hallo bij mijn bevalling heb ik een perineumruptuur gehad. Nu geneest dat volgens mij best goed, alleen heb ik heel af en toe het idee dat ik wat ontlasting verlies via de vagina.. Is dit mogelijk? Met afvegen van de voorkant zit er geen ontlasting aan het papier.. Maar het bloed is ook nog wat klonterig dus ik weet het niet. De verloskundige heeft wel via de anus gevoeld of het goed gehecht was. En bij het afsluiten van het kraambed hebben ze ook nog gekeken en zag het er goed uit. Wat is uw mening? Alvast bedankt
Goedenavond, Het kan zo zijn dat er door de bevalling of door het hechten, een klein gaatje ontstaan is tussen de vagina en de endeldarm. Dit noemt men een fistel. Hierdoor kan ontlasting via de vagina eruit komen. Indien je dit vermoeden hebt, is het raadzaam om het te laten controleren. Een fistel gaat nooit vanzelf weg, dus als dit het geval is, moet je daar echt aan geholpen worden. Ik zal je adviseren je eigen verloskundige of gynaecoloog te bellen, zodat ze het kunnen controleren! Succes! Groetjes Monique