Tractatie kdv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van 2 meiden, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Het gaat mij echt niet om het overtreffen van andere ouders hoor!

Ik vind het gewoon heel erg leuk om te zien hoe blij de andere kindjes zijn met een leuke tractatie! En ja daarbij vind ik het leuk om te maken (ben altijd van het knutselen en frutselen geweest en heb nu een hele leuke reden) en vind het ook nog eens erg leuk om terug te zien op de foto's als ze wat ouder is.

Dus wat betreft het overtreffen dat hoeft echt niet altijd de reden te zijn hoor!

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Misschien niet bewust, maar dat is wel wat er gebeurt. Toen ik klein was, kregen we vrij simpele dingen op verjaardagen. Toen mijn zusje klein was, werd het al erger en als ik nu zie wat mijn jongste broertjes en zusjes soms krijgen...

Op de peuterspeelzaal kreeg ik gewoon een doosje krentjes, zonder poespas! En lekker dat ik het vond ;)

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    MerleQ ik denk dat dit misschien voor sommige wel het geval is maar bij mij echt niet ook niet onbewust. Toen ik klein was deelde ik ook altijd simpele dingen uit maar dat was meer omdat mijn moeder dus echt niet creatief is in dit soort dingen anders weet ik zeker dat ze het ook wel had gedaan.

Zoals ik al zeg ik vind het gewoon heel leuk om een beetje crea bezig te zijn en heb nu een hele goede reden. (op haar verjaardag zelf voor de familie staan er ook allemaal crea hapjes op tafel terwijl mijn moeder vroeger ook gewoon een bak chips had staan. Niet minder lekker maar wel minder leuk!)

Waarom ik er voor gekozen heb om ook een klein cadeautje erbij te geven is meer vanwege het feit dat Jamila elke opvang dag (3 dagen) met andere kindjes is en ik het wel leuk vind om ook voor de kindjes die er niet zijn tijdens het uitdelen iets te hebben.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een éénjarige is ook blij met het lege zakje van de paaseitjes... Wat er wat later in de tijd gebeurt...nou, ja okay dan maar met één jaar? Zo'n onzin

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ B en N: ik geloof je wel hoor ;) Je hoeft jezelf ook niet te verdedigen. Ik bedoelde niet dat ieder specifiek gevallen het om die reden doet, maar over het algemeen is het wel een trend die je ziet.

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    De kindjes bij de opvang van Jamila zijn geen 1 jaar, ja eentje de andere zijn 2,3,4,5 en 6 jaar

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Als Danique straks 1 jaar wordt ga ik voor de babygroep niets doen hoor, vind ik ook onzin.
    De leidsters gaan we wel tracteren!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat wij tot nog toe gehad hebben:

(fae zit nu 2 maanden op het kdv) : Klein houten tolletje in plastic verpakt met daaraan 2 fotootjes van de jarigen (tweeling)

een simpele plastic sleutelbos met langwerpig reepje papier met daarop de afscheidstekst (overstap naar de volgende groep,) 'ik heb de sleutel naar de volgende groep gevonden' .

bibaboerderij - ontbijtkoekje met daaromheen een lintje met een foto en ook een afscheidstekstje.

Ik vind het zelf gewoon erg leuk om die dingetjes in het vakje van m'n kind te vinden. Het geeft een betrokken gevoel. De sleutelbos vond ik erg leuk omdat ze daar echt wat mee kon , en ook de allerkleinste. En een fotootje erbij (printje), zodat je als ouder echt weet, van wie het afkomt.

Ik zat ook al te denken aan die badspeeltjes of aan kartonnen boekjes (zeeman) , maar bellenblaas vind ik ook erg leuk. Erg interessant, ook voor de allerkleinste. En aangezien m'n dochter toch inde zomer jarig is....

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat begrijp ik... en mijn stelling ging over de jongste kinderen. Vanaf de peuterleeftijd (dus vanaf 2 - 3) kan ik me iets bij trakteren voorstellen

Deel Deze Pagina