TP in natuurlijke of kunstmatige cyclus, weet niet wat te doen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nellie4, 10 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Het is niet alleen mijn laatste cryo het is ook m'n eerste cryo, als de ontdooiing niet lukt is mijn 1e ivf alweer helemaal voorbij. Ik ben in m'n hoofd al bezig met de volgende ivf poging, ook uit zelf bescherming.

Ik voel nog steeds niets qua bijwerkingen, heel fijn hoor, maar je gaat bijna twijfelen of het überhaupt wel iets doet haha.

wanneer krijg je te horen of je cryo goed is ontdooid?

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh wat jammer dat je niet meer cryo's hebt. Ik kan me voorstellen dat dat het extra spannend maakt. Hoeveel eicellen en bevruchtingen had je?
    Wanneer mag je voor de eerste meting vh bms en welke cd is dat dan?
    Ik was ook een beetje bang dat het spul niet zou werken, maar was gelukkig niet zo :) gaat vast bij jou ook goed komen!

Vandaag is ontdooidag en morgen worden we gebeld met of en hoe laat er een tp zal zijn! Uren aftellen dus!

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    En? Had je vandaag een terugplaatsing?

Ik had 3 eitjes en alle 3 bevrucht, waar ik best trots op was :) helaas kon 1 niet ingevroren worden (vraag me niet waarom) voelde echt als een verlies.
    Vrijdag heb ik mijn echo voor meting bm, dat is dan dag 11 van mijn niet natuurlijke cyclus.

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja de embryo is weer on board :) Nu broeden en duimen maar!
    Ik had op cd 11 ook de eerste meting en die was meteen goed voor het inplannen van de tp. Hoop voor jou ook op een snelle ronde! Laat je vrijdag even weten hoe het gegaan is?

5. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    Ik heb 12 dagen geleden eerste tp gehad in kunstmatige cyclus en een positieve test gisteren. Vorige ronde heb ik er bijna 2 jaar over gedaan om zwanger te worden. Maar weet natuurlijk niet of te maken heeft met kunstmatige of natuurlijke cyclus maar mijn cyclus was laatste tijd wel heel onregelmatig en voel me juist beter met de medicijnen

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik begreep dat je een lage amh waarde hebt. Dan ben je met een kunstmatige cyclus zeker beter af. Dat is een gerust stelling op zich dus.

Bij laag amh is de hormoonspiegel niet optimaal meer. Denk aan lange folleculaire fase, laag progesteron/ zwakke eisprong en vaak geen perfecte 14 dagen luteale fase. Ben je met progynova en utrogestan meteen vanaf. Zonde om een embryo terug te zetten in niet perfecte cyclus.

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Dat is zeker goed om te horen. Klinkt allemaal logisch wat je zegt. Hoe kom je aan al die kennis als ik vragen mag?

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb zelf ook een lage amh waarde en een aantal keer een cryo terugplaatsing gehad. Dit alles in Dusseldorf waar echt expertise is op laag amh. Deze redenatie komt van mijn behandelend arts al daar.

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Dame, Gefeliciteerd! dat is weer een belangrijke stap in de goeie richting :D

Hoeveel dagen na de echo had jij dan jouw terugplaatsing? Begin volgende week heb ik op mn werk een paar belangrijke afspraken. Tot nu toe heb ik het op mijn werk kunnen verzwijgen over mijn ivf behandelingen, en het liefst hou ik dat zo. Maar een belangrijke afspraak kan ik niet zomaar afzeggen zonder goeie reden, dus dan moet ik wel over de brug komen.

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik heb es zitten googlen op folleculaire fase en luteale fase, maar volgens mij zit dat wel goed bij mij. Over laag progesteron/zwakke eisprong kan ik zelf niets zeggen, dat zou ik echt niet weten.

Als deze TP niets wordt stap ik over op DD dus dan ga ik er vanuit dat ze daar naar gaan kijken.

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik had op een woendsdag de eerste meting, cd 11 dus, en de week daarna op dinsdag cd 17 de tp. Maar in een kunstmatige cyclus kun je wel makkelijker schuiven geloof ik. Dus mocht het net een dag zijn die niet handig is, kun je volgens best 1 of 2 dagen opschuiven. Knap tr dat je het nog niet op je werk hebt hoeven vertellen. Ik moest wel, kreeg de afspraken anders echt niet regeld. En ik begrijp dat je dat ook liever zo houdt...volgens mij moet dat mogelijk zijn in een kunstmatige cyclus!
    Op naar vrijdag, ben heel benieuwd!

