wat kan ik hier voor halen dat goed werkt? dus dat ik niet gelijk een verstopping oploop. ik heb al dagen last van lichte diarree, maar vannacht heb ik zeker 3 uur op de pot doorgebracht. liep en loop echt leeg. tis helemaal slijmerig en waterig (sorry voor de details) heb dit zo erg echt in geen jaren mieer gehad.
Zou ook een diarree-remmer nemen. Moest deze niet werken, zou ik naar de dokter gaan want dan heb je kans op een voedselvergiftiging.
Loperamide helpt heel goed en je zit niet gelijk verstopt. (Tenminste ik niet als ik het wel eens gebruik)
Dit werkt heel goed. Dit neem ik ook als ik er last van heb. Wel uit kijken dat je niet teveel neemt anders raak je verstopt.
Of het virus wat momenteel enorm heerst, norris virus ofzoiets ? Je hoort echt iedereen met dit soort klachten. Beterschap TS, zou inderdaad voor een diaree remmer gaan.
Of gewoon ff beschuitje eten en aansterken met kippensoep. Wellicht ben je t nu gewoon lekker kwijt, das ook wat waard. Imodium werkt bij mij veel te sterk, kan gelijk dagen niet...Norit kan je zelf hoeveelheid bepalen, lijkt mij beter.
Bij voorkeur geen medicijnen nemen. De ziekteverwekker moet je lichaam uit en die vermenigvuldigt zich als het in je darmen blijft omdat je medicijnen neemt. Het daadwerkelijke geneesproces vertraag je daarmee alleen maar. Wat kun je wel doen: veel drinken, eventueel ook ORS innemen. zo droog je niet uit.
Niets nemen tenzij je echt weg moet. Want als het een virus is stop je het, gaan bacterien lekker hun gang van binnen, en heb je het over een week weer. Cola drinken die niet meer ijskoud is kan helpen, net als zoute chips. Even geen melkprodukten drinken en lekker uitzieken! (en het noro-virus is heel besmettelijk, dus steeds je wc goed reinigen als je bent geweest )
Fondant chocolade? Alleszins ha zei me wel eens beschuiten met confituur of choco, dat zorgt ook dat je suikerspiegel wat op peil blijft. Instantsoepjes kip?