Mijn zoontje werd 6 maanden en alsof iemand een knop omzette was daar de eenkennigheid! Oh wee als een vreemde hem ook maar even aankijkt, dan gaat het luchtalarm af Hij is een schat van een jochie, maar hij kan heel erg hard krijsen, dus de meeste mensen schrikken zich rot. Bij het CB vroeg de jeugdarts zelfs of er misschien nog iets anders mis was Ook de kinderarts (hij heeft reflux en koemelkallergie) benoemt iedere keer weer dat het haar verbaast hoe hard onze knul kan gillen Hoe gaan jullie om met deze fase? We gaan deze week naar mijn schoonouders in Engeland en ik zou het zo rot voor hen vinden als hij alleen maar van ze schrikt als we daar zijn. Hij heeft ze natuurlijk al vaker gezien, maar niet vaak genoeg dat het echt bekende gezichten voor hem zijn.
Herkenbaar! Ik heb een tweeling en een ervan die is een allemansvriend maar de andere OMG als een vreemde kijkt komt er eerst een pruillipje en jahoor luchtalarm gaat af! dit begon al bij 5 maanden, ze doet het zelfs bij mijn broer die hier gewoon thuis woont maar vaak in zijn kamer zit!!! vind het erg zielig voor mijn broer vooral, die denkt ''ze moet me niet'' maar zo denken baby's niet.. Wat ik eraan doe? niks respecteren dat hij/zij op dit moment alleen bekende om zich heen wil, het gaat weer over tenminste ligt ook aan karakter en is heel normaal maar leuk is het niet, wat je iedergeval NIET moet doen is dwingen!!! als er visite is of bij je schoonouders niet meteen in hun armen duwen maar ernaast zitten en rustig tegen hem praten en dan degene een speeltje laten geven, als hij zijn gezicht weg draait of gaat huilen even een stap achteruit en later weer proberen, nogmaals niet dwingen. Weet iedergeval dat het heel normaal is en heel erg past bij de fase van zijn ontwikkeling. Hier staat ook wat info: https://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprongen/ontwikkeling/je-baby-en-eenkennigheid-en-verlatingsangst/ Succes en veel plezier bij je schoonouders Engeland is heel mooi!