Wil een pakketje gaan versturen omdat ik iets verkocht heb via marktplaats, nu hebben ze het bij TNT over track n trace en de desbetreffende persoon wil pas betalen als ik het track n trace nummer aan hem geef... maar wat houdt dit in kan het op de site niet vinden van TNT... Ik begriochijp eruit dat je kan zien waar je pakketje is terwijl hij verstuurt is, maarre als ik het geld pas laat overmaken als ik een nummer heb dan is het pakketje toch al verstuurd neem ik aan? (die persoon wil het uit "veiligheid" voor beiden pas geld overmaken als ik dat nummer heb, maar volgens mij klopt dat dan toch niet...dan heb ik het al verstuurd...? Of kan ik dat nummer van tevoren opvragen ofzo ) Kan iemand uitleggen hoe dat track n trace werkt? Ben een beetje blond, en verstuur nooit pakketjes
Track and trace nummer gebruik je inderdaad om te kijken waar het pakketje is. Je zou misschien de kosten daarvoor alvasat kunnen betalen bij de postkantoor en het pakketje pas opsturen als je het geld hebt ontvangen. Maar ik weet niet of dat kan hoor. Volgens mij ziet de koper ook pas dat het pakketje onderweg is wanneer deze daadwerkelijk is opgenomen in de route. Zoiezo eerst betalen hoor en dan pas opsturen, er zijn zoveel mensen die de boel proberen te verneuken...
Je kan gewoon bij het postkantoor/postagentschap zo'n sticker op je pakket laten plakken. Daarop staat je track en trace code en zo kan je die code aan hem door geven zonder eerst het pakketje hoeven door te sturen. Je verstuurt 'm pas als je het geld hebt ontvangen. Maar zo is hij wel verzekerd van een code. Dus je hoeft hem niet eerst op te sturen om zo'n track en trace nummer te krijgen. Hij kan dan inderdaad zien wanneer je hem verstuurt hebt en wanneer die aankomt. Ik zou ook niets versturen voordat ik geld heb. Als iemand het dan niet vertrouwt kunnen ze het ophalen. Wanneer ze dat ook niet willen gaat de deal helaas niet door. Want je kan nooit garanderen dat een persoon daadwerkelijk het geld stort. Succes!
okee, dus ik kan gewoon naar postkantoor die sticker erop laten plakken; dan weer met pakketje naar huis en afwachten tot het geld gestort is en dan weer met dat pakketje naar postkantoor om te verzenden als ik het goed begrijp?
Wat heeft die persoon aan een track n trace nummer als het geld nog niet op jouw rekening staat en je dus het pakje ook nog niet gaat versturen? Ik heb het altijd snel gehad met dat soort types, het gaat op mijn manier en ben je het er niet mee eens, dan verkoop ik het wel aan een ander.
@jo79 vind het zelf ook een beetje raar met dat track n trace gebeuren wat hij daar nu aanheeft...want ik ga toch zitten wachten tot het geld op mijn rekening staat ook al zit dat nummer erop...
ik zou ook niet eerst de sticker er op laten zetten want je betaald dan al 6,20 en wie weet laat hij het zitten en dan heb je het voor niets gedaan.. eerst betalen dan verzenden dan moet ie het maar onder rembours laten doen of op komen halen..
ik zal dat niet doen als ik jou was als je het eenmaal heb vertuurd ben je het kwijt. Ookal maakt hij het bedrag over voor jij het verzend zodra hij het pakje binnen heeft kan hij de overboeking intrekken. Ik zou het echt niet doen veel te riskant
je kunt een overboeking niet intrekken. ik zou gewoon lekker wachten met verzenden totdat je het geld op je rekening hebt staan. (zo gaat het nou éénmaal)
Volgens mij heeft de ontvanger pas wat aan het nummer als het pakket is ingescand op het postkantoor en in de route zit. Je kan wel een code geven, maar dat hoeft nog niet per definitie te zeggen dat je het pakket ook daadwerkelijk gaat versturen dus heeft de ontvanger niets aan een code. Je kan het voor de zekerheid even navragen op een postkantoor, maar ik sluit me bij de andere dames aan, eerst het geld en dan pas verzenden.
zijn er nog steeds mensen die denken dat dat kan? maar idd, eerst betalen en dan pas verzenden, wil hij dat niet, dan verkoop je het toch gewoon aan de volgende?
nee, terugboeken kan alleen met automatische incasso's. Als je het zelf overboekt en je stort het per ongeluk naar een verkeerd nummer, heb je dan ook écht een probleem omdat je het dus niet kan terugdraaien! Als het wel kon zou het wel heel gemakkelijk zijn om de boel te belazeren... Zo hebben wij ooit eens een keer per ongeluk 2x mijn maandbedrag van de ziekte kosten verzekering over gemaakt en dat wilde we dus ook herstellen, maar dat konden we dus niet zelf . We waren echt afhankelijk van de verzekeraar dat die het teveel gestorte geld, weer zou terugstorten. Dus idd, ik sluit me ook aan: Eerst geld ontvangen en dan versturen.
nou sorry dan maar ik heb gehoord dat je iets altijd tot 3 weken na overmaking terug kan boeken ongeacht waar naar toe maja zal wel aan mij liggen dan
ik heb een aantal keer zulke personen gehad, maar dit is NEP! Zodra ze engels schrijven en vragen om een tracking trace nummer, of een bank (zgn tussenpersoon) vraagt dat gewoon niet meer op in gaan
Waarom laat je dan niet onder rembours sturen? Dan moet jij of hij/zij het overmaken aan de bezorger. Maar een track en trace gebeuren; kun je alleen maar zien waar je je pakket bevindt.
Ja dat kun je idd aanbieden. Dat als hij het niet vertrouwd, dat het dan evt onder rembours kan of afhalen. Maar nooit opsturen zonder eerst betaald te krijgen. Zo gebeurt het nooit op marktplaats, dus moet hij ook niet ineens zijn eigen regels gaan maken hahaha
onder rembours versturen zou ik ook niet doen. als hun het pakketje weigeren aan de deur, dan ben jij toch zo'n 13 euro aan verzendkosten kwijt!
als iemand niet wil betalen voor hij een trackn trace nummer heeft zou ik het idd niet vertrouwen. beetje raar dat iemand dat vraagt...als hij het niet vertrouwd moet ie niet via marktplaats spullen laten versturen...of het gewoon ophalen. Ik handel regelmatig via marktplaats...tis een wederzijds vertrouwen wat tot nu toe altijd goed is gegaan...zowel met verzenden als ontvangen