Traag zaad, man wilt niet meer.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vanilia, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Vandaag 2 keer teleurstelling.
    We hebben de uitslag van het zaadonderzoek gekregen. Alles was prima, behalve de beweeglijkheid. Zaad is 'langzaam'.
    Mijn man moet een 2e zaadonderzoek laten doen. Alleen weet ik niet of dit nog wel zin heeft want vandaag maakte hij bekend dat hij eigenlijk nog helemaal geen kinderen wilt..... En als het via hulp van het ziekenhuis moet '' al helemaal niet'. Tja, wat kun je daar nog op zeggen.
    Ik kan hem niet dwingen.... Ik ben echt teleurgesteld...
    Het enige waar ik nu nog op kan hopen is een spontane zwangerschap. Want het is wel welkom.

2. serden

serden Actief lid

31 mei 2007
    233
    0
    0
    aaaah wat vervelend allemaal....

Ik vind wel dat hij een beetje laat is met het feit dat hij misschien wel geen kinderen wil....zie dat jullie al een tijdje bezig zijn...

nou ik wens je heel veel succes en inderdaad hopen maar...!

3. Rosa74

Rosa74 Lid

8 aug 2007
    91
    0
    0
    Goh wat rot zeg, maar misschien moet je hem even de tijd geven, het is voor mannen echt een serieuze aantasting van hun mannelijheid als het zaad niet top is :) . Heb ik al veel gehoord in mijn omgeving, dus misschien heeft hij wat tijd nodig om daar aan te wennen? :(

veel sterkte ondertussen.
    Liefs

4. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Misschien reageert hij zich even af? Omdat hij teleurgesteld in zichzelf/zn trage zaad?

Vind het wel heel vervelend voor jou, zeg!

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet zeggen, maar sterkte in ieder geval!

Liefs Alina!

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Dank jullie wel meiden.

Ik laat het even rusten zodat hij het ook kan laten bezinken. Hij doet er erg nonchalant over maar denk toch dat hij erover inzit.
    Ik laat het aan de tijd over en misschien hebben we later toch nog geluk.

Liefs.

6. serden

serden Actief lid

31 mei 2007
    233
    0
    0
    ja misschien is dat het wel...dat hij het in een misschien toch een beetje emotionele bui eruit gooide....

denk inderdaad even laten rusten en afwachten of hij er dan nog hetzelfde over denkt...

nogmaals heel veel succes!

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    mannen zijn echt "trots" hoor, en het idee dat het aan hun mannelijkheid ligt dat er "nog" geen kinderen zijn kan ze heel raar laten reageren...

ik zag het terug toen bij ons de uitslagen ons om de oren werden gesmeten...

dan valt het bij jullie nog wel mee, als het enkel de "snelheid"" betreft...

hier was alles mis.,..de beweeglijkheid, de snelheid, afwijkingen en ook nog eens antistoffen waardoor ze dus niet "boven" komen, en toch zijn we op de valreep nog zelf zwanger geworden....

maar voor de man zijn die onderzoeken echt wel een aanslag op hun mannelijkheid dus ik kan je enkel adviseren het even te laten rusten en hem er even de tijd voor te geven....

succes meid...

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,

Wat een dubbel rotnieuws zeg! Kan me voorstellen dat je daar even van moet bijkomen.

Ik hoop dat jullie er SAMEN uitkomen en dat de tijd zal helpen. Misschien twijfelde hij al heel sterk en is dit de druppel voor hem.
    Ik zou niet graag in jullie schoenen staan.
    Heel veel sterkte en geluk samen!
    Dat jullie er maar goed uit mogen komen.

Tjah, of je man nog terugkomt op zijn beslissing...bij mijn man werd de drang naar eigen kinderen er niet kleiner om en ook voelde hij zich nou niet bepaald op zijn mannelijkheid aangetast hoor....je kan er immers niks aan doen ja.
    Elke man is anders..probeer er dus over te praten samen, als jullie daar beide aan toe zijn.

