Kans bij meerdere follikels

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ikkke, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Wij zijn via de mmm aan het proberen onze kinderwens in vervulling te laten gaan.
    De eerste poging was raak mbv Clomid 50mg, helaas was bij de 2de echo te zien dat het hartje met 10 weken gestopt was.
    Tweede ronde sloeg de Clomid niet aan en ben daarom door gegaan met Gonal f na 54 dagen eindelijk een ei maar niet raak
    Nu bezig met ronde nummer drie.
    Na 29 dagen mbv Gonal f drie follikels alle drie even groot.
    We hebben besloten om door te gaan (zelf klussen op vruchtbare dagen)omdat ons verteld werd dat de kans op een drieling nehil is en de kans op een tweeling zo'n 30 %.
    Een tweeling zou voor ons alleen maar extra leuk zijn.
    Nu vraag ik mij af of de kans van slagen groter is met meerdere follikels dan met een.
    Ik zelf stel me namelijk voor dat ik nu drie keer de kans heb op een bevruchting, misschien is dit juist omdat ik het zo graag wil en is dit in theorie totale onzin.
    En ook al weet ik dat het altijd af wachten is, wilde ik graag iemand anders mening weten

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    je hebt idd 3 kansen....
    hier elke zwangerschap wel meerdere follikels gehad, en ook steeds 2ling zwangerschappen, echter hier helaas steeds een vmk van 1 van de 2!

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Je hebt sowieso meer kans, want je hebt meer follikels.
    Maar vergeet niet dat je met hormonen wel meerder follikels kan hebben, maar ze KUNNEN (zeg niet dat t ook zo is) wel van slechtere kwaliteit zijn.
    Dus percentages geven vind ik altijd koffiedik kijken, want je kan de kwaliteit niet zien.

Maar, laten we hopen dat er minimaal 1 mooi beebje voor jullie bij zit deze ronde! :)

4. lovesromano

18 aug 2011
    15
    0
    0
    NULL
    veenendaal
    hier ook wisselnde follikels! ronde 1 had ik maar 1 eitje van 19 mm is niks geworden, ronde twee drie eitjes ! links van 19 mm die is gesprongen recht 2 van 13 mm en naar mijn idee is dat niet helemaal goed gegaan ondanks pregntl maar alle keren gewoon zwanger geweest van 1 beebje

5. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Dank jullie voor jullie reacties en hoewel het altijd afwachten is is het fijn om jullie ervaringen te lezen.
    De wachtweken zijn zo vervellend.
    Dus nogmaals bedankt!

6. lovesromano

18 aug 2011
    15
    0
    0
    NULL
    veenendaal
    haaay
    pff de wachtweken zijn killing grrr kan er jammer genog over mee praten!!!

ik hoop dat ze snel om zijn! op hoeveelste dag zit jij?
    ik zit op dag 5 na inseminatie van 3 follikels pfff this vreselijk en kan me gedachten maar niet verzetten!

liefs

7. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Wat spannend!!!
    We kunnen denk ongeveer een beetje gelijk testen.

Ik heb maandag de pregnyl 10.000 gezet dus zal dan of dinsdag ongeveer mijn eisprong gehad hebben.
    We hebben 29 augustus als testdatum meegekregen.
    Ik heb het ook hoor kan bijna nergens meer aan denken, lijkt wel hoe meer je het probeerd hoe minder het lukt hihi.

Ik ga duimen draaien voor ons en aftellen ;)

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De kans op slagen is wel groter als je meerdere follikels hebt. Maar de kans is niet drie keer zo groot vergeleken met maar eentje. Hier ook wel eens een IUI gehad met drie follikels, helaas zonder resultaat. Dus je kunt er niet vanuit gaan dat het deze keer wel moet lukken, dat is afwachten. Succes!

Deel Deze Pagina