Dames misschien kunnen jullie mij helpen. Ik moet beginnen met mijn 1e ronde provera. Maar het leek erop volgens FF dat mijn ei gesprongen is. Maar ik vind alleen de temperatuurstijging zo summier dat ik twijfel of mijn ei wel of niet gesprongen is. Als mijn ei wel gesprongen is, moest ik gewoon wachten tot mijn natuurlijke menstruatie op gang zou komen (dus geen provera). Is mijn ei niet gesprongen, dan moet ik wel met provera beginnen. Normaal stijgt mijn temp veel meer, maar ja, het daalt ook niet onder de rode streep, dus weet het niet zo goed meer. Hopelijk heeft iemand ook zoiets meegemaakt. Zie mijn kaartje voor de temp-grafiek.
Weet niet waarom je provera moet nemen? Maar misschien kun je (evt in overlegn met je arts) de kuur nog wat uitstellen? Lijkt me toch fijner om van te voren zeker te weten of je wel of niet zwanger bent
Bedankt voor je reactie. Mijn gyn zei dat als mn ei gesprongen is dat ik dus het beste kon wachten tot mn menstruatie vanzelf op gang is komt. Anders moet ik dus met provera beginnen omdat ik al meer dan 80 dagen niet menstrueer. Maar wat ik dus niet weet is of mijn ei wel of niet gesprongen is. Ik heb pcos.
Als je ei gesprongen is, krijg je MEESTAL een menstruatie. Als het echter om een cyste/lege follikel ging (wat op een echo niet te onderscheiden is van een eicel) kan je hormoonpeil te laag zijn om je lijf het seintje voor de menstruatie te geven. Wacht 3 weken na wanneer je ei gesprongen zou zijn, doe dan een zwangerschapstest en is die negatief, kun je aan provera beginnen.