Vorige 2 IVF's hield utro menstruatie niet tegen, nu wel, of??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pien15, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hallo meiden,

25 augustus heb ik de punctie gehad (8 eicellen). Vandaag zit ik dus op 15 dpo, 13 dagen na tp. En ik mag donderdag officieel testen van het ziekenhuis (15 dagen na tp).
    Ik heb al 2 x eerder een IVF behandeling gehad, maar bij beide (verse) pogingen werd ik (ruim) op tijd ongesteld, dus dwars door de utro heen. Verder heb ik nog 1 keer een cryo in eigen cyclus, dus zonder utro gehad. Mijn enige ervaring met utro is dus dat ik gewoon ongesteld werd, zo ongeveer rond 12/13 dpo.
    Enige verschil met de vorige keren is dat ik nu een hogere dosis menopur tijdens het stimuleren gehad heb, en iets meer eicellen (8) zou dat nog uit kunnen maken? En dat ik 2 embryo's terug heb laten plaatsen.

Door de vele teleurstellingen durf ik niet te hopen. Zijn er meiden die wisselende ervaringen met utro hebben (bij verse tp), in de zin van dat je er de ene keer wel op tijd ongesteld mee werd en de andere keer pas na stoppen met de bollen?

Morgen gaan we testen, maar ik ben zo bang voor een negatieve test. Ik hoef normaal gesproken eigenlijk nooit te testen, omdat ik altijd mooi op tijd ongesteld wordt, ben echt nog nooit overtijd geweest ;). Meestal doe ik het vervolgens toch nog ter bevestiging (want na de eerste ivf was ik toch ff zwanger ondanks het ruime bloedverlies). Maar nu zou ik het zo gemeen vinden als de de test ondanks dat ik niet ongesteld ben geworden toch negatief is :(. Ik wil geen valse hoop krijgen...

Nou goed, ik weet natuurlijk ook wel dat er hoe dan ook getest moet worden en dat je dan pas zekerheid hebt. Maar ik was wel even benieuwd naar jullie ervaringen met utro i.c.m. een verse terugplaatsing.

Vorige keren had ik overigens ook amper bijwerkingen van dat spul. Nu heb ik al een paar dagen een enorm opgezette buik, en doen mijn darmen het niet meer zoals ik van ze gewend ben...

Bedankt voor jullie reacties!!

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Geen ervaring maar wat spannend!! Ik duim voor je op een mooie positieve test!!

3. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Testen!!!!

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    haha zou ik ook gezegd hebben Lobke ;). Maar ik mag nog niet van mijn man ;). Die is minsten zo bang om teleurgesteld te worden...

5. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    ohh ik zou dat niet trekken hoor pien, ik haal ook nooit 12 dagen na een tp....hoop het zo voor jullie...

pff ik hoop dat het ons ook lukt met deze cryos, geen zin om naar het buitenland te moeten, tuurlijk doe ik dat wel als we geen keus hebben na de tp. Maar jeetje wat een gedoe allemaal weer...

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Lobke, ja ik hoop het ook zo, maar ben ook zooo bang voor de teleurstelling!

En ik vind dat wij gewoon NIET naar het buitenland hoeven, omdat het nu gewoon gaat lukken, bij jou ook!! Moet er ook niet aan denken...

7. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Snap het. .. maar wel een goed teken in ieder geval dat je niet ongi bent. ..

Ik denk dat het bij jou wel goed zit

8. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Testen hihi.
    Ik heb iui gehad en voor het eerst met de bolletjes en ik had steeds een lf van rond de 10 dgn maar nu zit ik op dag 11 en nog steeds geen enkel teken van een menstruatie, dus ik heb geen idee of het ligt aan de bolletjes of dat het deze keer raak is. Laat je het ons weten zodra je een test heb gedaan? Ik duim voor jullie

9. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Volgens mij houdt de utrogestan je menstruatie niet tegen als het normaal is toch? En 12/13 DPO is volgens mijn arts prima en misschien wel jouw normale LF. En als je nu op 15 DPO zit icm de klachten lijkt me dat een goed teken.

