Hallo, Verdrietig genoeg een missed abortion gehad die ik met medicijnen heb opgewekt. Mijn gyn vertelde 1 cyclus af te wachten voor we het weer konden proberen, dit ivm restweefsel. Gek genoeg bij mn vorige spontane missed abortion mocht ik gewoon meteen ervoor gaan op advies van de verloskundige. Hoe denken jullie erover of wat kregen jullie voor advies na een opgewekte miskraam? ( vruchtje is 5.5 weken geworden). Alvast bedankt voor de moeite!
Oei, lastige! Ik ben twee keer direct na een miskraam zwanger geraakt. Een keer adviseerde de gynaecoloog om af te wachten. Maar toen had ik na mijn miskraam een spoedcurettage gehad en 2 liter bloed verloren. Zij vond toen dat ik eerst de tijd moest nemen om te herstellen. Dus over restweefsel heb ik nooit wat gehoord. Kun je het niet aan je verloskundige vragen?
Vervelend zeg!! 2 keer een miskraam gehad en ook 2x daarna weer direct zwanger geraakt. Je kan het nog aan je verloskundige navragen, maar ik denk dat als je je goed voelt en er weer voor wil gaan. Dat gewoon kan doen!
Sterkte..het blijft heftig om mee te maken. Volgens mij raden ze vooral aan een cyclus te wachten omdat een eerste cyclus na een mk wat anders kan verlopen en voor hen minder duidelijk te herleiden is hoe lang je dan zwanger zou zijn als je meteen zwanger wordt. Ik heb destijds niets gehoord in elk geval over dat het niet mocht ivm restweefsel. Uiteindelijk zonder eisprong ongesteld geworden na 7 weken en de cyclus erna weer zwanger geworden.
Dank voor jullie antwoorden! Altijd zo stom dat ziekenhuizen niet hetzelfde advies geven. Ze gaven aan dat er nog restweefsel kan zitten en dat je dit dan zelf niet zou merken, nog nooit van gehoord dus daarom even bij jullie checken. Moet er sowieso nu niet aan denken zwanger te zijn, heb er sowieso weinig vertrouwen meer in maar misschien kijk ik hier over een paar weken weer anders tegen, zucht.. Liefs
Hier 2 miskramen direct achter elkaar gekregen.. verloskundige gaf steeds groen licht om door te gaan. Mijn huidige zwangerschap is weer direct na de laatste miskraam. Toen ik bij de gynaecoloog kwam zei deze dat de tweede miskraam kon gebeuren omdat er nog restweefsel in de baarmoeder zat. Ik had toen ook een bloeding in de baarmoeder die uiteindelijk is gaan doorzetten. Hier heb ik de verloskundige nooit over gehoord, die had het gewoon over pech. Ik weet nu nog steeds niet wie ik nu moet geloven.
Aha dat is dus wel mijn angst. Voor de zekerheid ga ik nog bij de VK op controle over 2 weken om te checken of alles schoon is. In het ziekenhuis doen ze het pas na 6 weken maar dat vind ik echt te lang. VK gaf aan meteen weer zwanger te kunnen worden itt de gyn. Wat nu waarheid is, weet ik inmiddels ook niet meer. Misschien dat in 90%van de gevallen geen restweefsel meer achter blijft en ze daarom aangeven dat het meestal goed gaat?
Wat gek. Ze raden eigenlijk aan inderdaad een cyclus te wachten puur en alleen zodat ze weten hoever je dan bent bij een nieuwe zwangerschap. Hier ook een MA gehad. Schoonmoeder(vk geweest, nu medisch echoscopiste) zei al dat ik niet hoefde te wachten, dat ze het ook gewoon kunnen meten natuurlijk. Ik kreeg overigens in het ziekenhuis een week na de medicatie een echo om te kijken of mijn baarmoeder leeg was. Ik ben die cyclus niet zwanger geraakt, cyclus erna wel (dat is de zwangerschap van nu)
Mijn gyn zei dat ze een paar mm weefsel op de echo niet konden zien dus dat dat er misschien nog zou kunnen zitten. Maar dat we daarvoor niet hoefde te wachten en medisch gezien gewoon weer meteen zwanger mochten worden. Dat die maand alleen handig was voor de VK om te rekenen hoe veel weken je was, mijn VK zei als je bijhoud wanneer je seks hebt gehad en wanneer ovulatie was komen we vast een heel eind.