toxoplasmose

Discussion in 'Zwangerschap' started by boeboe, Jul 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boeboe

boeboe Bekend lid

Apr 23, 2012
    628
    0
    0
    thanks iedereen..ik had het aan mij VK gevraagd en ze zei inderdaad dat de kans Zeeerrr klein is..
    maar god ik heb maar wel Dettol aangeschaft en mijn huishoudhandschoenen sicht bij de kattebak gezet..

2. Zoya83

Zoya83 Lid

Mar 17, 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kans is heel klein, maar het zal je maar overkomen. Mijn man heeft er nu nog dagelijks last van.

Mijn schoonmoeder had geen katten. Gewoon zo voorzichtig mogelijk,lijkt me niet te veel moeite toch?

3. boeboe

boeboe Bekend lid

Apr 23, 2012
    628
    0
    0

ik snap je even niet...
    mijn man heeft er nu nog dagelijks last van..(??)

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je kunt er heel lang bijv vermoeid van zijn.

5. Zoya83

Zoya83 Lid

Mar 17, 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft door de toxo besmetting een waterhoofd opgelopen. Dit is heel lang goed gegaan. Maar nu is het al een paar jaar mis.

6. boeboe

boeboe Bekend lid

Apr 23, 2012
    628
    0
    0

oww jeetje wat erg! :(

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Weer een beetje gerust gesteld?:)

Iedereen valt altijd meteen over die kattenbak. Maar ze vergeten even dat je ook toxo kan krijgen van niet goed doorbakken of rauw vlees...,
    Dus filet americain, biefstuk, bepaalde worstsoorten, rauwe rosbief enz.
    Iets waar vroeger niet zo nauw naar gekeken werd..

8. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

Jan 16, 2013
    364
    0
    16
    Als je hierover twijfelt dan kan je je bloed laten nakijken. Dit heb ik ook gedaan. Is weer een geruststelling voor jezelf als blijkt dat er niets uit is gekomen. Zoals al wordt geschreven zou ik me persoonlijk ook meer druk maken om niet goed doorbakken vlees of goed gewassen groente.

9. Lalalie007

Feb 26, 2013
    33
    0
    0
    Ik heb ook meerdere katten thuis en vroeg mijn gynaecologe hoe het nu zat met de kattenbak. Zij gaf mij exact dezelfde bovenstaande opmerking dat katten die bacterie maar 1 keer krijgen in hun leven en dit als ze jong zijn. Bovendien was het zeker geen probleem als we onze kattebak om de 24 uur schoonmaakten. Dan is/was er nog minder kans op besmetting. Ik deed ondertussen ook de kattebak, maar telkens met handschoenen aan en zelfs als ik veel met mijn katten ben bezig geweest ga ik automatisch mijn handen wassen. Wij hebben al heel lang meerdere katten en ik ben er tot nu toe nog niet immuun voor... dus nog geen besmetting gehad en hopelijk zal ik deze nu ook niet meer oplopen.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou me echt zo geen zorgen maken, net als hierboven vermeld wordt is het echt zeldzaam dat je het zou oplopen.

Share This Page