tijgerbalsem gebruiken tijdens zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by Yelice, Aug 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yelice

Yelice Niet meer actief

Misschien een domme vraag :) maar mag je tijgerbalsem smeren als je zwanger bent?
    Ik lees op het internet nogal tegenstrijdige berichten namelijK
    Ik heb vreselijke nek en schouderpijn en voor het slapen gaan wat insmeren met tijgerbalsem zou wel helpen maar ik weet niet of het schadelijk kan zijn.

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik zou liever geen tijgerbalsem gebruiken.

Dan kun je beter de spierpijnzalf van de VSM gebruiken. Deze gebruik ik ook, en ik heb het voor de zekerheid nagevraagd bij de gyn. en die vond het ook geen probleem. En het werkt goed en fijn vindt ik.

Home | VSM Spiroflor bij spierpijn
    Spiroflor bij spierpijn en gewrichtspijn
    Spiroflor SRL gel is een homeopathisch geneesmiddel voor gebruik bij spierpijn en gewrichtspijn, een stijve nek of stijve rug, rugpijn of spit en pijn door kneuzing, verrekking of overbelasting van spieren.

Gr.
    Carlien

3. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Mag! Mijn homeopatische huisarts heeft het mij zelfs geadviseerd tegen de hoofdpijn nu ik zwanger ben. Ik slik liever geen paracetamol, vind dat toch een beetje rommel.

4. Shorta

Shorta Lid

Jul 14, 2011
    15
    0
    0
    Fulltime Mama :D
    NULL
    Ja tijgenbalsem kan geen kwaad. Maar waarom gebruik je geen kruik?

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #5 merah, Sep 19, 2011
    Last edited: Sep 19, 2011
    Tijgerbalsem is idd geen probleem. Lekker slapen! SRL vind ik echt vies plakspul en het werkt, bij mij in ieder geval, echt totaal niet. Mijn vk vond het ook geen probleem. Het schijnt niet echt diep.de.huid in te gaan. Dit begreep ik ook van de apotheek, vandaar dat zij ook srl adviseren. Dat gaat dieper. Maar ook zij zeiden dat tijgerbalsem op zich wel gewoon mag en geen kwaad kan.

6. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Ik had mijn verloskundige gevraagd nadat ik het had gebruikt. Die zei dat een paar keer dat ik had gebruikt had geen kwaad kon, maar ik kon het volgens haar beter niet meer gebruiken. Het kan in je bloedbaan terechtkomen en er zit een stof in wat schadelijk kan zijn voor de baby. Ik zou het dus niet doen.

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Mijn fertiliteitsarts gaf aan dat je tijgerbalsem kunt gebruiken als je zwanger bent. Aleve mag niet, hierin zit brufen (pijnstiller). Ik zou ook eerst een warme kruik proberen.

Share This Page