Ik heb afgelopen woensdag een cryo teruggeplaatst gekregen die zich had ontwikkeld tot een mooie compactie. Het ziekenhuis was erg enthousiast, mooi opgebouwd bms en een mooie cryo. Echter.... heb ik sinds gisteren behoorlijk veel buikpijn. Deze pijn komt overeen met de endometriosepijn. Gebruik nu trouwens 4 weken de progynova en de utrogestan sinds 1.5 week. Wie van jullie herkent dit? Had je door progynova gebruik ook meer buikpijn? En ben je toen zwanger geworden? Nu ik meer buikpijn krijg ben ik natuurlijk ook bang dat het mislukt is. Ik weet dat het ook van utrogestan kan komen, maar dit keer voelt het echt als endometriosepijn.
Ik moet terugplaatsing nog krijgen volgende week maar neem al een week progynova en toch ook dagelijks wat (kortdurende) buikpijn. Veel succes!!!
Dank voor je reactie! Vervelend dat je ook buikpijn ervaart. Heb je ook endometriose? Wat is bij jou de reden dat je in een kunstmatige cyclus de terugplaatsing krijgt? Veel succes met de terugplaatsing!
Dank je ☺️ Wij zijn in behandeling in Jette, en ik kreeg te horen dat zij vrijwel standaard een kunstmatige cyclus opzetten omdat de terugplaatsing dan makkelijker in te plannen is, je minder vaak op controle moet en gelijke slaagkansen heeft vs natuurlijke cyclus. Zelf vond ik dit ook een beetje vreemd (ik heb geen endometriose en een regelmatige natuurlijke cyclus) en bij navraag lieten ze wel weten dat als ik daar op stond het wel te bespreken was met mijn arts om evt volgende keer terugplaatsing in natuurlijke cyclus te doen.
Heel herkenbaar, buikpijn na een cryo terugplaatsing. Ik heb 30 juli een cryo teruggeplaatst gekregen in een kunstmatige cyclus en ging alweer uit van een mislukte poging door de buikpijn, maar ik ben dit keer toch echt zwanger! Ik denk dat het bij mij toch echt een bijwerking van de progynova en utrogestan is. houd hoop meid ❤️
Ik kreeg de tp ook in kunstmatige cyclus. Poeh wat had ik een buikpijn. De dag zelf en vanaf een dag of 4-5 erna. Ik was er van overtuigd hartstikke ongesteld te moeten worden maar dat het niet kwam door de utrogestan. Dag 10 na tp getest omdat ik met de utro wilde stoppen zodat de hele boel er eindelijk uit kon (moest eigenlijk 14 dagen wachten, na 10 dagen was ik het zat). Maar hartstikke zwanger
Ik had het ook het schijnt dat je van de Utrogestan buikpijn kan krijgen, ook is het natuurlijk zo dat er een catheter in je baarmoeder is geweest en dat je BM daar ook op kan reageren... Buikpijn zegt niets ik ben van een cryo op kunstmatige cyclus inmiddels 12 weekjes zwanger
Bedankt voor jullie reacties! En zwangeren, gefeliciteerd! Hier inmiddels 11 dagen na tp en negatief. Ik ga er van uit dat het niet gelukt is helaas. Heb wel vaker buikpijn gehad na terugplaatsingen maar niet deze felle buikpijnen. Het lijkt echt op de endometriose pijn helaas. Zal het morgen eens navragen.