Traanbuisje doorprikken; wie heeft ervaring?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melloncollie, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben een paar keer een uitgebreid consult gehad in het Sophia met onder meer Prof. Simons, één van de beste artsen op dit gebied. Er was in ons geval niet echt een keus meer tussen opereren of niet opereren, dus hij zei ook heel resoluut dat opereren de enige mogelijkheid was om hier vanaf te komen. Wij hadden dus al twee jaar lang van alles geprobeerd......masseren, druppels en gel. Het hielp gewoon niet afdoende. Ons ventje liep/loopt ook bijna constant met een tranend rood ontstoken oog rond. Na het slapen zit zijn oog letterlijk dichtgeplakt van de pus, niet echt prettig voor hem dus. De bevindingen van Prof. Simons gaven voor ons de doorslag, wij hadden en hebben alle vetrouwen in de deskundigheid van deze zeer ervaren man.

Maak je niet teveel zorgen hoor dat Yelena hier nooit meer vanaf komt. Ten eerste is ze nog geen jaar oud en mocht de gewone "doorprik" procedure niet slagen dan zijn er nóg twee opties die iets complexer zijn maar wel een veel grotere kans van slagen hebben dan de 50% voor de gewone ingreep.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan zijn traanbuisje is begin maart doorgeprikt.
    Ik vond het wel heftig, hij is ruim 3 kwartier weggeweest. Maar hij kreeg ook meteen buisjes.
    In eerste instantie leek het alsof het niet geholpen had, maar sins 3 maanden zijn z'n oogjes helemaal schoon!
    Echt heerlijk, want zo'n vies oogje is erg zielig voor zo'n kleintje.

Masseren, zalfjes, druppeltjes... hou maar op, ik heb het allemaal geprobeerd.

Wel zou ik sowieso nog een half jaartje wachten als ik jou was. Wijhebben dat ook gedaan, het gebeurt vaak dat ze na een jaar spontaan open springen.

Succes!

3. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    :$ Zozo, jij durft zomaar te zeggen dat iemand zijn kind niet goed verzorgd?
    Wat een hersenloze reactie...
    Dus als ik je goed begrijp moet je een kind maar in de houdgreep pakken en masseren wanneer hij dit niet wil? ;)

Melloncollie, ik heb er geen ervaring mee maar ik hoop dat je meisje er na de ingreep van af is! En ik geloof best dat het masseren enzo niet lukt. Mijn zoontje heeft een ontstoken oogje (verkoudheid) en ik heb al de grootste moeite om de zalf erin te krijgen. Maar no way dat ik hem ga dwingen hoor! (oei, nu zal ik mijn kind ook wel niet goed verzorgen...)

4. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Hoi, mijn zoontje heeft ook vanaf de geboorte last gehad van een vies oogje. Ik heb geen ervaring met opereren, maar heb wel een alternatief dat je misschien niet kent.

Ik ging met mijn zoontje naar een homeopaat vanwege eczeem en hij heeft hem ook druppels gegeven voor zijn oogje. Dat flesje kreeg ik op donderdag mee en op maandag was het weg! En dat na 10 maanden! Heb het flesje wel leeggemaakt voor de zekerheid, maar het hielp dus echt heel goed. En het is niet meer teruggekomen.

Ik heb ook het doorprikken overwogen, maar wou eerst dit proberen. Had dit niet geholpen dan had ik ook voor doorprikken gekozen. Maar dit is wel een heeel stuk makkelijker vind ik

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben een oogarts die eigenlijk in Bergen op Zoom werkt, daar moesten we ook naartoe voor de operatie zelf. Voor hem was het al duidelijk dat het niet meer vanzelf open zou gaan en dat een operatie de enige oplossing was. Nadelen waren er niet, alleen voordelen. Het enige dat hij wel verteld heeft, was dat de mogelijkheid bestond dat het doorprikken niet zou kunnen lukken omdat er geen traanbuisje aangelegd is. En dan zou Yosyp naar Rotterdam doorgestuurd moeten worden. Ik ben dus ook erg benieuwd eind augustus of we daar dan ook inderdaad naartoe moeten.
    En ik moet zeggen dat het druppelen nu heel erg goed gaat. Het is 5 keer per dag 1 druppeltje in z'n rechteroogje. Voorheen met die gels, druppels en masseren was een grote ramp.

Deel Deze Pagina