onze zoon van 7 maanden slaapt sinds hij 3 maanden is goed door 'snachts. De laatste weken word hij meerdere keren per nacht wakker, als we dan zijn speen geven slaapt hij meteen weer verder. Als we hem naar bed brengen slaapt hij altijd meteen en heeft hij geen moeite met inslapen Nu is het zo dat hij overdag uit komt op 3 slaapjes. 1 in de ochtend van 8:00 tot ongeveer 9:00, daarna van 12:00 tot 13:30 en dan gaat hij eind van de middag weer naar bed omdat hij het anders niet red tot na het avondeten, ik leg hem dan meestal om 16:00 in bed en dan word hij soms pas om 19:00 wakker! Hij krijgt hierdoor pas laat zijn avondeten. Als hij zo lang slaapt aan het eind van de middag gaat hij natuurlijk 's avonds later naar bed maar hij is altijd om 6:00 wakker ongeacht hoe laat hij 's avonds naar bed gaat. Zou dit lange slaapje aan het eind van de dag de oorzaak kunnen zijn van de onrustige nacht? Herkennen jullie dit? Hoeveel slaapjes hadden jullie baby's overdag met 7 maanden En is het misschien beter om hem te laten wennen aan slapen zonder speen?
Is wel herkenbaar ja, meestal liet ik haar aan het eind v.d middag niet langer dan 1,5 uur slapen met de reden die jij noemt, dat ze dan laat wilde gaan slapen en vroeg weer wakker was. Ze is nu 11 maanden en heeft ook vaak aan het eind v.d dag dat ze moe is (ligt aan het tijdstip van wakker worden in de ochtend), vaak breng ik haar dan wel naar bed maar max. een uurtje of 1,5 uur. Dit scheelt een hoop, hoewel ze dan alsnog wat later naar bed gaat als normaal maar laat ik haar langer slapen dan slaapt ze pas laat (en onrustig inslapen) om vervolgens in de late avond/nacht ook meerdere keren wakker te worden. Als ze dus maar een uurtje of anderhalf aan het eind v.d middag slaapt dan heeft ze (meestal) een rustige nacht. Wel zo prettig! Voor mij, maar vooral voor haar!
Ik zou de eerste twee slaapjes samenvoegen, dan komt je op 2 slaapjes uit, en die van in de middag komt dan wat eerder waardoor hij gewoon met jullie kan avond eten, en bij wijze van om 7 uur op bed kan.. Je kan altijd even iets proberen, dan zie je wel hoe je zoontje er op reageert.. Grote kans dat indd zijn laatste slaapje hem onrustig maakt in de nacht..
Zou hem richting twee slaapjes ' sturen'. Dus een in de ochtend, iets later dan het eerste slaapje nu een een in de middag, rond een uur of twee ofzo. Succes!
Met 7 maanden gingen wij hier ook over op 2 slaapjes. Het ochtendslaapje wat verlaten en t middagslaapje rond 15 uur en dan maximaal 1,5/2 uur.
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik inderdaad moet proberen om hem maar 2 slaapjes te laten doen. Ik moet dan alleen 's ochtends wel gaan rekken omdat hij altijd al om 6:00 wakker is maar ik ga het proberen en kijken wat hij doet.
Inderdaad even proberen of je wat kan rekken.. Hier met 7 maanden op ongeveer 2 slaapmomenten, rond 9.30, beetje afhankelijk hoe ze dan slaapt, bij een lang slaapmoment dan van 15.00-16.30 en dan rond 19.30 weer naar bed.
Ik heb hier ook problemen mee en ik wil haar ook 2 slaapjes laten doen ipv 3 ze is nu 8.5 maand. Maar ze slaapt zoiezo maar een uurtje elke slaapje. Smorgens wordt ze 9 uur wakker. Dan slaapt ze van 11.00 tot 12.00 van 15.00 tot 16.00 En om 18.30 meestal nog een half uurtje slapen. Om 21.00 gaat zij naar bed..dat vind ik ook nog een beetje laat
Onze uk is bijna 8 maanden maar slaapt al heel lang maar 2 keer. Smorgens twee uur nadat hij wakker is ongeveer 2uur.smiddags 2.5 wakker en dan meestal 1 uur slapen,daarna lange ruk wakker tot bedtijd.
Exact hetzelfde gehad met ons zootje. . Naar twee slaapjes gegaan. Van 10u tot half 12 en van 15u tot 16:30u... Meteen ging meneer doorslapen tot 7u. Man wat scheelt dat uurtje s ochtends veel. Succes met rekken haha . Ps ik zie ineens weer voor me Hoe ik in de kinderwagen hem aan t wakker houden was. Mensen die langs liepen zag je denken hahaha
Misschien moet je dan het slaapje van 18:30 overslaan zodat ze overdag 2 slaapjes heeft en 's avonds eerder naar bed kan
Inderdaad proberen om wat te rekken en dan eind van de middag niet zo lang meer. Wat wij wel eens doen, als ze het echt niet meer red. Dan gaat ze gerust om vijf uur nog even, maar dan ga ik na half uur/ drie kwartier een beetje rommelen in haar kamertje zodat ze langzaam wakker wordt. Dan is ze weer vrolijk en kan ze er nog even tegen aan. Ze gaat meestal tussen 19.00 en 19.30 naar bed