Traag werkende schildklier...even de weg kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat is meestal om te zorgen dat medicijnen goed opgenomen kunnen worden in je bloed. Als je gelijk eet, kan het zijn dat je lijf de stoffen niet voldoende op kan nemen, omdat het dan tussen alle voeding in zit...

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Daantje: klopt wat Rozemarijke zegt, dan wordt het beter opgenomen.
    En inderdaad, tegen mij zeiden ze dat ik dan waarschijnlijk de thyrax moest ophogen.

Ik zit nu ondertussen op 5 pilletjes per dag. Volgende week naar de 6.
    Hoop dat de internist wat zwaardere voor gaat schrijven, want je hebt ook roze en die is dan gelijk aan 4 blauwe. Want 5 pilletjes.....;) Zo sta ik elke maand bij de apotheek..

3. Trees

Trees Niet meer actief

Eén keer is geen ramp, maar de dosering van euthyrox luistert nogal nauw. Het is inderdaad zoals Rozemarijke al schreef dat de werkzame stoffen op een volle maag minder goed worden opgenomen in de bloedbaan. Je krijgt dus een te lage dosering binnen en dat moet je niet elke dag doen.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

dankjewel voor de uitleg dames! morgenvroeg dus beter opletten met m'n slaperige hoofd :p

echt raar als ik zo terugdenk.. heel mijn leven ondergewicht gehad en wou super super graag aankomen in gewicht, en at zelfs 3x per week big mac menu's, elke avond een pizza,elke pauze op school een paar worstenbroodjes en brood,etc, alles om maar aan te komen in gewicht.. ik woog altijd rond de 48 kilo bij 1.68 en mensen vroegen geregeld of ik geen anorexia had en moest vaak bij de leraar komen na de lessen omdat hij onder 4 ogen mijn eetstoornis wou bespreken :$

en tijdens mijn zwangerschap 22 kilo aangekomen terwijl ik niks binnenhield en maar bleef spugen en spugen. na de bevalling woog ik 58 zonder er iets voor te doen en zag er best magertjes uit.

maar sinds 6 maanden ben ik dus 10 kilo aangekomen. ( weeg nu 68 bij 1.68) 6 maanden geleden was mijn TSH ook perfect en tegen het snelwerkend aan, en nu in 6 maanden tijd dus van bijna te snel naar te traag

raar.. vroeger vond ik me dus veelte dun en wou ik perse aankomen, en nu ik zo ben aangekomen zou ik willen dat ik niet zo had gezeurd, want nu vind ik dat er weer een kilo of 8 afmoet :x

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Het gaat om de neusspray waar XYlometaZoline in zit. Dit staat ook in de bijsluiters oa de spray van de trekpleister die geschikt is voor baby en kind.
    Na wat googlen zag ik dat het in nog veel meer soorten zit.

6. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    En waarom mag je dat niet gebruiken dan?

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Goede vraag, maar dit staat in de bijsluiter;

Wees extra voorzichtig met Trekpleister Xylometazoline HCl

wanneer uw kind lijdt aan verhoogde bloeddruk, hart- en vaatziekten en schildklieraandoeningen

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

waarschijnlijk omdat door de hormonen in de neusspray te werking van thyrax beinvloeden en dat je dan minder thyrax opneemt als je de neusspray gebruikt

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb hem gewoon gebruikt, want hij hielp erg goed(voorhoofd holte ontsteking) ik merkte niet iets aan mij verder(maargoed lag toch al ziek op bed)

10. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Ja ik vraag het omdat ik op dit moment echt stront verkouden ben, vandaar!

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb ook dokter de heide gehad in het MCL, is een vriendelijke en goede arts vind ik. Mijn oog doet nog steeds niks inmiddels. Inmiddels een MRI Scan gehad en krijg volgende week de uitslag. Denk er aan mij door te laten verwijzen naar het MCL ipv Dokkum. MCL is meer gespecialiceerd hierin. De neuroloog in Dokkum had nog nooit van Graves gehoord bijv. Mijn oog wordt ook groter, typisch graves en af en toe als ik moe ben gaat die op zwart dan zie ik er niks meer mee. Maar het went wel haha mijn oren nemen veel over nu kan ik merken, doe meer op gehoor nu. Mijn moeders schildklier is vorige week verwijderd, zij slikt nu ook thyrax. Nu een week later knapt ze eindelijk op en krijgt weer fut. Vanochtend moest ze steeds naar de WC (grote boodschap) ik zei hou het in de gaten want het kan zijn dat je teveel thyrax slikt nu. Zij moet nog ingesteld worden nu. Maar ze fleurt op gelukkig, komt weer leven in. Zij had er zoveel last van nl voor de operatie en een hele dikke struma! zat om de luchtpijp en slokdarm heen.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    heb jij het ook met de ogen? ik ook! ben druk bezig met onderzoeken nu. dat zandkorreltje komt me bekend voor! hier ook en heel irritant. ook ik zie wazig en mijn ene oog is zo goed als blind bijna :( ben jij ook bezig met onderzoeken e.d.?

