Hier 3 kids waaronder een tweeeiige tweeling die alledrie matige 2 cellige cryoś waren....dus de kans is er wel degelijk
De vriestechnieken zijn ook in Nederland de laatste jaren erg verbeterd. Het is dus ook niet meer zo dat je bij een cryo maar 10% van slagen hebt. Een verse heeft natuurlijk altijd de voorkeur, maar als een cryo het ontdooien overleeft, dan verschilt de slagingskans amper met een verse terugplaatsing... Dus... cryo's geven zeker hoop!!! Mooie opsteker Sylvia! Wat geweldig! Had je zeker ook niet durven dromen
hi miepi! de kwaliteit hangt niet alleen af van het aantal cellen, ook van oa de fragmentatie en de snelheid van delen. weet je iets over de fragmentatie? ik hoop dat deze cryo gewoon lekker blijft plakken; ik ken prachtige ' matige emmy/cryo- kindjes! ' en daarom vind ik het dan ook echt w.a.a.n.z.i.n dat ze in NL zoveel goede kansen weggooien! ook dat ' ze ' bepalen op welke dag ze terug worden geplaatst standaard... waarom kijken ze niet per ontwikkelende/ontdooiende emmy? ik snap het wel; standaard protocol (=goedkoper) maar vind het echt zo zonde.. maargoed, nu ben ik aan het offtopiccen succes! goed broeden! dat doen ze in dusseldorf (bv) wel anders, mijns inziens beter...
Nee dat had ik inderdaad nooit durven dromen, en ik kan je zeggen dat het hele knappe kinderen zijn ook ik denk dat het sterkere kinderen zijn ivm de vriestemperatuur en dan gewoon doorgaan met groeien na ontdooien,hoe is dat toch mogelijk.....als wij ergens op een meer doodvriezen komen we echt niet meer tot leven en zon klein klompje cellen krijgt het gewoon voor elkaar en doet enorm zijn best om uit te groeien tot een prachig wondertje....knap toch *huil*
Ik kan nu een technisch verhaal ophangen waarom cryo's niet kapot vriezen en jij wel als je op een meer vastvriest (ze voegen namelijk een zwaar chemisch stofje (DMSO) toe om te voorkomen dat de cellen schade ondervinden door de temperatuur)... Maar hoe het ook is, het blijft een wonder en ik gun het iedereen hier op het forum!!!
Helaas, ook deze tp is weer mislukt! Ben vandaag ongesteld geworden. Weer niet zwanger, wanneer gaat het toch lukken?! Begin me een beetje zorgen te maken! Maar iig bedankt voor al jullie berichtjes meiden. Nog een fijne zomer! Xxx