Elmo

9. Carly

Carly Lid

3 okt 2007
    36
    0
    0
    Zoiets is inderdaad erg klote het zaad van mijn man is wel goed maar leeft alleen iets minder...en mijn ervaring is dat het inderdaad een deuk opleverd in het zelfvertrouwen van de man hij doet er ook rustig onder hoor omdat het inmiddels al jaren bekend is maar ik weet ook dat het hem van binnen opvreet dus ik kan me niet voorstellen dat jouw man nu ineens niet meer wil..ik denk eerder dat hij bang is om te falen maar ja ik ken jullie niet dus zeker weten kan ik het ook niet he ;)

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Probeer hem even wat tijd te geven. Nu gebleken is dat het aan hem ligt, is zijn ego aangetast. Dit heeft tijd nodig.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Veel succes.

11. Tjee Vanilia, wat een kl*tenieuws! Ik hoop voor jullie dat jullie er samen uitkomen.
    En of hij nou is aangetast in zn mannelijkheid of hij sowieso al twijfelde... blijven praten meid, en ik hoop dat alleen tijd nodig is om samen weer door te kunnen!

Liefs Jelske

12. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Even laten rusten is idd denk ik verstandig. Wat de anderen zeggen over de mannelijke trots, klinkt wel logsich eigenlijk. Misschien kunnen jullie er over een poosje goed samen over praten. Veel praten is belangrijk natuurlijk. En ik hoop dat het van hem geen definitieve beslissing is maar een uiting van emotie, tegenzin of kwetsbaarheid en dat hij er, als het allemaal wat bezonken is, weer op terugkomt.

13. Milla

Milla Niet meer actief

Wat vervelend zeg! Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen!

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik zou het idd even laten rusten .
    mannen schijnen daar niet zo goed mee om te kunnen gaan het is ook niet niks hoor !
    hopelijk is het voor jullie alleen een kwestie van tijd en moet hij het even laten bezinken !
    succes vanilia !

l.sybje

15. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    OM eerlijk te zijn snap ik je man wel. Niet alleen mannen zijn trots ;)
    Het zou best idd even afreageren kunnen zijn. Toen ik te horen kreeg dta hert bij mij misschien ook wel verkleefd was had ik ook zo iets van nou dan niet, ik wil niet eens meer. Gelukkig heeft mijn partner mij naar verder onderzoeken gesleept en bleek dat het wle mee viel.

Laat het even rusten en kom er over een maand a 2 nog eens op terug...

STerkte

16. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Meid laat het even bezinken allemaal!
    Maar het kan wel hoor, kijk maar naar ons!
    We waren op vakantie en RAAK.
    Dus meid het heeft even zijn tijd nodig, hoop dat hij er straks anders over zal denken.

Groetjes Esther

17. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Bedankt allemaal voor de lieve berichten. Het is toch troostend, vooral omdat het een gevoelig onderwerp is waar je niet met iedereen (soms zelfs je eigen familie) over kunt praten.

Ik denk toch dat er een lichtpuntje is omdat toen ik vandaag thuis kwam van werk zag ik dat mijn man een potje heeft gehaald bij de huisdokter. Die waren we vergeten te pakken gister. Dus wie weet dat hij het toch doorzet.... Ik heb hem nog niet kunnen spreken omdat hij nog op zijn werk is.

Smoekie je hebt trouwens gelijk; wij boffen nog, het had allemaal nog veel erger gekund.
    Voorlopig laat ik het bij wat het is en kijk ik het aan.

Essiegirl, gefeliciteerd! Wat goed!

Liefs Vanilia.

18. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Hopenlijk geeft het je wat hoop!

xxx

19. Just a lady

2 aug 2007
    14
    0
    0
    Het is logisch dat mannen zich aangetast voelen in 'hun ego', want 'dat is waar mannen voor zijn'. Toch een soort oergevoel van ze.
    Wij gaan in januari naar de dokter en ik denk dat mijn vriend ook erg gekwetst zou zijn en misschien ook wel zo zou kunnen reageren.
    Het kan idd best een schreeuw zijn wat ie even uit in zijn emotie. Als hij het ECHT niet wil, dan kom je daar vanzelf achter, maar ik denk, als hij dat nooit eerder heeft gezegd, dat hij gewoon even aan het idee moet wennen (en hij kan er niks aan doen, dus hij moet weten dat het niet 'zijn schuld' is, het had net zo goed aan jou of een miljoen andere dingen kunnen liggen, er zijn zoveel mannen die dit hebben).
    Succes meid!

Deel Deze Pagina