Gisteravond viel me ineens op dat mijn gezicht eruit zag alsof ik ben gaan skiën; flink rode wangen en witte kringen rond mijn ogen alsof ik een skibril op heb gehad. Vanmorgen was het wel iets minder erg, maar nog steeds goed zichtbaar. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Misschien een variatie op het beruchte zwangerschapsmasker? Mijn huid is sowieso niet fantastisch tijdens deze zwangerschap, maar hier heb ik nog niet eerder last van gehad.
Water staat vrij boven aan in ingrediënten lijst, en met dat nu kouder buiten is vind je huid niet fijn dan. Ook eens gehad, hele rode wangen en werd erger en pijnlijker toen andere dagcreme gaan gebruiken en was het uiteindelijk beter
Het klinkt meer als een erg droge huid. In de winter heb ik dat ook wel eens, van die rode prikkelende wangen. Hier helpt creme altijd wel goed tegen. Maakt niet zoveel uit wat voor creme, als het maar vettig of vocht-inbrengend is. Een zwangerschapsmasker bestaat meestal uit bruine pigmentvlekken, die rond je ogen komen, op je voorhoofd of wangen. Vaak ook onder invloed van de zon.
Ik heb dit ook! Meestal in de avond of na het douchen/badderen en dan trekt het in de nacht weg. Ik wijt het zelf aan betere doorbloeding!