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Mijn Ivf poging viel vlak na oud en nieuw en toen was ik toevallig nog vrij. Als ik met jouw gegevens reken, dan moet het volgende week ook wel lukken met de tp :D
    Ik werk parttime voor een baas en parttime voor mezelf. Ik heb dus maar een paar dagen in de week een planningsprobleem. Dus zolang het lukt, lukt t :), maar goed ik weet niet wat mij allemaal nog te wachten staat, dus ik hou er wel rekening mee dat ik het een keer moet gaan vertellen.
    Maar ik vind het zo heerlijk om naar mn werk te gaan en niet aan mijn problemen te hoeven denken en ook niemand die mij ernaar vraagt.

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Vandaag m'n echo voor m'n bms gehad, was 6,1 geloof ik, net aan de ondergrens. Ze hebben even overlegd maar ze hebben mij vandaag aangemeld. Dus volgende week vrijdag heb ik mijn tp als alles goed gaat, en s ochtends krijg ik dan te horen of het ontdooien is gelukt. Super spannend.
    Maar gelukkig komt het weer goed uit, dus ik hoef geen vrij te nemen.

Vrees alleen dat ik deze week heel traag ga vinden gaan, en dan zit ik nog niet eens in de wachtweken :)

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Jeej wat goed :) Je kunt in ieder geval gaan aftellen. Heb je niet nog wat leuke dingen op de planning staan? Afleiding is altijd goed :)
    Ja die wachtweken lijken wel maanden te duren...ik zal het bankje goed verwarmen voor je!

15. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Wat spannend Nellie4! Wachten duurt lang he! Heb je nog een echo voor de meting van je baarmoederslijmvlies? Of verwachten zendat het volgende week dik genoeg is?

Dame82, voel je je goed? Last van kwaaltjes? Nog 10 dagen wachten en dan mag je testen! Succes!

Ik heb donderdag een gesprek gehad in het ziekenhuis. Zij gaven aan dat de terugplaatsing in een kunstmatige cyclus of natuurlijke cyclus evenveel kansen geeft. Mijn cyclus is wat onregelmatig, dus ze nemen geen risico dat ik mijn eisprong mis. Ik ben vandaag ongesteld geworden, maandag bellen voor een datum voor de 1e echo.

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik krijg geen echo meer, kennelijk verwachten ze dat het dan dik genoeg is. Vanavond begonnen met die utro bollen. Voor het eerst dus ben benieuwd wat ik daarvan ga merken.

Deze week lekker drukke agenda, gaat ie lekker snel :)

Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is de vrijdagochtend, dan wordt ik gebeld of de ontdooiing goed is gelukt en de tp doorgaat. Ik heb die ochtend een afspraak, en als het bericht dan negatief is dan moet ik dat zien te verwerken terwijl ik ergens op bezoek ben. Ik weet niet hoe hard die klap gaat aankomen.

17. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Misschien ben ik beetje kop in het zand steken maar ik lees nooit bijsluiters. Als ik dat lees heb ik er meteen last van. Ben goed in mezelf ziek denken. Slik ook progynova en heb nergens last van. Heb voor kunstmatige tp gekozen omdat ik altijd zo onzeker word van die ovulatie testen. En de resultaten wat betrefr cryo tp in natuurlijke cyclus en kunstmatige zullen vast ook overal verschillen. Het is zoals bij elke vruchtbaarheidsbehandeling geluk of helaas geen geluk denk ik

18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Oh Dame lees ik nu in een ander topic dat het niet gelukt is? :(
    Wat verschrikkelijk, ik weet hoe je je voelt, het is om te janken.

19. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Daar heb je helemaal gelijk in, uiteindelijk hebben we vooral een hoge dosis geluk nodig.

Ik merk weinig van bijwerkingen gelukkig, maar als ik volgende keer de keus heb denk ik toch dat ik voor de natuurlijke cyclus ga. Omdat je elke dag in de weer bent met die pillen en die bollen ben je er wel de hele tijd mee bezig in je hoofd, althans ik wel :)

20. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja ik ga er wel vanuit dat het mislukt is. Heb vandaag op 12 dpo negatief getest :( pffff enerzijds is het een gewoonte geworden en kan ik er eigenlijk niet meer verdrietig om zijn. Andere kant word ik er zoooo moedeloos van. Heb al langer het gevoel heel die mmm niet meer te willen, emotioneel een beetje op, maar er komt maar geen einde aan. Het geluk wil maar niet aan onze zijde staan...
    Dus tja komende ronde eerst een hysteroscopie, joepie en dan hopelijk weer een tp!
    Voor jou morgen ontdooidag en vrijdag de tp he. Spannend. Succes en laat je nog even weten hoe het is gegaan!

Nora78 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina