Voor de echte kenners, ik ben echt een kneus op mobiele telefonie gebied. Ik heb besloten ein-de-lijk met mn tijd mee te gaan en een smartphone aan te schaffen. Mijn eisen: een fotocamera functie erop met minimaal 5 mp, bellen, een paar apps erop, dus wel de nodige GB en thats it. Na een langdurige zoektoch leek me de samsung galaxy ace 2 of de samsung galaxy fame wel wat. De s2 daar hoor ik ook goede verhalen over, maar die is weer wat duurder en ik denk dat ik die extraatjes niet nodig heb? Mijn vragen: via Kieskeurig.nl heb ik ze vergeleken, maar; Wat is het verschil tussen OS versie Gingerbread of jelly bean? Wat is beter?? Die met jelly bean is het goedkoopste. De goedkoopste heeft een led flitser: wat is daar het nadeel van? de goedkoopste heeft alleen mp3 beltonen: is dat een nadeel of lastig?? De goedkoopste heeft alleen tekstvoorspelling met swype: is dat erg lastig wennen of irritant? Zo te lezen weet ik er echt niks van!! Iemand ervaring met deze toestellen of tips waar ik nog meer op moet letten?
Heb zelf een s2 en zuslief een ace 2, bij mij is heeeelll snel de batt leeg heel vervelend bij haar gaat die stukken langer mee terwijl zij vaker whatsappt, spelletjes doet enz. Rest heb ik er weinig verstand van haha kan me ermee redden.
Ik heb zelf de S2 gehad, nu de Note2. Mijn vader heeft een S3 en een moeder toevallig een S4. Tekstvoorspelling is vooral gewenning, ik heb het niet aanstaan want ik vind het niet fijn.. De S2 kan nou toch niet zo duur mee zijn met zoveel latere modellen? Ideaal gezien moet je voor de nieuwste operating system gaan. De S2 heeft inderdaad niet geweldige batterij - maar dat ligt echt aan je gebruik. Mijn Note 2 houd het ook niet lang vol als ik volledig internet en spelletjes speel hoor.. alleen idle en whatsapp houd hij net meer dan een dag vol.. Swype: Nooit gebruikt hier. Mp3: Ligt echt aan eigen gebruik, ik heb alsnog een standaard beltoon.. Kijk ook even naar de opslagruimte en uitbreidingsmogelijkheden. Ik kwam met mijn s2 al snel ruimte te kort met fotos en ik weet niet hoe de andere modellen zijn.
Ik heb de ace 2, een prima telefoon. Doe zeker 2 dagen met de batterij. Foto's vind ik alleen niet zo heel scherp, ook al is het 5 MP.
S2 is idd afgeprijsd, door alle nieuwe modellen, maar scheelt nog altijd 50-75 euro met de fame of de ace 2. En als die andere toestellen verder ook prima voor mij zijn...?? Maar dat probeer ik dus ook te achterhalen. Ik zit echt niet de hele dag met mn telefoon te internetten, ik mis dat nu ook niet zo bijzonder. Met mn oude telefoon nu vraag ik me ook af waarom mensen niet gewoon kunnen wachten tot thuis Dus 200 Mb internet lijkt me prima ( of 500? )Whats app lijkt me wel grappig. Ik verwacht wel veel fotootjes te maken). Maar 4 GB is dat genoeg? Euh... wat is operating system..
Ik zou wel kijken voor 500mb. 200mb zou voldoende kunnen zijn met genoeg verandering van wifi naar mobiel internet etc, maar als je dat niet door hebt gaan die mb's er snel doorheen.. OS = Operating System. Fame heeft op het internet best wel slechte reviews op batterij en performance hoor... ik zou even googlen naar user reviews!
mamafaith: Die ik had vergeleken hadden allemaal 4gb en evt bij te kopen? Ik was van plan een los toestel te kopen met los abonnement, volgens mij is dat uiteindelijk goedkoper dan abbo met "gratis" toestel purified: ik twijfel nog over het aantal mb's. Op zich heb ik thuis gewoon wifi en ik weet niet hoe vaak ik m buitenshuis gebruik voor internet. Iedereen zegt altijd dat als je eenmaal een smartphone hebt..., maar ja nu denk ik nog dat ik hem qua internet niet zo vaak zal gebruiken. Maar veel abbo's beginnen ook pas bij 500 mb. De goedkoopste abbo's zijn trouwens wel vaak 2 jaar vast dus niet naar beneden aan te passen...
o, ok, goed dat je het zegt! Mn voorkeur gaat uit naar de ace 2, maar de fame was iets goekoper en volgens mij maakt het qua kunnen niet veel uit? Ik ga eens lezen.
