders even je vriend de consequenties van toxoplasmose onder zijn neus duwen
ik raakte het prongelijk 2x met pijn vingers aan, maar hier had ik geen wondjes, aan de rest van mijn handen wel. de kat is trouwns al 4 a 5 jaar oud dus hoop dat hij het al heeft gehad. heb het even tegen de verloskundige gezegt en die zij dat ik goed op moest letten of ik ook keelpijn had of opgezette klieren
Niet alleen via wondjes kan je het oplopen ook na wrijven in ogen heb ik begrepen van mijn vk. Maar wanneer je goed je handen doet wassen na het verschonen van de bak, is de kans echt minimaal hoor.
En de man de voortaan kattenbak laten doen zolang je zwanger bent! Mijne moest er ook aan geloven nu en zonder tegensputteren
het is na mijn idee een kleine moeite vrouwlief te beschermen voor iets wat vreselijke gevolgen kan hebben voor je ongeboren kindje daar zit je dan toch niet mee ?
Vandaag had onze pup voor de zoveelste keer strond uit de kattebak gehaald en ik gooide het met mijn blote hand op de handveger en blik die in de buurt lag. Pas toen ik later onder de douche stond, dacht ik: O jee, wat heb ik nu weer gedaan? Maar er zal wel niks aan de hand zijn. Ben meteen het opruimen onder de douche gestapt, dus het zal wel meevallen. X Linda