'Traagheid' bij de dochter begint zorgelijk te worden op school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door amdaa, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Verder niet alles doorgelezen. Maar jeetje, het is precies mijn jongste zoon die je beschrijft. Hoe meer hij gepusht wordt, hoe trager hij doet. Met alles, schoolwerk, eten, aankleden, fietsen.
    Hij is 10 en zit in groep 7.
    We voeren al een gevecht sinds hij in gr 4 zat. Hij kan geen levelwerk doen, omdat hij zijn taakjes niet afkrijgt. Hij zit gewoon in de klas om zich heen te kijken en niks te doen. Maar alle toetsen zijn 8,9 of 10.
    Er is ADD bij hem geconstateerd (in mijn ogen is het kind zwaar hooggevoelig) en zijn iq is op een aantal punten boven gemiddeld.
    We komen niet verder, elke rapport bespreking verloopt hetzelfde.
    Ik zal de vlag uithangen als hij straks naar voortgezet mag en hopelijk dat veel beter tot zijn recht komt.
    Eerst nog anderhalf jaar doorbikkelen.

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat denk ik ook. Het is heel makkelijk om iemand die traag oogt lager in te schatten. Mijn moeder (hb+add) heeft dezelfde trekjes en wordt vaak lager geschat. Mensen krijgen het idee dat ze geholpen moet worden bij zaken. Terwijl ze gewoon een ander software programma heeft dan de gemiddelde persoon.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Klinkt als de dochter van mijn vriendin, zij heeft de diagnose ADD.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier ADD en sensorische integratieproblemen en herkenning. Wel iets milder dan bij jou mbt traagheid maar je ziet hier ook echt een moment tot enkele ogenbikken tussen de vraag en het antwoord of de actie die erop moet volgen. PB me gerust voor meer info of vragen.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl was ook heel traag. Ik herken het van mijzelf. Wij kunnen de halve dag kijken hoe een plant groeit. Er zit geen afwijking achter voor zover ik weet. We kunnen ook razendsnel (als dl naar dansles moet en ik zet er wat vaart achter, dan is ze binnen een half uur uit bed, aangekleed, heeft ze een boterham op en tandengepoetst!). Maar langzaam is gewoon fijner. Ik leer haar (en mezelf) wat gangbare termijnen zijn. Half uur eten (zandloper op tafel), daarna gaat het in een bakje (voor de volgende maaltijd soms). Gewoon omdat we anders teveel missen, en dat snapt ze wel. Soms slaan we ook dingen over. Qua 'als je binnen 5 min. je pyjama aantrekt, dan is er tijd om 2 verhaaltjes te lezen en anders maar 1'.
    Het trekt wel bij merk ik, ze komt vaak trots melden hoe snel ze iets heeft gedaan.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het laatste werkt bij ons ook redelijk.
    Ze KAN ook snel zijn, als het echt moet en als ze dat zelf wil.

7. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Lees toch wel veel symptomen van add.
    Mogelijk eens een deskundige raadplegen? Of observatie op school vragen?
    Want sneu dat ze intelligent is maar niet mee kan op haar niveau

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ga het gesprek aan op school.

Bedankt allemaal!

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Succes ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

Deel Deze Pagina