Hoi meiden, Vanmiddag heeft onze dochter lekker in haar zandbak gespeeld. Maar nou zag mijn man vanavond dat hij vol zit met kattenpoep, en best veel ook. Moeten we hier wat mee? Ze zit al paar dagen aan de diarree (overloop diarree). Dus ik kan t daar niet aan zien mocht dat het zijn. Tips! Liefs PandaBeertje
Ik heb even op internet gekregen..... Bij oorzaken staat iets heel interessants: Toxoplasmose komt het meest voor tussen 20 en 45 jaar en verloopt met weinige ziekte verschijnselen. En komt niet zoals velen denke het meest voor bij kinderen omdat ze in de prut zitten te wroeten. Misschien heb je hier wat aan. Symptomen staan er ook bij. https://mijnkinderarts.nl/ziekten/infecties/toxoplasmose/
Dankjewel. Dus hoef eigenlijk niet perse te bellen nu? Het lastige is dat ze al paar dagen diarree heeft en ik nu griepig ben en ik vanavond al het idee had dat ik haar had aangestoken dus lastig om dat nu aan elkaar te koppelen.
Volg je gevoel hierin. Je kan altijd de assistent bellen en met haar overleggen. Mocht zij het nodig vinden dan kan zij altijd nog overleggen met de huisarts. Sterkte
Wormen? Klinkt raar maar hoor geregeld op school al dat kindjes wormen hebben door spelen in zandbakken Klachten diarree en wormen spelen snachts het vaakst op donkere moment kruipen ze overal in. Women tablet kan je bij kv halen en over 2 wkn herhalen heeft ze ook klachten zoals jeuk en pijn?
Toxoplasma heeft een incubatietijd van 1,5-3 weken. Klachten na de ochtend in de zandbak kan dus niet. En verder is diarree geen typische klacht van toxo. gewoon afwachten. Er wordt zonder ernstige klachten toch niets aan gedaan. Het gaat vanzelf weer over (als ze al besmet is).
Wormen kunnen ook komen van in een vieze zandbak spelen, dus goed om dat even na te kijken. Of overleg met de assistente van de huisarts inderdaad.
Ik heb vandaag gebelt. Moet het even aankijken, als ze koorts krijgt moet ik bellen. En de diarree had ze al dus dat komt hier ook niet door.