T-mobile sim only abbo's kun je toevallig zelf de smsjes-minuten en mb's aanstellen. Volgensmij ook voor een eenjarige abbo! Ik denk wel dat mensen gelijk hebben hoor, zodra je eenmaal een smartphone hebt en het eenmaal gebruikt denk ik wel dat je nog meer gaat gebruiken . Als je maar 4gb hebt op een telefoon is dat niet erg, alleen ik zou dan wel meteen al een kaartje kopen en er in stoppen. Vaak hou je weinig ruimte over gewoon door de OS en standaard apps die er op komen te zitten. Kan goed zijn dat je van 4gb maar 2gb, als je geluk hebt 3gb vrij heb
Ik heb een S2 en ben over het algemeen tevreden. De batterij houdt het met gemiddeld gebruik een dag vol. De S3 ook trouwens, die heeft manlief. Enige nadeel: als je je facebook app er op hebt staan, wil hij nog wel eens automatisch opnieuw opstarten in de wifi... En als je dat niet door hebt, ben je dus niet bereikbaar... Ik heb 500 mb en heb op het werk en thuis wifi. Als ik geen wifi gebruik, is 500 mb precies genoeg. Als ik wifi gebruik, hou ik 450 mb over Zonder wifi is het internet wel traaaaaaaag. Swype, ik vind het makkelijk en was erg snel gewend. maar ik heb ook altijd woordenboek opties gebruikt. OS versie, de nieuwste is altijd de beste. Camera is ok, een losse digitale camera is altijd beter. Maar als je niet zoomt, heb je een aardige kwaliteit. Je kunt zoomen, maar dan wordt het snel wazig. Afgedrukte foto's zijn gewoon scherp op normaal formaat. Whatsapp kan op beide telefoons, zo groot is dat appje niet. Goed kijken naar de abonnementen hoor, als je buiten je bundel treedt, betaal je snel de hoofdprijs. Mijn vorige simonly leek heel goedkoop, maar ik heb me daar aardig op verkeken. Met simonly kun je soms zelfs beter te veel kopen dan te weinig. Dan blijf je zeker in je bundel. Succes met je keuze!
Ik heb een ace2. Hij doet het zelfs nog nadat hij in de wc is gevallen haha Batterij gaat hier een dag mee. Swype gebruik ik niet. De fotokwaliteit vind ik alleen niet geweldig. Als ik mooie foto's wil, pak ik toch altijd mijn Nikon camera. Maar verder ben ik erg tevreden. Hij is ook niet zo duur dus hoefde er ook geen duur abbo bij te nemen. Gewoon sim only, scheelt een hoop geld!
Bedankt dames, so far! Waar ik nu bij zit, Simpel, heeft ook losse belminuten en mb's die je kan kiezen en dan kom je nog erg goedkoop uit! los toestel erbij et voila. Ik heb een nikon d3100 voor mn foto's maar die neem je niet zo makkelijk mee in je broekzak dus daarom leek het me leuk om gewoon wat snapshots te kunnen maken met mn telefoon. de kwaliteit hoeft niet geweldig te zijn, maar ik wil geen losse pixels kunnen zien Blossom: je zegt dat de kwaliteit foto's niet geweldig is, maar bedoel je echt dat je pixels kan zien? Kan je binnen wel een beetje scherpe foto's maken? Dacht dat zowel de ace 2, s2 en fame 5 mp hadden dus dat zou dan toch op hetzelfde uitkomen? Marlous: bedankt voor je uitleg. Zou denk ik aan 200 mb wel genoeg hebben als ik jou verhaal lees. Zit je veel op internet? (buitenshuis?) Purified: wat kan je met 4gb doen? Ik zou er whatsapp op willen, facebook en misschien een paar spelletjes en verder wil ik wat foto's kunnen maken en opslaan, maar geen honderden ofzo
Deze foto op mijn werk is met mijn telefoon gemaakt. Dan heb je een voorbeeldje. Je kan trouwens niet inzoomen geloof ik. Ik gebruik ook facebook whatsapp en nog wat spelletjes. Heb er nog honderden foto's op staan maar die sla ik vooral op op mijn geheugenkaartje wat erin zit.
Ziet er goed genoeg uit! En er zit standaard 4 GB kaartje bij? Of heb je er geheugen bijgekocht? Honderd(en!!) foto's zijn echt al superveel, daar zou ik al zeer tevreden mee zijn!
Dames; nog een vraagje: ben er namelijk nog steeds niet helemaal uit Had een supervette aanbieding voor de Samsung S3mini gezien, maar helaas... overal uitverkocht Maar nu mn dilemma: toch meer geld neerleggen voor de s3 mini of toch gaan voor de goedkopere ace 2? Als ik ze met elkaar vergelijk scoort de s3 mini op veel punten beter, hij is iets sneller, iets meer geheugen, net ietsje meer snufjes... maar heb ik het nodig? Eigenlijk niet. Maar ervan uitgaande dat ik er minimaal 2 jaar mee doe, kan ik dan niet beter invetseren in een iets beter toestel? Zodat ik niet over een half jaar baal van de dingen die achterblijven? Het scheelt alleen wel 75 euro!!
Ik heb de Ace 2 en mijn vriend de S3 mini en toevallig hebben wij die 2 weken geleden allebei los gekocht. Ik vind de Ace2 echt prima voor het geen waar ik hem voor gebruik: whatsapp, facebook, bellen en een paar andere apps want verder doe ik er niet heel veel mee. Maar de S3 mini is wat uitgebreider maar als je het allemaal niet gebruikt zou ik hem niet nemen. Mijn vriend gebruikt zijn telefoon ook alleen maar voor het hoognodige dus ja ik vond het zonde om daar 60 euro meer voor te moeten betalen. Ik heb de Ace2 gekocht voor 180 euro. En mijn vriend de S3 mini in de aanbieding voor 240 euro