Weinig eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annie24, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ben nu 15 weken en 4 dagen zwanger, maar ik eet niet :(

Ik heb overal trek in, maar als het voor m'n neus staat en ik neem 1 hap is het voorbij. Krijgt dan geen hap meer door mijn keel.

Komt er op neer dat ik vandaag bv alleen nog maar 1 banaan op heb en 2 pakjes Continu koekjes. Natuurlijk weet ik dat dit niet goed is, maar als ik alleen al denk aan een 2e hap vergaat de eetlust me :(

Wie heeft dit ook gehad en wat heb je ermee gedaan?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ken het! Cornflakes kreeg ik zelf nog enigzins naar binnen, crackers of droge koekjes en fruit! Dus at ik maar veel fruit en elk hapje wat ik verder binnen kreeg was meegenomen. Ik heb ook heel wat keren 's avonds een appel als avondeten gegeten terwijl manlief aan de warme prak zat, het idee van eten stond me al tegen!

Drinkontbijt was bij mij trouwens geslaagd als "nood oplossing" om toch wat vitaminen, vezels en calorieen binnen te krijgen.

Uiteindelijk is het bij mij met ongeveer 15-16 weken een stuk beter gegaan, kan nu toch wel normale porties opeten alleen heel snel last van maagzuur of oprisperingen dus doe toch nog maar rustig aan; bv kleine portie en daarna niet ook nog wat drinken want dan komt het omhoog.

Hoop dat je iets kan vinden of bedenken wat je goed binnenkrijgt, bv fruit, drinkontbijt, vla yoghurt en dat soort dingen, tosti's?

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had het in het begin heel erg, dat ik geen hap door mijn keel kreeg. En nu met vlagen nog. Heb ook echt geen trek en vergeet dus ook snel te eten. En inderdaad: als ik iets eet, ben ik er na een paar happen al klaar mee. (overigens: heb geen last van misselijkheid of een enorme afkeer van dingen. Puur minder trek)

Wat mij erg helpt:
    - alleen eten waar je echt trek in hebt. Is dat dagen achter elkaar appeltjes of cornflakes: prima. Krijg je iig wat binnen. Is beter dan niets eten
    - afleiding! Ik eet tegenwoordig veel achter de computer of tv, zodat ik met heel wat anders bezig ben. Heb dan het punt van geen trek meer niet zo door, waardoor ik toch meer eet.
    - eten in gezelschap wil ook nog wel helpen. En dan vooral als het gezellig is ;)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Absoluut herkenbaar!! Zo kon ik dagen lang geen hap naar binnen krijgen, tot ik met mn oom en tante uit eten ging. Het begon bij een klein hapje en ik werkte me toch een bord naar binnen! Of; als manlief 's avonds kookte ipv ik, zodat ik niet in de kookgeur hoefde te staan en vervolgens nog eten ook, maar alleen maar hoefde te eten...

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Heb je al eens een danoontje geprobeerd? Zuivel is gezond, en je hoeft niet te kauwen. En bijv festini ijsje?

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dames, bedankt voor jullie reacties!

Heb met mijn vriend afgesproken dat we morgens eens goed in de supermarkt gaan speuren op zoek naar artikelen die makkelijk weg te krijgen zijn en niet al te groot.

Dat eten met afleiding is idd wel waar, want afgelopen weekend waren we uit eten en daar heb ik gewoon normaal gegeten zoals ik altijd deed. Misschien toch maar eens tegen mijn vriend zeggen dat ik iig 1x in het weekend uit eten moet :D;)

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat ik wel eens deed was bouillon drinken voor ik ging eten. Op de een of andere manier kreeg ik daar meer trek van. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook periodes gehad dat ik mezelf bijna moest dwingen te eten (ook periodes dat ik eigenlijk niets at, maar dat is weer een ander verhaal :) ). Verder idd alleen eten waar je echt trek in hebt, niet tegen heug en meug proberen het er in te forceren.

Oh, misschien helemaal niet van toepassing hoor, maar kun je wel genoeg drinken? Dat is wel heel belangrijk. En als je wel goed kunt drinken kun je ook smoothies maken van fruit en/of groente... of soep maken, heb je toch weer wat gezonds binnen :)

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik krijg ook erg weinig weg.

Heb echt nergens trek in en niks smaakt.
    Bij mij is op oplossing, mee gaan eten in de kantine met collega's waardoor ik iig 2 boterhammen binnen krijg en 's avonds kookt m'n vriend aardappels en heel vaak worteltjes of sperziebonen:)
    Dit krijg ik nog aardig weg. En veel yoghurt etc, dat smaakt wel.

Het schijnt geen kwaad te kunnen.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

heb ik ook gehad... ik dronk heel veel hero drink ontbijt sinaasappel mango is de light versie (niet omdat ik bang ben dik te worden hoor) maar omdat ze die smaak alleen maar in light hebben:D en ik die het lekkerste vind.. het is wel iets dikker maar er zitten geen stukjes in... meschien vind je het ook lekker..

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier ook last van gehad :) ik moest van mezelf het gewoon opeten omdat het beter voor de baby was.
    en inderdaad afleiding tijdens het eten (lees tv) hielp ook erg goed.'
    dingen eten die me wel smaakten (we hebben nog al wat rode bietjes en rode kool gegeten)
    en heel appart maar fruit smaakte mij opperste best dus dat ging er wel flink doorheen.

Deel Deze Pagina