Geen cyclus, toch zwanger?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Charlie, Nov 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlie

Charlie Actief lid

Dec 7, 2012
    454
    1
    16
    Ik ben benieuwd of er dames zijn die ondanks geen cyclus ivm borstvoeding toch zwanger zijn geraakt?

Volgens de statistieken is dat volgens mij 1,7%, erg weinig dus.

Onze zoon is nu een half jaar. We gebruiken geen voorbehoedsmiddelen. Er is echter nog geen menstruatie te bekennen. Ben dus wel benieuwd of er hier dames zijn die onder deze 1,7% vallen :)

2. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hier eigenlijk precies hetzelfde verhaal.

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Ik gaf en geef bv bij allebei mijn meiden, maar ik was bij beide meiden na drie maanden gewoon weer ongesteld. Bij mij gaat dat dus jammer genoeg niet op.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier pas cyclus begonnen na ruim een jaar,heel onregelmatig en nu 15 weken zwanger.maar er zijn ook genoeg die eerder zwanger worden.heb zelf het idee dat het ook ligt aan hoeveel voedingen je geeft.hier best lang op min 4 voedingen + minstens 1 nachtvoeding.

5. Charlie

Charlie Actief lid

Dec 7, 2012
    454
    1
    16
    Ik denk dat dat er idd wel mee te maken heeft, Lieke. Ben dan toch nog benieuwd of er dames zwanger raken ondanks dat ze minstens een keer of 4/5 per dag Bv geven én nachtvoeding. Maar misschien zijn ze er amper hoor, dat kan :)

6. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Ik was binnen 8 weken weer ongi. En heb 9 maanden bv gegeven.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Iemand die ik ken, (vanwege privacyredenen zal ik even niet duidelijker benoemen, weet niet of het op prijs wordt gesteld als evt meelezers dit zo lezen).
    Gestopt met BV met 4 maanden. Cyclus kwam niet terug en met 9 maanden zwanger geraakt weer. Is dus al met al 9+(4+5)+9+4 maanden BV niet ongesteld geweest, maar wel 2 keer zwanger.

8. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier 14 maanden borstvoeding gegeven, maar was na 9 weken (volgens mij) gewoon weer ongesteld. Omdat we geen nieuwe kinderwens hadden, gewoon aan de anticonceptie.

Dus gewoon een cyclus. Ik gaf ongeveer 10-12x borstvoeding op een dag... kortom, ontzettend vruchtbaar!

9. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Heel simpel gezegd, éérst komt de eisprong, daarna de menstruatie...

Eens springt dus het eerste ei weer, en pas daarna volgt de eerste menstruatie weer! En omdat je niet weer wanneer dat ei gaat springen als je nog geen cyclus hebt gehad na je bevalling, kan het zijn, als je regelmatig onveilig vrijt, dat je zwanger raakt! ;)

Er zijn vrouwen die stoppen met BV om hun cyclus terug te krijgen bij de wens voor een brusje. En er zijn vrouwen die gewoon tijdens het geven van BV gewoon menstrueren, en dus ook een eisprong hebben! (uitzonderingen daar gelaten)

10. raspberry

Niet veilig vrijen bij het geven van BV is altijd hartstikke link, omdat je idd nooit weet wanneer je cyclus terug komt. En je dus (gemiddeld genomen) 2 weken voordat je voor het eerst weer ongesteld bent, weer vruchtbaar bent.
    Ik zou er nooit op gokken. BV is GEEN anticonceptie, ook niet als je nog volop in de voedingen zit en ook niet als je nog nachtvoedingen geeft.
    Bij onze oudste was ik met 9 maanden weer ongesteld. Ze heeft tot 23 maanden nachtvoedingen gehad, (en tot 26 maanden overdag). Dus nogmaals: BV is geen anticonceptie en zolang je nog geen kinderen snel al weer wilt, zul je echt voor een andere vorm van AC moeten gaan. Vertrouwen op de BV is dan echt niet slim.

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik sluit me aan bij de dames voor me...

12. Charlie

Charlie Actief lid

Dec 7, 2012
    454
    1
    16
    Ik begrijp wel hoe het technisch gezien werkt, en ook dat het geen a.c. is :) Dat is ook niet wat ik bedoel. Wij willen er juist graag weer voor gaan maar ik heb geen cyclus, daarom was ik benieuwd of er vrouwen zijn die tijdens het geven van Bv én zonder cyclus toch zwanger zijn geraakt.

13. raspberry

Nouja, zonder cyclus raak je dus niet zwanger ;)
    Maar je weet nooit wanneer die cyclus weer op gang komt. Gemiddeld is dat, als je BV blijft geven, tussen de 9 en 12 maanden volgens mij, maar aan die gemiddelden heb je niet zoveel, want er zijn zat vrouwen die hun cyclus pas terug krijgen als ze stoppen.

Share This Page