Hallo allemaal, Helaas lukt het zwanger worden van een derde kindje al jaren (4 1/2) niet. Bij zoon en dochter lukte het zonder problemen. Bij mij is er medisch niks te vinden, het zaad van mijn man is wel verminderd maar wel meestal tussen de 3-5 miljoen. We hebben nu nog 2 iui pogingen gestimuleerd met fostimon (puregon kan ik niet verdragen). Maar wat als deze niet lukken, we hebben de optie gekregen voor een ivf traject te starten. Dit wilde ik zelf voor ik aan de iui starten niet maar onze wens is groot. En ja we hebben al twee gezonde kids waar ik me heel gelukkig mee prijs maar voor ons is ons gezin nog niet compleet. Mijn vraag nu is wie heeft ervaringen met eicel punctie onder narcose? Ik heb het niet over een roesje of plaatselijk verdoving maar echt helemaal onder zeil. Waarom vraag ik dit? Nou om het volgende ik heb in het verleden een zeer traumatische ervaring gehad met het inbrengen van een spiraaltje dit was extreem pijnlijk ondanks de mega verdovings injectie in mijn baarmoeder(mond/wand). deze is na enkele maanden ook op de SEH eruit gehaald omdat ik al tijden met mega krampen rondliep tot ik het niet meer trok. Dus vandaar dat ik absoluut geen eicelpunctie wil met een roesje of plaatselijke verdoving. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en waar jullie dit ondergaan hebben.
Wat vervelend voor jou die nare ervaring. In mijn idee doen ze dat alleen in het buitenland dus Düsseldorf enz, bij ons kreeg je alleen morfine. Veel succes.
Volgens mij heb je die keuze niet in Nederland, dan zul je naar het buitenland moeten. Dusseldorf inderdaad. Een punctie is geen pretje zeggen ze, maar ik denk dat je het voor je wens wel op kan brengen en wie weet helpt de morfine je wel.
Hier in Nederland gebeurt het niet standaard. Wel kun je vragen om een soort "roesje" bij mijn ziekenhuis in Zwolle. Normaal krijg je alleen morfine en daarmee is het goed te doen volgens de verpleegkundige. De gynaecoloog gaf echter aan dat je hierom kon vragen. Nadeel is wel dat je niet helemaal weg bent zoals met een narcose, maar wel een stukje mist. Vergeet niet dat alleen de horrorverhalen op internet te vinden zijn. Net zoals bijvoorbeeld de HSG, maar dat viel bij mij enorm mee.
Bedankt dames voor de reacties. De horror verhalen lees ik eerlijk gezegd niet eens omdat elke beleving anders is. Mijn ding is echt wat in het verleden gebeurd is, de gyn die me nu behandeld snapt het wel en zou het vreemd vinden als ze het niet onder een korte narcose zouden kunnen doen gezien mijn angst en verhaal.
In Nederland doen ze dat inderdaad helaas niet zomaar. Ik heb wel enkele ervaringen gelezen, maar volgens mij alleen maar nadat er in Nederland eerst een horror-punctie is geweest. Overigens hoeft je nare ervaring met het plaatsen van een spiraaltje niet te betekenen dat je bij een punctie hetzelfde ervaart. Het is wel echt een andere ingreep en andere pijn. Het aanprikken van de follikels is in de eierstokken, dat kan los staan van een gevoelige baarmoeder. Wat niet wil zeggen dat ik je angst niet begrijp hoor, het was ook mijn grootste nachtmerrie (ik ben als de dood voor naalden).
Vanwege nare ervaringen met spiraal en een niet werkende ruggeprik bij mijn keizersnede mocht ik onder narcose (in Nederland). Ik vond het heel erg fijn. Heb lekker geslapen en daarna geen pijn gehad!
Mijn afgelopen 2 puncties waren ook ontzettend pijnlijk en daardoor traumatisch waardoor ik op aanraden van de arts bij een eventuele volgende punctie ook waarschijnlijk onder narcose ga. Geen ervaring dus, maar wel de mogelijkheid en artsen die het me zelfs adviseren. Dit is wel in Gent, in Nederland weet ik niet of en waar het mogelijk is.
Fijne iemand met ervaring. Waar heb je het gedaan of ja welk ziekenhuis? Heb je er veel last van gehad? Ben wel benieuwd naar jou ervaringen
Bedankt voor je reactie, waar heb jij het onder narcose mogen doen welk gedeelte van Nederland? Vaak als ik spreek over problemen met het spiraaltje denken de meeste dat je je aangesteld heb maar zo te lezen ben ik dus niet de enige
Gent is voor hier helaas te ver maar België is wel een optie aangezien we dicht bij de grens van België en Duitsland wonen.
Ik ben in het UMC onder sedatie geweest. Iets lichter dan narcose maar heb helemaal niks van de punctie meegekregen. Voor mijn gevoel gewoon geslapen net als bij narcose.
Ik heb in b.reda de puncties onder narcose gehad. De eerste ging wel, de tweede en nog weken last gehad van de narcose. De buikpijn die je na een punctie hebt, is er ook na een punctie onder narcose, dus pijn had ik toch wel. De laatste punctie onder een roesje in gent gedaan. Was echt geweldig! Geen pijn, super lieve dokter en zusters en na de punctie ook geen last gehad van het roesje qua duiziligheid of vermoeidheid. Enkel op de dag zelf wat misselijk. Als ik nu na 4 puncties mag kiezen, ga ik voor het roesje! Narcose is echt heftig voor je lichaam en je kan er lang last van hebben.
Freya's monitor fertiliteitszorg - bij behandeling even IVF selecteren voor een lijst van ziekenhuizen waar IVF wordt gedaan Misschien heb je wat aan deze monitor, kun je zien welke ziekenhuizen jouw behandeling aanbieden en of zij de Freya Pluim hebben. Criteriapunt 8 voor de Pluym is dat de IVF-kliniek je standaard een 'intraveneuze of intramusculair opiaat ter pijnbestrijding' aanbiedt. Ik heb het geflikt met 2 morfinespuiten. Deed pijn, maar was echt te doen. In Voorburg. Veel succes meid.
Ik weet niet precies meer wat ik heb gehad. In ieder geval een cocktail van pijnstillers en iets waar je suf/slaperig (zou best dormicum/ midazolam geweest kunnen zijn) van wordt. Van te voren een zetpil diclofenac en paracetamol gehad tijdens de sedatie een opiaat ws morfine. Na afloop oxycodon en diclofenac omdat ik veel napijn had. Ik ben van de sedatie eerlijk gezegd wel goed beroerd geweest. Wat dat betreft ben ik meer tevreden over de pijnbestrijding in Gent. Heb daar een simpel roesje gehad. Ik was gewoon bij maar heb geen pijn of na pijn gehad.
Bedankt allemaal voor jullie reacties geeft me toch wel wat moet. Momenteel js even alles on hold gezet omdat er iets niet oké js met mijn bloedwaarden. Zodra boven water is hoe en wat gaan we zowieso eerst nog twee iui pogingen doen en dan wellicht toch door tot ivf of icsi (welke het word js nog even afhankelijk van de zwemmers)
Ik heb twee puncties onder narcose gehad in DD. Een van de redenen waarom we voor dat ziekenhuis kozen. Begrijp niet waarom die keuze niet in NL is? Desnoods niet vergoed.. (Krijg het in DD ook niet vergoed, is 250) Succes met het maken van je keuze