Stel je zegt vandaag op hoelang zit je er dan nog aan vast? Gaan ze uit van 1 februari en dan 1 maand nog of is het altijd 2 maanden dan nog? Of wisselt het 1 of 2 maanden? Hoe is dat bij jullie?
zo uit mijn hoofd is het bij ons volgens mij 2 maanden. Maar ik denk dat er altijd wel over gepraat kan worden. Denk dat je rekening moet houden met 1 maand zodat alles netjes afgesloten kan worden. Groetjes Kim
Dat moet in de algemene voorwaarden staan, die zou ik er eens bijpakken als ik jou was. Meestal is het twee hele maanden gerekend vanaf de eerste keer dat het de eerste van een maand is. Dus als je vandaag opzegt, gaat de termijn van twee maanden op 1 feb in en vanaf 1 april gaat je kindje dan niet meer naar je kdv. Je betaalt dan nog voor feb en maart.
Ik heb geen contract met het kdv, dus dat kan niet. Ik was gewoon benieuwd hoe het zat. Hoofdkantoor hiervoor bellen is ook zo raar. Ik wil mijn kind aanmelden hoe lang is de wachtlijst? En hoe zit het met het opzeggen? Zoiets
Bij het kdv waar mijn zoontje naar toe ging is het 2 maanden en daar kon absoluut niet over gepraat worden. Ook al was hij al bijna 2 maanden thuis omdat hij van de kinderarts niet mocht toch moest ik daarna nog 2 maanden doorbetalen. Het was zelfs zo dat ze zeiden, nou mevrouw we kunnen niet overal een uitzondering maken (en dan heb je net te horen gekregen dat je kind een nierafwijking heeft)
@Lotte82: dat klinkt niet netjes nee. Wat naar voor je kindje.. @Yolanthe: Zit je kindje al op een kdv dan of niet? Maar ik vind het niet raar hoor als je daar naar vraagt!
Ik heb even opgezocht: bij ons is het 2 maanden. Stond op de site. Misschien ook nog een optie om daar te zoeken?
Als je je kindje inschrijft, hoor je vaak de wachtlijst. Wanneer je bv bij meerdere inschrijft, kun je gewoon tegen die tijd zeggen heb iets anders. Dan heb je nog geen 2 maanden opzegtermijn als je dat soms bedoeld. Ook kun je als je nog niet aan vaste dagen zit, meerdere dagen inschrijven en kiezen uit de dagen die je aangeboden krijgt. Zij zijn er misschien minder blij mee omdat je dan plekken volhoudt tot je akkoord gaat, maar jij wil ook graag een plekje. Als je bv ma en di oppas/kdv nodig hebt. En je schrijft alleen di in en er is geen plek heb je een probleem, terwijl misschien de maandag wel plek was, snap je?! Vond ik wel een goede tip!
Dank jullie wel voor jullie antwoorden! Ik moet dus op 2 maanden rekenen. Nee mijn kind zit niet op een kdv, ik ben gastouder. Maar een kindje wat hier was komen kijken zit op het kdv nu. Ik wilde weten of ze zal komen per 1 maart of per 1 april. Vandaar mijn vraag.
Hey beetje late reactie maar ik vraag me dit ook af, bij mij in het contract staat dat die opvang gewoon duurt tot ze 4 jaar is en naar school gaat, betekend dit dat ik er 4 jaar aan vast zit en helemaal niet op kan zeggen tussen door???? Stel nou dat ik stop met werken, de loterij win ofzo , dan moet ze dus verplicht naar het kdv? Lijkt me zo stug..