Hallo, Ik heb gisteravond de 20w echo gehad en alles lijkt in orde. Nu zit ik het formulier door te lezen en heb nog wel een vraag. De volgende waardes staan er op: HC 180,2 hoofdomtrek CM 7,2 cisterna magna TCD 20,9 transcerebellaire diameter posterior hoorn 5,3 AC 157,1 buikomtrek FL 32,4 bovenbeen lengte HC/AC 1,15 hoofdomtrek/buikomtrek ratio CM 7,2 cisterna magna: Wat is dit, en waarom kan die waarde hoog zijn? Ik weet dat het <10mm moet zijn en dat het dan goed is, maar als ik naar de curves kijk op het formulier, dan lijkt het wel erg hoog in de curve te zitten. Alvast heel erg bedankt voor je antwoord!
hoi, zoals wel vaker gezegd, de 20 weken echo kan voor een hoop onrust zorgen terwijl dat helemaal niet nodig is. Er zijn gemiddelden maar alle kinderen wijken ervan af, er is geen enkel kind die alles precies op het gemiddelde heeft. Zolang alles binnen de marges ligt is er niks aan de hand en hoeft er ook geen verder onderzoek gedaan te worden. Bovendien is de echo een momentopname, over 10 weken kan alles weer in een andere verhouding liggen. Mirjam
Bedankt voor je antwoord! Ik had al wat op internet gezocht maar daar word je ook niet vrolijk van. Aangezien Uk het verder prima doet en perfect groeit, ga ik er gewoon van genieten Bedankt!!!