deze avond begonnen met menopur spuiten 2de ronde iui ik zag er al tegen op aangezien dat ik nogal heftig reageer op de hormonen. maar merk ook echt dat ik moeilijker door mijn huid kom en dat het pijnlijk is om te spuiten met dit weer de vorige keer deed dat echt geen pijn. iemand de tip om het weer aangenamer te maken? wie gaat er nog meer zo ongeveer nu beginnen met een ronde iui en heeft zin te kletsen?
Ik zit op dag 5 menoupur en bij mij brandt het best wel een tijdje na. Ik kreeg de tip om eerst even ijs op de prikplek te doen. Vandaag geprobeerd en dat helpt wel een beetje. Hopenlijk bij jou ook?
dan ga ik dat proberen ik heb de naald of de 5de plek kreeg ik hem er pas in maar oei ben heb toch een hoge pijn grens maar kom nou gewoon niet door die huis heen. leg maar nieuwe ijsblokjes in de vriezer en ga de tip zeker proberen.
Ik zit vandaag ook op dag 5 met menopur. bij mij prikt het ook wel met het inspuiten,maar als ik de naald eruit heb,heb ik nergens meer last van. dit is trouwens ook mijn eerste IUI
Zet je hem er wel in 1 keer in, dus met een beetje snelheid? Duw je gewoon je huid in zonder door te prikken dan? Wat moet ik me voorstellen bij 'niet door de huid heen komen'?
neem je de menopur direkt uit de koelkast ? als je hem een half uur van te voren uit de koelkast legt, dan is die minder koud, dat wilt ook helpen. Inderdaad met ijsblokjes op de te prikken huid, zodat het verdooft. Een goede dikke huidplooi nemen (naast de navel, niet te kortbij) en in 1 keer erin steken en niet loslaten, anders duw je de naald er meer in. Als er geprikt is en de spuit eruit is, kun je evt. nog nawrijven op de plek, om blauwe plekken te voorkomen en de pijn weg te wrijven.
hier ook de menopur uit de koelkast hoefde er niet in ik probeer hem echt door te drukken maar gezien de straie die ik heb ik moet daar buiten prikken alleen mijn buik is een en al straie (weet niet hoe je dat typt). mijn huid is gewoon echt taai denk ik maar. dat prikken heb ik gelukkig geen last van alleen die naald erin krijgen is een heeeel gedoe.
vreemd dat jullie het buiten de koelkast bewaren. Staat bij mij op de doos dat het in de koelkast bewaard moet worden. Onze fertiliteitsafdeling bewaart het ook in de koeling en heeft mij dit op het hart gedrukt...
oke vreemd. bij mij staat het niet op de doos en op de afdeling bewaren ze het ook gewoon in de kast.
nou hebben ze weer medicijnen geleverd zonder spuiten terwijl dat de gyn het nou duidelijk op het recept heeft gezet ik word hier toch zo moe van.. volgens mij vinden ze het grappig dit traject nog moeilijker te maken dan het al is
Koelkast? Staat bij mij echt niet op de doos. Allees de pregnyl moet in de koelkast... Vreemd toch weer... Ik heb ook een behoorlijk tijgervelletje (striae) op mijn buik, maar heb er geen last van met prikken. Bij mij zit dat ook meer onder mijn navel en ik prik zeg maar op een lijn op dezelfde hoogte als mijn navel. Nog nul blauwe plekken ook! Mijn man blijkt een uitstekende prikker te zijn! Vandaag eerste echo gehad. Drie aardig grote tussen de 14 en 16 mm en een stuk of 6 kleine volgers. Woensdag weer meten, spannend!
Menopur hoeft niet in de koelkast. De vloeistof kan prikken omdat hij te dik is. Je kan er een extra capsule vocht bij doen, als je die voldoende hebt. Kan schelen!
Mmm, dat zou het kunnen zijn... Ik heb zat extra vloeistof. Ik moet 1 ampul vloeistof mengen met 2 dingen poeder, dus dat de vloeistof dan dik is kan wel kloppen. Alleen, ik heb van die rottige dunne spuitjes waar ook echt precies 1cc in past. Ik moet nog maar een paar dagen, dus gewoon nog maar even doorzetten.