Traag werkende schildklier...even de weg kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ben het ook vergeten :)

Fijn dat er nu actie wordt ondernomen zeg! Bij mij heeft het nu 2 maanden geduurd voordat ik me beter voelde, vanaf start medicatie dan.

Merk nu ook dat de kilo's er gestaag af gaan! Heb nu 4 maanden gedaan over 4 kilo en afgelopen week 0,5 eraf.

En ben van september met een waarde van 82 naar december 1,5 gegaan!

Slik nu 1 roze pilletje van 125 mg.

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Juul; Goed om te lezen dat het met jou de goede kant op gaat. Hoop dat dit nu ook zo blijft.
    Ben je echt op dieet nu of verdwijnen de kilos nu omdat de medicatie goed is ingesteld.

Ik moet, zoals mn bloedwaarden 3 week terug waren, beginnen met 30 Strumazol, na 4 week weer prikken en dan starten met 50 thyrax.

Hij zei al dat de meesten eindigen bij 100-150 thyrax, ben dan ook benieuwd hoelang het gaat duren om ingesteld te raken.

Mn metoprolol moet ik in ieder geval blijven slikken tot mn hyer voorbij is.

*edit bloedwaarde 3 week terug tsh niet te meten, minder dan 0,01 en mn t4 35.9

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zie ineens jou naam bovenin de lounge!
    Wat doe jij hier....je bent jarig...ga lekker uit eten!!!:D

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    jajaja ik ga zo mn feestje bouwen...ff de kleine alvast voeden en dan om 18.15 aanschuiven :D

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Have fun!!!:p

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    tnxxx

7. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    gefeliciteerd pcootje!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @pcootje: gefeliciteerd!!!

Nee, niet echt op dieet, gezonder eten en niet snaaien ;) Maar wel veel sporten, zo'n 4 uur per week :)

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dank jullie voor de felicitaties.

Juul, sporten? Dat woord ken ik alleen uit boeken. Heb er totaal geen energie voor. Hopelijk binnenkort ook meer energie. Ik ben gelukkig geen snaaier, maar groei al van een hap lucht ;) heb nu eindelijk een excuus, kan nu zeggen dat het door m'n schildklier komt.

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hier ook een traagwerkende schildklier.. moeilijk in te stellen.. nu in zwanger ben is hij stabiel *jippie!!! :D*

geen idee hoe het straks loopt na de bevalling.. dat zie ik dan wel weer.. we wachten maar af..

ik heb soms dagen dat ik helemaal hyper ben en als een stuiterbal in bed lig..

je doet er niets aan.. ik denk zelf dat je er niet al te zwaar aan moet tillen!!

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik ben zonet gebeld door de internist ivm de bloeduitslag.

Zit totaal verbaasd en superblij achter de pc nu, mn waarde is bijna gehalveerd.

Tsh nog steeds onderdrukt 0.01 en t4 is nu 18

Ik moet nu eerst afwachten wat het gaat doen, maar in ieder geval niet beginnen met de strumazol. Jippieeeeeee wat ben ik blij en wat is het toch heerlijk dat ik zo eigenwijs ben en een bloedtest heb gevraagd ipv domweg te beginnen.
    Mn internist blijt bij een gewone onsteking ipv post partum wat ik al vanaf het begin roep....ach laat die man ook eens eigenwijs zijn:p

Januari weer bloedprikken en op gesprek bij hem

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zie dat je waardes idd gehalveerd zijn! wat goed zeg! Zonder medicatie? heb niet alles gelezen nl ;) Mijn t4 is nu 27 maar voel me er goed bij dus laten het zo. Is aan de hoge kant en af en toe merk ik dit wel hoor: zweten, stuiteren en veel naar de wc steeds. Maar verder voel ik me goed. sta wel streng onder controle nu ;)

PS wat goed dat we hier een topic over hebben met zijn allen! :)

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ja zonder medicatie, de internist heeft me maandag gesproken over mn scan en de voorgaande bloeduitslagen.
    nav dit moest ik starten met strumazol maar daar zat ik niet om te springen. Omdat ik zelf het gevoel had dat het wel eens post partum kon zijn en mn lichaam niet meer zo'n pijn deed als een paar weken terug heb ik gevraagd om een nieuw bloedonderzoek.
    Op het internet had ik namelijk gelezen dat dit ook uit zichzelf kan genezen en dan wil ik die troep niet onnodig slikken.
    De internist verwachtte geen groot verschil gezien de tijdsduur van het vorige onderzoek. Hij wou wel voor mij een nieuw onderzoek doen en als het onder de 30 was mocht ik nog even wachten met de strumazol.
    Nu is het dus veel lager dan dat en had ik een behoorlijk verraste internist aan de telefoon die het niet helemaal snapt volgens mij. krijg ook de indruk dat ze daar nog nooit van het woord post partum hebben gehoord.

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    27 is inderdaad op het randje, maar als jij je dr goed bij voelt moet je dat lekker zo laten en niet naar cijfertjes kijken.
    Dat zweterige, warme en snelle hartslag had ik ook, daar heb ik nu metropolol voor en die symptomen zijn gelukkig al snel verdwenen. Dt maakt dat je je toch prettiger voelt ook al blijft de oorzaak er wel door bestaan.

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    metropolol is dat voor de bijverschijnselen? ik ken het medicijn nl niet. Dan kan ik dit ook eens bij de HA aankaarten nl ;)

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    metropolol onderdrukt de hartslag zodat het bijvoorbeeld niet boven de 120 kan gaan.
    Als je hyper bent is je lichaam bij wijze van spreken constant aan het topsporten. je hart gaat dan als een razende en dit veroorzaakt oa duizeligheid, zweten, opvliegers etc. Deze symptomen zijn bij mij nu weggenomen door de metropolol.
    Google anders maar eens op het medicijn, het wodt oa voorgeschreven bij te snelle schildklier maar ook na een hartinfarct en bij migraine etc .

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    edit; trouwens metoprolol :)

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoe gaat het met iedereen?

mamavanjuul, merk je al iets van de veranderde medicatie?

annetske, heb je nog geinformeerd naar de metoprolol?

Ik begin weer pijn in mn armen en benen te krijgen, zie het nog even aan anders ga ik deze week maar weer bloedprikken.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hey meiden,

Hoe gaat het met de kliertjes? Hier kan ik nu eindelijk zeggen dat het goed gaat!!!

Heb weer mijn normale energie, voel me een stuk vrolijker en kan meer hebben. Door dat laatste hebben mijn vriend en ik weer een volwassener relatie gekregen. Ik vond eigenlijk alles wel goed, omdat ik de energie er niet voor had om er tegen in te gaan en nu staan we weer lekker te discuseren ;)
    Ook is het een gevecht om voor 12 uur te slapen, hahaha!
    Middagslaapje doe ik helemaal niet meer en vanaf maandag ga ik 6 uren per dag werken.

Ik slik nu 1 roze en een halve blauwe....

20. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    mamavanjuul; wow wat een verbetering zeg.

Ik voel me stukken beter dan ik me heb gevoeld, moet maandag weer naar de internist voor mn bloedwaarden. Ben benieuwd wat mn lichaam er van heeft gemaakt.
    Ik heb nog wel moeite om in slaap te komen, lig vaak nog te surfen op mn ipad want ik word maar niet moe genoeg. Zou kunnen betekenen dat ik toch nog aan de snelle kant ben.
    Mn energie level is wel behoorlijk toegenomen in ieder geval en mn lichaam doet veel minder pijn.

Deel Deze Pagina