zijn mijn zorgen terecht , buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door happymama, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

    happymama Niet meer actief

    hallo

    een nichtje van mij heeft een tijd terug een bbz zwangerschap gehad ze heeft er lang mee rondgelopen omdat ze niet wist dat ze zwanger was en ze was wekelijk bijna dood toen ze erachter kwam .
    nu ben ik zelf een beetje bang geworden .
    ben dus net zwanger en heb veel hoofdpijn , ook af en toe enorme steken in mijn linker lies , zoals gister zakte ik er bijna doorheen tijdens t lopen zo'n pijn .....
    vanmorgen lag ik op bed op mijn zij en als ik ademde voelde ik bij elke uitademing een steek in mijn bil .....
    verder geen bloedverlies of buikpijn , maar ben ook nog niet zover . wel heb ik al een enorme buik !!!!!!
    is t terecht dat ik me zorgen maak ????
    en die buik zoooo dik is dat normaal ??? (2e zwangerschap)
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    een buitenbaarmoederlijke zwangerschap komt gelukkig niet zo vaak voor. De klachten die jij beschrijft passen er niet bij. Pijn in je lies is bandenpijn en pijn in je bil komt doordat een zenuw in je rug wordt afgekneld. Dat heeft niets met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te maken, is ook niet gevaarlijk, alleen vervelend. Bij een tweede zwangerschap heb je al sneller een buik, door de hormonen houden je darmen meer lucht vast en zet je buik uit, dat kan ook sneller omdat het al eerder uitgerekt is geweest.

    Mirjam
     
  3. happymama

    happymama Niet meer actief

    dank je , maak me nu iig geen zorgen meer . t is eng als t zo dichtbij is , dan ga je overal op letten
     

Deel Deze Pagina