Verjaardag met deze warmte

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 26 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Zaterdag vieren we de verjaardag van de jongste.
    Het word dan 31 graden hier.
    Ipv thuis doen we het bij schoonmoeder omdat het daar koeler is..

Maar wat zouden jullie op tafel zetten?

Ik dacht zelf
    - een grote schaal met meloen soorten, aardbeien, komkommer, tomaatjes (monkey platter)
    - chips/noten/zoutjes
    - evt wraps o.i.d.

Savonds gaan we bbqen
    Daar maken we 2 soortem kipspiezen, hamburgers, pastasalade.
    En halen we nog wat andere salades en natuurlijk stokbrood erbij.
    Hamburgers kunnen ze zelf broodjes hamburger van maken.

Ik zorg voor genoeg ijsjes en drinken.

Hebben jullie nog aanvullingen?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.527
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt goed maar alles wel uit de zon houden. Was zondag op een verjaardag en je zag alles voor je ogen wegsmelten, niet echt aantrekkelijk ;)

3. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Waterijsjes voor tussendoor?

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Niet te veel op tafel zetten, kleine schaaltjes zodat het niet verpietert6op tafel, liever wat vaker bijvullen.

En ijsklontjes voor in t drinken misschien?

DQueen vindt dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Klinkt goed hoor! Lekker veel rauwkost en (water)meloen/ander fruit is altijd goed met warm weer.
    Ik zou zorgen dat je het in wat kleinere hoeveelheden steeds op tafel zet. Dan moetje wel vaker aanvullen, maar blijft het wel lekker vers.

En ik heb bij Ah pas kortgeleden ontdekt hoe handig die bevroren citroenschijfjes zijn (heerlijk in een glas water of bepaalde frisdranken, met nog ijsblokjes erbij)
    https://www.ah.nl/producten/product/wi438842

PenK en Luna86 vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Idd niet te veel op tafel zetten met de hitte. Zet wat bevroren fruit op tafel, verpietert minder snel. Verder zou ik een grote schaal druiven bijv. neerzetten, veel frisse, waterrijke dingen serveren (meloen, komkommer, tomaatjes..)

Misschien kan je op AH.nl nog kijken bij de recepten. Selecteer je even op seizoen en type hapje.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ze weten het wel te vragen. Citroen kost echt niks. Lekker zelf invriezen, supergoed idee.

Verder zou ik ventilatoren neerzetten (ja evt ook buiten). Mensen zweten al snel en een briesje is dan heerlijk.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Kost ongeveer 2x zoveel als zelf kopen, dus dat kan ook prima. Maar ik heb geen zin om al die schijfjes eerst allemaal los in te vriezen. En ik heb geen kontjes in mijn zak ;) (dat is een beetje een rare zin :roflmao:)

DQueen vindt dit leuk.
  9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ik vind je plannen goed klinken hoor en zou inderdaad vooral lekker veel soorten fruit en rauwkost neerzetten. Wat ik met warm weer ook altijd doe is grote kannen met water met ijsblokjes met schijfjes fruit neerzetten (bijv citroen/limoen/munt, aardbeien/citroen/basilicum, sinaasappel/bosbes, watermeloen/munt). Eventueel met Spa rood ipv gewoon water. Ziet er ook nog eens heel gezellig uit.

DQueen vindt dit leuk.
  10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Klinkt goed.
    Lekker veel rauwkost & fruit doen het al snel goed.

Weet niet of je taart gaat doen. Maar dan zou je evt. voor een ijstaart kunnen gaan.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Taart weet ik nog niet, hoort er wel bij natuurlijk.

12. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wij vieren hier ook dit weekend een verjaardag. Ik maak een lunch (broodjes kroket en knakworst, salade, rauwkost, stokbrood met smeersels en fruitsalade)
    Ik vries van te voren veel icepacks en koelelementen in. Die onder/in de salade en rauwkost/fruit, zodat we de lunch iets langer kunnen laten staan zonder dat het wegloopt. Idem voor de bbq savonds. We zetten twee ventilators in de tuin en een kinderbadje. Je kunt ook kleine flesjes water invriezen, wij doen dat voor de kinderen om mee te spelen, te drinken maar ook kun je ze in een schaal leggen, keukenfolie eroverheen en daar op het eten. (Bij de lidl hebben ze fijne kleine flesjes, iets van 250ml). Werkt ook best goed. En het eten in de schaduw of wij zetten het binnen, scheelt zeker 10 graden bij ons. Taarten haal ik er even uit voor t moment, dan aansnijden en weer in de koelkast. Het bezoek dat later komt vraag ik dan bij binnenkomst of ze even in de keuken komen kiezen. Ik denk dat ik iets van fruitcake maak om los op tafel te zetten, dat is niet zo bederfelijk.

Succes en veel plezier zaterdag!

DQueen vindt dit leuk.
  13. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Die kannen is ook een goed idee dat ga ik doen! En die schijfjes citroen ook, lekker makkelijk :cool:

14. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

heb je genoeg ruimte in de koelkast dan zou ik borden maken met je vlees erop. 1 bord per keer mee naar buiten en gelijk de bbq op.

DQueen vindt dit leuk.
  15. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij vieren zaterdag ook verjaardag maar hebben mooi Ijstaart gekocht.
    Nu bij de Makro in de aanbieding.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik zal daar morgen even voor kijken bij de Sligro of ze ze daar hebben :)

17. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Voor buiten schaduwdoeken, liggen voor 5 euro bij blokker. Zonnebrand neerzetten voor degenen die het zelf niet mee hebben. En ijsblokjes en waterijsjes! De flessen fris/spa in de vriezer ipv koelkast.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Slagroomsoesjes maar dan rechtstreeks uit de vriezer!

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Genoeg parasols, en ik zie nu het beeld voor van die bejaarden met de voetjes in peuterbadje, met zo grote flamingo drijvend.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Zal idd hoop flesjes water halen.
    Zonnebrand is ook een goede.
    Er is een vrij grote zonnescherm en als het buiten te warm is kunnen ze binnen zitten.
    Ijsblokjes zal ik idd ook halen.
    Er komen geen bejaarden, dat scheelt ;)
    Wel kinderen dus een badje zal geen overbodige luxe zijn.
    En dan idd met een doek er over, ik ga er even naar opzoek.
    Koelelementen zijn idd ook een goede voor savonds
    Vlees houden we idd in de koelkast.

Komt helemaal goed zo, bedankt!

Deel Deze Pagina