4 seizoenen slaapzak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anna2, Oct 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna2

Anna2 Lid

Feb 14, 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een vier seizoenen slaapzak die goed zit bij kindjes van 16 maanden (maat 80 past precies), die ook bij het hoofd en de armpjes goed past, en die ook een tijdje mee kan. Waar geen extra dekentjes bij nodig zijn in de winter (zijn er in no time af), en die uiteraard ook veilig is. En waar een kindje zich ook goed in kan bewegen, want mijn zoontje is erg druk, ook in zijn slaap draait en beweegt hij veel. We hebben nu de combi sleeper klein, zonder mouwen, want anders kan hij zijn armpjes niet meer bewegen. Die bevalt goed, dus een grote variant zou logisch zijn, maar de grote maat valt ook weer erg groot; zoonlief kan zijn armpjes erin naar binnen trekken en met zijn hoofd door de opening naar beneden en heeft met zijn 80 cm nog heel veel ruimte erin (slaapzak is 110 cm, hoofd blijft er buiten, dus zo'n 40 cm onderin over), vraag me af of het dan wel goed warm houdt... En ik vind het zo zonde als hij hem weer pas na de winter echt goed past, maar als er geen goede alternatieven zijn... Ik weet dat er andere te koop zijn, maar hoor graag jullie ervaringen. Ik baalde bij de combisleeper bijvoorbeeld best dat mijn zoontje hem pas met 7 maanden aankon (aan het eind van de winter dus), terwijl vanaf 0 maanden op de maat stond...

Groetjes Anna

2. Humava

Humava Niet meer actief

Wij hebben een puckababy 'the bag'. Die is vanaf een maand of 7 tm 2.5 jr te gebruiken. Ik vind het een ideaal ding. Lekker warm. Alleen weet ik niet zeker of van de 'herfst' zak de mouwtjes lang genoeg zijn om er nog 1.5 jr mee te doen. Maar onze meid is nu 10 maanden en 75 cm ongeveer en nu past ie goed, je kan trouwens wel in de winter er een soort van wantjes aan vast drukken. De mouwen van de zomer zak zijn wel een stuk langer. En die doe je er in de winter natuurlijk ook nog overheen.

Share This Page