Knap dat je het volhoudt om niet te testen. Ik zou allang een test hebben gedaan!

10. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    @BOANNAN, utrogestran zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies toegankelijker is voor een innesteling maar zorgt er ook voor dat de menstruatie langer wegblijft toch zodat de lf langer wordt?! Althans zo heb ik het begrepen hoor.

11. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ja klopt maar niet langer dan nodig toch? Ik begreep dat door het stilleggen van je cyclus je hormoonhuishouding in de war is en er kans is dat je lichaam zelf niet genoeg progesteron aanmaakt wat oa zorgt voor je baarmoederslijmvlies.

Ik moet beginnen met de utrogestan op de dag van de tp en dan 10 dagen. Daarna zou mijn lichaam het zelf weer voldoende moeten aanmaken volgens de arts.

Het is natuurlijk anders als je van jezelf al te weinig progesteron aanmaakt en in een natuurlijke cyclus een hele korte LF hebt. Ik begreep dat onder de 10 dagen een probleem zou kunnen zijn.

Klopt dat?

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Utrogestan KAN de menstruatie uitstellen. Maar het hoeft niet, bij mij de 2 vorige keren dus in elk geval niet. En ik denk wel dat er wat verschil is of je het gebruikt bij IUI of IVF. Bij IVF wordt idd je cyclus platgegooid en heb je de bollen hoe dan ook nodig om je baarmoederslijmvlies in tact te houden. Als je zwanger raakt maak je kennelijk zelf wel weer genoeg progesteron aan dat het van die bollen overneemt. Sommige vrouwen worden als ze niet zwanger zijn al gewoon voor de testdatum ongesteld, andere moeten eerst echt stoppen met de bollen voor ze ongesteld worden.

Er zijn vrouwen die met een korte LF toch ook gewoon zwanger raken, dus het hoeft geen probleem te zijn.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Helaas kan utro bij sommige vrouwen wel degelijk de ongi tegenhouden.

Maareh TS, ik zou ook testen hoor. ;) Ik test altijd vanaf 12/13dpo (dus vanaf de punctie geteld en niet vanaf de tp).

14. Sifra

Sifra Niet meer actief

Spannend meid!
    Utrogestan kan de menstruatie tegen houden, maar ik werd er dwars door heen ongesteld 7 dagen na tp. Hier gebruik ik Pregnyl als luteale ondersteuning.

Vooralsnog klinkt het hoopvol, hopelijk heb je morgen een prachtige positieve test!!

15. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.441
    1.030
    113
    Vrouw
    pfff spannend Pien! Ik heb pas 1x utro gebruikt en toen bleef menstruatie uit en bleek ik zwanger... dus kan je niet echt helpen, maar ik hoop zo op goed nieuws!

16. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Pien! Ik was je kwijt! En nu lees ik dit. Wat ontzettend spannend
    Duimen draaien hier

17. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel spannend!
    Ik wil je geen valse hoop geven maar ik heb 6 keer IUI met hormonen en utrogestan gebruikt. Ik ben toen 6 keer door de utrogestan heen ongesteld geworden.
    Een paar maanden geleden bij de eerste ivf voor het eerst niet door de utrogestan hee ongesteld geraakt en toen bleek ik zwanger te zijn.

Ik hoop dat jij een vergelijkbare afloop hebt.

18. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.441
    1.030
    113
    Vrouw
    ik kwam al even spieken of je wat geschreven hebt...

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bij mij kwam het er ook dwars doorheen bij een verse poging!
    Nog 1 dagje, zet 'm op!

20. peetje007

peetje007 Niet meer actief

Bij mij hield de utro het ook niet tegen de laatste icsi had ik er ook 2 terug en was ook zwanger daarom kwam het niet helaas ging het mis maar kan idd een teken zijn van zwangerschap testje doen movht je niet zwanger zijn kan je er op voorbereiden wat het ziekenhuis gaat zeggen zo dacht ik altijd het hielp wel

Deel Deze Pagina