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Annetske: Ik heb nu weer een dooverwijzing naar het MCL, ga nu naar de Graaf. Ben heel benieuwd.

En qua ogen...merk inderdaad dat ik ook vaker mijn bril op heb, ivm vermoeide ogen, maar of dat met mijn schildklier te maken heeft...geen idee!

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik lees iets over een speciaal grave spreekuur in het MCL heb jij daar ervaring mee? zit te denken om toch maar contact op te nemen met mijn Huiarts weer. Voelde me een paar maanden goed maar ik begin me weer ellendig te voelen nu. Moe/prikkelbaar/Traag en lui/depri ben bang dat het weer mis is dus.

Heeft iemand hier ook ervaring met de dierlijke variant van thyrax? ik lees er over op internet en sommige mensen hebben hier echt baat bij. Ik slik het nu al 16 jaar en sinds een jaar is het weer in de hobbel met mij.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Annetske: Nee, weet ik niks van....

Zal eens even kijken op hun site...

Ben net bij de internist geweest en ga nu 150 mg thyrax slikken. Dan moet het wel goed zijn. Waarde is van 85 naar 12 gegaan en ze wil het nu op 1 tot 0,5 hebben.
    Mag nu wel 1 roze pil hebben ipv 6 blauwe!

Oh en heb gevraagd over de pil en zei ze dat ze geen invloed hebben op elkaar. Dit omdat het andere hormoonbanen zijn. Dit zijn hyp-fyse hormonen en die staan los van geslachtshormonen.

Verder een lichamelijk onderzoek gehad en ben weer een kilo lichter...woehoe!

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    mamavanjuul; hoop dat je je nu beter gaat voelen.

had je nog naar de neusspray gevraagd?

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nee helemaal vergeten :)
    Maar moet er volgende week weer naar toe, dus als ik het niet vergeet, hahaha!

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Geeft niet, ik moet maandag zelf ook heen voor de uitslag van de scan.....vraag het wel even.......als ik dr aan denk ;)

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    hmmm vergeet ik het zelf dus ook te vragen...stond stijf van de zenuwen voor de uitslag.

"gelukkig" is de schildklier alleen maar ontstoken. Of het nu wel of niet door de zwangerschap komt was volgens de internist niet meer te achterhalen omdat het vooraf niet gemeten is.

Nu moet ik morgen bloedprikken naar de waarden, donderdag belt hij me dan en dan moet ik starten met de strumazol om de schildklier plat te leggen, na 4 weken de thyrax dr bij om toch schildklierhormoon te krijgen en dan met regelmaat opvolgen door bloedprikken. Op den duur stoppen met de medicatie en zien wat de klier dan zelf weer gaat doen.
    Er waren 3 opties; of het geneest vanzelf, of hij wordt hypo of het blijft hyper. Volgens de internist zijn de klachten nu al te lang en wordt het tijd te gaan behandelen omdat het niet gezond is om zolang met een hyper te lopen.

Ben wel gerust gesteld met deze uitslag, fijn is het niet maar zoveel beter dan al die andere enge dingen die ik had gelezen.
    Al met al een mooi verjaardagskado van mn eigen lichaam, moet toch eens meer vertrouwen dr in krijgen.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vandaag weer bij de internist geweest en waardes zijn nu eindelijk binnen de norm! Nu een TSH van 1,5 ipv 82!!!
    Alleen is m'n ijzer iets te laag, dus daar weer een pilletje voor gekregen.

Nu gaan we weer verder fanatiek zijn met sporten om die verdomde kio's er af te krijgen.

Verder voel ik me ook steeds beter, maar moet ik nu afkicken van het "niks" doen tussen 14 uur en 16 uur.

Deel Deze Pagina