De afgelopen 2 weken heeft mijn zoontje een week doorgeslapen, daarna weer een aantal dagen wakker geworden voor de fles en afgelopen nacht weer doorgeslapen tot half zes ongeveer, zes uur heb ik hem eruit gehaald en kunnen rekken tot 7 uur voor de fles (hij was vrolijk aan het brabbelen). Uiteindelijk was hij na de fles om 07.30u echt helemaal knock out, dus in bedje gelegd en hij sliep door tot 10.15, ik ben toen maar een beetje lawaai gaan maken want wou wat slaapjes voor de middag overhouden... Ik ben erg verbaast omdat hij normaal gesproken 's ochtends hoogstens 1.5 uur slaapt en meestal korter, en dan 's middags een lang dutje van 2-3 uur. Maar goed, nu na de fles van 11u was hij weer erg moe dus weer erin gelegd en hij ligt onderhand alweer meer dan een uur te slapen. Nu denk ik dat hij vandaag overdag meer zal gaan slapen dan de gemiddelde 5 uur die een baby overdag moet hebben, aangezien het pas 13u is. Betekent dit dat hij vanavond/vannacht niet zal kunnen slapen of hangt dat helemaal niet samen?? Overigens slaapt hij 's avonds altijd van 19.30/20.00 tot 22u (laatste fles).
Het maakt hier niks uit hoeveel Simone overdag slaapt, 's nachts slaapt ze altijd goed op een enkele nachtvoeding na.
Mijn dochter sliep eerst weinig overdag, maar tegenwoordig ook meer, ze zal het dan wel nodig hebben! Ze worden groter en doen steeds meer indrukken op / leren steeds meer en dat is natuurlijk ook vermoeiend! Onze kleine slaapt sowieso ook meer en langer sinds ik haar overdag op bed leg.
ja het is ongelofelijk vandaag, hij is amper op geweest! Saai hoor Vorige week was hij niet in bed te krijgen (groeispurt denk ik), en nu is hij niet UIT bed te krijgen haha...
Mijn zoon slaapt nog steeds zo'n 5 tot 6 uur op een dag. En 's nachts slaapt ie ook perfect. Waarschijnlijk is jouw zoontje de schade van vorige week aan het inhalen.
Mijn ervaring bij de tweeling was dat ze vaak onrustige periodes hadden die gevolgd werden door een periode dat ze extra veel sliepen. Volgens mij hadden ze dan net een sprongetje achter de rug.
Het is vaak zo dat als kinderen overdag goed slapen, at ze snachts ook goed slapen. Hier een bewijsje: Tot aan pas geleden sliep mijn zoontje van fles tot fles. Hij was rondom de flessen maximaal 1,5 uur wakker.
De slaap van overdag hebben ze juist nodig om snachts ook goed te slapen. Als ze oververmoeid de dag afsluiten is het moeilijk voor ze om in slaap te komen savonds/snachts. Lekker van genieten! Er komen vanzelf andere tijden aan
hier ooka ltijd een onwijze slaper gehad, saaaai haha maar hier geldt ook, overdag goed slapen, snachts ook...snachts eigenlijk hoe dna ook goed...is nog nooit "wakkerder" geweest ofzo.. hij sliep mt 12 weken al van 21 tot 9/10, en dan max 1,5 uur wakker overdag, dus nog iets van 5 slaapjes ofzo!!!!
Hier slaapt ze 's nachts ook beter als ze overdag goed slaapt! Gisteren heeft ze bv een heel drukke dag gehad, alleen 's ochtends een slaapje en vanaf 12 tot 19.30 wakker. Toen viel ze zomaar tijdens de avondfles in slaap ( vind je 't gek!? ) en vannacht heb ik er wat vaker uit gemoeten als wanneer we een rustige dag hebben en ze lekker kan slapen. Bij haar oma slaapt mn dochter maar 2x een uurtje, bij haar papa en mij vaak veel langer.
toch maak ik me nu zorgen, normaal gesproken is zijn middagdutje lang maar nu vandaag ook weer, vanmorgen sliep ie door tot ik hem wakker maakte na 3.5uur voor de voeding, nu hetzelfde liedje hij ligt al meer dan 2 uur te slapen en het is al lang weer tijd voor zijn voeding...normaal gesproken wordt hij ruim VOOR de voeding wakker, behalve bij het middagdutje
Ik zat me vandaag precies hetzelfde af te vragen! Normaal slaapt mijn zoontje niet veel overdag...een uurtje hier en daar, maar daar maak ik me nooit zo druk over. Het cb zei dat het geen probleem was en hij slaapt 's avonds en 's nachts prima en op een fles van 23.30 uur na door tot 7.00 uur. Dus ik klaag niet!! Maar nu ligt hij ineens al twee dagen van ongeveer 12.00 tot 16.00 in de box te slapen! Normaal doet hij een dutje, maar hij is totaal in coma! Zal het wel nodig hebben....gisteravond ging hij ook gewoon lekker slapen 's avonds!
gek he? TOch maaak ik me zorgen, hij is vandaag amper op geweest, ik heb voor het eerst films kunnen kijken enzo! Hij werd zelfs niet voor de voeding wakker, die van jou is ook 3 maandenzie ik dus misschien is het inderdaad een groeispurt. Hoe was jouw kindje de dagen daarvoor? WSant die van mij was erg overstuur 2 dagen en sliep toen juist niet
Je hebt net de 12 weken sprong gehad, ik herken het wel namelijk, die van mij heeft volgens mij ook net een of andere sprong gehad maar is vroeg geboren dus....maar die sliep vandaag ook ineens heel veel na een kleine week onrust, heeeel veel drinken en nauwelijks slapen. Vandaag dus veel slapen en minder interesse in zijn flessen, moest hem ook steeds wakker maken....lekker toch?? ik had opeens tijd voor onze oudste!! Groetjes Charlie
Tja, ik weet het niet! Ik moest vanavond naar een vriendin en kom net thuis en hoor dat mijn zoontje twee uur lang heeft gebruld, wat hij echt nooit doet als hij naar bed moet! Mijn man loopt op z'n tandvlees en is meteen naar bed vertrokken... De dagen hiervoor was mijn zoontje eigenlijk gewoon rustig, dus ik vraag me nou wel af hoe het morgen zal gaan! Misschien is het wel even een spurt...moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet precies weet wat die inhouden??! Dan zijn ze even van de leg ofzo?
stom he dat ik daar dan niet van kan genieten en me alleen maar zorgen maak, dan schrik ik er bijna van tijdens de film dat hij nog niet wakker is en dat ik even niet met hem bezig hoef te zijn. Nu begrijp ik het wanneer mensen tegen me zeiden; ook al ga je een avondje uit je denkt constant aan je kind
oh wat gek he, rare wezens zijn baby's toch...ik heb hetzelfde een aantal dagen geleden gehad, een ellende om hem naar bed te brengen en uiteindelijk dan maar weer eruit halen, en nu dus het tegeonvergestelde...