Gisteren is me door een vriendin iets verteld over haar vriend. Een jong koppel met een kindje van net 1 jaar. Ze zei dat het niet zo goed ging tussen hun en dat ze zouden wachten met een 2de kindje. Het is al van in het begin zo dat de vader zei dat hij niet klaar was voor een kindje, maar gisteren zei ze me dat hij zijn zoon durft bruut aan te pakken, zo heeft hij een slabbetje zo hard rond zijn nekje eens gebonden dat er een rode streep in zijn nekje zichtbaar is. Ik vind dit niet kunnen, de kinderbescherming bellen zou ik eventueel kunnen, maar ik was er niet bij en heb het niet gezien. En ik weet natuurlijk ook niet hoe overdreven mijn vriendin reageerde, want ze was wel verdrietig en boos. Ik zit hier echt mee.
Tja als je het zelf niet hebt gezien, erg lastig. En iemand van kindermishandeling beschuldigen moet je alleen doen als je het echt zeker weet. Maar ja dat vind ik. Misschien dat je het wel in de gaten kunt houden en wat vaker daar over de vloer kunt gaan?
zou als ik je vriendin was toch wel heeeeel hard gaan nadenken of ik wel bij de man zou blijven het is de belangrijkste taak van je vriendin om haar kind te beschermen, zelfs tegenover zijn vader als het nodig is.... succes voor je vriendin edit: sorry dacht dat je niet wist wat je je vriendin hierover zou adviseren...begrijp nu dat je twijfelt om kinderbescherming te bellen...toch voorzichtig mee zijn, hou het inderdaad wel zo goed mogelijk in de gaten
ik zou anoniem de kinderbesch.bellen en vragen waar je op kunt letten en wat je het beste kunt doen.. je hoeft dan echt geen namen ofzo te geven hoor.. maar zo heb je zelf iets meer rust.. je praat t van je af en weet ook meteen hoe te handelen... Kindermishandeling is heftig.. mijn nichtjes werden door mijn schoonzus (inmiddels exschoonzus) flink geslagen en gestompt.. nadat de oudste ging praten (nu ruim 2 jr geleden) gaat het iets beter.. de kids zijn sinds kort terug bij broerlief.. en hij heeft nu veel steun aan jeugdzorg..maar omdat ze hem ook gingen onderzoeken was hij wel zijn kids kwijt.. terwijl hijzelf de jeugdzorg had gebeld... (logisch gevolg hoor zo'n onderzoek, maar wel een bittere pil).. gelukkig konden de kids in de familie blijven (bij mijn ouders) en zijn ze nu weer thuis.. ze hebben een behoorlijke rugzak.. tis een moeilijk gegeven.. blijf er iig niet doelloos mee rondlopen..
Ja, maar het probleem is dat ik daar precies niet welkom ben, als ik vraag voor langs te gaan, dan hebben ze nooit geen tijd, er is altijd wel een excuus.
Dan zou ik zoals hier inderdaad al gezegt toch maar even de kinderbescherming bellen. Misschien dat die inderdaad tips hebben voor je.
Ik zou een heel goed gesprek met haar aangaan!(overdrijft ze,doet ze er wat aan,is het erger dan verwacht,enz enz) En aan de hand daarvan beslissen of je (anoniem) een belletje pleegt. Ik vond het advies van ichthus ook een goede, bellen en vragen waar je op kan letten. Een melding is niet niks namelijk. Veel succes!
Zou haar toch echt even heel duidelijk maken dat ze als plicht heeft haar kind te beschermen!!! Vind het niet kunnen (als het waar is) wat die vader doet!!! en als mama moet je dan ingrijpen!!!
Ja, ik vind dat ook, maar ik word ook niet graag als een bemoeial bekeken, ik heb het tenslotte niet gezien, maar als het waar is, dan vind ik zelfs dat hij zijn zoon niet meer zou mogen zien.
