Maandag kreeg ik enorme steken in mijn buik met uitstraling naar mijn been.. schrik natuurlijk.. ik ben nu 23 weken zwanger. Na een telefoontje met de vk en een doktersbezoekje bleek het een blaasontsteking.. opluchting.. Nu dacht ik, kuur en dan zal t wel snel beter gaan.. niet dus.. Vandaag van mijn werk naar huis gegaan omdat ik weer zo n heftige steken had.. nu merk ik als ik veel buk en bezig ben dat de pijn blijft... Iemand ervaring/tips?
Neem 2 paracetamol, warme kruik en lekker de bank op. Het kan een paar dagen duren voor de kuur aanslaat. Evt. morgen even ha opbellen en uitleggen dat je het idee heb dat de kuur niet aanslaat. Misschien kunnen ze je een andere kuur voorschrijven. Een blaasontsteking is echt heel vervelend, ben er zelf net vanaf. Sterkte meis!
Tegen mij zeiden ze het word eerst erger dan pas minder denk dat het bij jou het geval is..Hebben ze het ook op kweek gezet?
Antibioticum heeft 24-48 uur nodig om te gaan werken. Als klachten 48 uur na inname eerste tablet niet zijn afgenomen heb je andere kuur nodig. Meet ook even je temperatuur, bij hoger dan 38,5 graden ook even HAP bellen....
Dankjewel allemaal. Bank, paracetamol check! Geloof niet dat ze t op kweek hebben gezet... Frequentie van t plassen is wel afgenomen, maar die steken maken t zo eng.. net weer..
Eens met poisson! En trouwens, bij zwangeren MOET het op kweek gezet worden!!! Ben zelf doktersassistente, vandaar dat ik het zo zeg. Sommige bacteriën, zoals de groep B streptokokken, kunnen tijdens de bevalling voor problemen zorgen en dan moet je aan het infuus tijdens je bevalling. Dus ik vind het heeeeel raar dat ze het niet op kweek hebben gezet.
Vanmorgen gebeld en nieuw plasje moeten brengen, konden geen infectie meer vinden... vk gebeld.. dan kan t alleen nog bandenpijn zijn.. dacht dat ik al vaker bandenpijn had gehad, maar dit doet wel echt akelig pijn...