Hallo, Ik heb een beetje een gekke situatie. Ik ben onverwachts zwanger geraakt ondanks een koper spiraal, deze is 2,5 week verwijderd omdat de zwangerschap tegen de spiraal aan zat en er dus eigenlijk al kleine kans was dat het bleef zitten. Nu ben ik gisteren voor een echo geweest, waarop toch een kloppend hartje te zien was. Afgelopen maandag (voor de echo) had ik best wat bloedverlies, maar geen kramp. Nu vandaag kreeg ik uit het niks ontzettend veel buikpijn, zo erg dat ik bijna niet meer kon staan en stroomde het bloed eruit. Gelijk het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat ik van een miskraam uit kon gaan en het verder moest afwachten. Ik ben erg geschrokken van alles, zeker omdat er gisteren niks aan de hand was, en vroeg me af of er meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt?
Hier 2x een miskraam na hartactie, geen spiraal in het plaatje dan. Ook vrij vlot na de "hartactie echo". Het kan ineens keren, waarom geen idee. Zal net een cruciale fase/stap zijn dat de boel ineens "ongeschikt" is ofzo. Ik heb me, nadat we t meegemaakt hadden, altijd eigenlijk wel afgevraagd wat nou die stap is van na hartactie tot zeg maar 10 wkn. Wélk proces zit daar dan in wat kennelijk een "horde" is en waarom. Niet dat het minder verdrietig/heftig maakt, want je verwacht het niet door je spiraal en bent net gewend allicht aan t idee en zo is ook dat ineens weer heel anders. Sterkte in elk geval, die rollercoasters zijn niet leuk.
Hier helaas ook goede echo met kloppend hartje en dag later bloedverlies en miskraam. Paar dagen later was er niks meer te zien op de echo.