Wat vind je bruut als ze onuitstaanbaar zijn en je zet ze even in de box ik vind dat niet bruut maar zij misschien wel. Praat er een keer met haar over wat dat er dan gebeurd. Dat van het slabbertje kan ook per ongelijk gebeurd zijn. Als je de kinderbescherming belt moet je het echt zeker weten dat hij mishandeld word anders word hij uit huis geplaatst voor niks.
ik zou dus nooit de kinderbescherming bellen als je het zelf niet hebt gezien je kan wel je vriendin er door kwijt raken en zij haar kleintje neem aan dat dat niet de bedoeling is ik zou er met haar over praten dat je er van geschrokken bent en vraag misschien wat verder misschien komt er wel meer uit dan je denkt en wie weet druft ze gewoon niet bij hem weg te gaan om wat voor reden dan ook
Ik snap dat je niet zomaar de kinderbescherming belt. Dat de kans bestaat dat je je vriendin kwijt raakt en zij haar kindje. Maar aan de andere kant... als het echt waar is wat zij zegt, dan lijkt het me iig voor het kindje het allerbeste dat het niet in de buurt van vader is. ik bedoel kom op, een slabber zo strak om het nekje dat je een striem ziet??? Dat kan echt niet hoor! Ik weet ook niet hoe betrouwbaar je vriendin is, maar ik vind dit dus echt niet normaal. Weet niet of ik zou bellen, maar ik zou in ieder geval wel actie ondernemen!! Succes!
Kijk eens op onderstaande link, site van meldpunt kindermishandeling, die hebben ook een advieslijn die je vrijblijvend kunt bellen. Verder staat er veel info op de site, wie weet wordt je iets geruster als je daar even rondkijkt voor tips en advies. Advies- en Meldpunt Kindermishandeling
Als ze je dit in vertrouwen vertelt, zou ik doorgaan met t uitbouwen van dit vertrouwen.. Dus blijf met haar in contact en blijf vragen stellen.. Als je het niet vertrouwd, kun je altijd bellen voor advies naar t AMK, melding maken hoeft niet direct. Vanuit vertrouwen kun je, denk ik, veel te weten komen..
Ze plaatsen een kindje echt niet zomaar uit huis vanwege een melding hoor. Dan gaan ze eerst dingen onderzoeken, gesprekken enzo. En als ze twijfelen houden ze het gezin in de gaten. Maar ze handelen echt niet omdat 1 persoon iets zegt wat ze niet eens zelf gezien heeft.
ik zou met je vriendin praten/mailen/smsen voordat je verder stappen onderneemt. Komt heel vies over als je iets doet zonder er eerst met haar over te hebben.
nou dan mogen ze mij als een bemoeial zien hoor ik zou haar toch wel even heel duidelijk zeggen met de dingen die zei over haar vriend/man zegt dat ze haar kind moet beschermen en moet ingrijpen... welke moeder laat dat soort dingen nou toe??? niemand komt toch aan je kindje als moeder zijnde zou haar toch heel even duidelijk vertellen dat dit van haar kant ook niet deugd, misschien dimt ze in en krabbelt ze toch nog terug als ze overdreven heeft als ze bij haar verhaal blijft kun je misschien voorstellen haar te helpen met haar en der kindje te beschermen door haar te helpen met stappen nemen wees wel voorzichtig met zulke dingen want ik heb het gevoel als ik je teksten lees dat je twijfelt over of ze overdrijft en volgens mij zijn er ook veel mensen die verhalen aan dikken voor aandacht en om zielig gevonden te worden...
Beetje overdreven reactie hoor, we weten het verdere verloop niet, misschien moest moeders even ventileren bij TS om daarna actie te ondernemen. We kunnen niet van "papier" afhalen wat de situatie is/was. @TS Je kan bellen met AMK voor info, jij hebt het namelijk niet gezien, is dus uit tweede hand en daar kan niemand iets mee, die vriendin van kan later zeggen dat er helemaal niets was etc Je kan het wel in de gaten blijven houden.
Ik ben het met mamamanuela eens. Openkaart spelen lijkt me het beste. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat je niet eens meer anoniem melding kan maken bij het AMK.