Traanbuisje doorprikken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwvlokjes, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Mijn zoon heeft bij 1 oog een verstopt traanbuisje, al vanaf zijn geboorte. Het is elke dag viezig bij dat oogje en behalve schoonmaken en masseren is er weinig aan te doen. Behalve door laten prikken bij de oogarts.
    De kinderarts vond het oog van mijn zoon erg viezig en heeft dan ook geadviseerd het buisje te laten doorprikken. Ik kon gelijk een afspraak maken bij de oogpoli. Maar even googlen leert dat ie een infuus krijgt en onder narcose gaat. Vind dit nogal heftig voor een probleempje wat meestal rond de eerste verjaardag wel over is.
    Graag ervaringen...

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier ook laten doen en het oog is er aanzienlijk van verbeterd. De ingreep stelt niets voor. De narcose is enkel en alleen omdat ze stil moeten liggen, het is dus echt heel licht. De ingreep zelf duurt 5 minuten

3. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Oh tja nu twijfel ik wat ik moet doen. Hoe kreeg jouw kindje narcose? Via een infuus?

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Nee via een kapje maar er word wel een infuusje geprikt, dat is standaard bij een OK ingreep "just in case". Maar een infuusje prikken is toch niet het einde van de wereld?

5. Hmm, ik begrijp wel dat TS daar moeite mee heeft.. Ik vind een infuus echt een kloteprik, ik moet er niet aan denken om m'n meisje dat te laten ondergaan.. Die kleine armpjes en handjes.. En tuurlijk, als het nodig is dan is het nodig, maar als het inderdaad om iets gaat wat wellicht vanzelf overgaat.. Ik begrijp de twijfel wel in ieder geval. Sterkte TS!

6. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Dat ze dat al zo snel doen.
    Bij mijn zoontje was 1 oog ook altijd flink vies, maar voor 1 jaar wilden ze er niets aan doen omdat het vanzelf over kon gaan.

De beste tip die ik ook gekregen heb:

Ogen wassen met zwitsal shampoo. Klinkt heel raar, maar die maakt schoon zonder te prikken in de ogen. Na 2 keer was het vieze oog weg en nooit meer teruggekomen

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn oudste kindje heeft ook heel lang een vies oogje gehad.
    Rond 1 jaar zijn we naar de oogarts geweest (daarvoor kregen we geen doorverwijzing omdat het vaak voor 1 jaar wel over is.)
    De operatie werd al ingepland, maar we moesten nog 1 keer goed masseren.
    Dit werkte gelukkig! Sinsdien is het nagenoeg over.

Ik vond het idd ook een heel naar idee om zo'n kindje onder narcose te moeten laten gaan.

Heeft je zoontje er zelf last van? Anders zou ik het persoonlijk met 2 maanden nog heel even aankijken.

8. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft. Ik denk dat wij ook nog maar even flink gaan masseren enzo. In de hoop dat het snel beter wordt!

9. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Bedankt! Ja ik vind het ook een rotidee, voor zoiets vrij onschuldigs. Ik kijk het nog maar even aan...

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Edit: Ik zie nu dat je zoon pas 2 maanden is.
    Hier werd er pas over doorprikken gesproken bij 1 jaar.
    Voor nu zou ik idd schoonhouden met kamille thee en masseren inderdaad.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Geef je borstvoeding?
    Zo ja.. melk in het oogje druppelen en even volhouden.
    Mijn meisje heeft hier ook last van gehad. Overigens zijn haar buisjes afgelopen mei wel doorgeprikt tegelijk met het plaatsen van nieuwe buisjes.

12. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja ik heb borstvoeding gegeven en heb dit toentertijd ook geprobeerd. Helaas bood dit geen soelaas. Wat bedoel je met "even volhouden"? Meerdere keren per dag in het oogje druppelen, of meerdere dagen? Ik heb namelijk nog een kleine hoeveelheid BV in de vriezer.

13. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Bij mijn zoon is het sinds 2 weken goed met zn oog! :) Heeft idd altijd last gehad van 1 oogje wat een beetje viezig bleef en sneller wat ontstoken oogde met harde wind etc. En na weer een fiks vies oog 2 weken geleden is het ineens weg getrokken en heeft hij er nu helemaal geen last meer van! :)

Jou kind is nog wel echt heel jong TS... Ik zou toch even wachten hoor... kijk het even aan... mocht het echt steeds heel vies zijn en je kind lijkt er echt last van te hebben snap ik als je een ingreep zou doen, maar als dat niet het geval is is het misschien fijner voor je kindje om gewoon nog even de natuur zijn beloop te laten... :)

14. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113

Idd dat vind ik ook. Tja als zo'n kinderarts het zegt ga je ineens denken dat het echt nodig is. Fijn altijd zo'n forum:)

15. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Mijn meisje heeft hier ook last van. Het enige dat ze tegen mij zeiden is dat ze er niets aan doen voor ze 1 is.
    Hoe masseren jullie zo'n traanbuisje?

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Beide! Meerdere dagen meerdere malen per dag.
    Ik weet alleen niet of ingevroren moedermelk hetzelfde werkt?
    Hier werkte het ook nooit direct, pas na een aantal dagen.
    Maar het kwam ook altijd weer terug. Dus vandaar dat ze dus na 2,5 jaar ze wel hebben doorgeprikt..

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.605
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind je kindje nog wel erg jong.
    Heel veel kindjes hebben dit.
    Mijn middelste dochter had ook vaak hele vieze ogen.Hier deed ik altijd standaard de neus druppelen met zoutwateroplossing en dan gebruikte ik supranettes om de oogjes schoon te maken.Schoonmaken met water geeft zo'n schrale huid rondom de oogjes.
    Supranettes zijn in de winkel moeilijk te vinden maar je kunt ze wel via internet bestellen.Ze zijn wel prijzig maar ik heb het er graag voor over.
    Mijn middelste dochter is er overigens wel overheen gegroeid.Heeft met 6 mnd een flinke oogontsteking gehad en toen antibiotica oogzalf en daarna was het in ene keer helemaal over.
    Mijn jongste dochter heeft ook gevoelige ogen die snel vies worden.Hier dan ook weer de supranettes en flinke dosis neusspray maar voor dat laatste is je kindje nog te jong.Wel kun je zonder bezwaar de zoutoplossing gebruiken.

Deel Deze Pagina