Tractaties

Discussion in 'De lounge' started by Loeki2, Nov 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Hier op het kdv staat het in het teken van gezond! Als er iemand jarig is en er word wat ''ongezonds'' uitgedeeld dat word dat altijd in het postvakje van de ouders gelegd zodat wij zelf kunnen beslissen of we dat aan ons kindje willen geven of niet.

2. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    TS, het is niet alleen iets van de laatste maanden hoor. Mijn oudere kids zijn 19,17 en 15 en toen was er die strijd al. Vond het toen al belachelijk en nu nog steeds, heb er ook nooit aan meegedaan en ga dat nu ook weer niet doen.
    Ik ben wel erg creatief dus daar doe ik wel energie in steken, heb regelmatig van die kleine cakjes gebakken in de vorm van n beertje ofzo, en die dan versieren. Deed ik trouwens pas vanaf de leeftijd dat de kids zelf mee konden helpen, is toch veel leuker voor ze als ze de traktatie zelf gemaakt hebben.
    Mijn kids hebben wel eens feestjes gegeven in toverland enzo, maar dat was omdat mijn ex en zn vrouw die keren t kinderfeest regelden. Van mij hoeft dat niet.

w.b. kinderfeestjes, ook aan die battle deed en doe ik niet mee. Gewoon lekker thuis de boel op stelten zetten en met zn allen wat leuks of lekkers maken/doen.

3. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    TS, het is niet alleen iets van de laatste maanden hoor. Mijn oudere kids zijn 19,17 en 15 en toen was er die strijd al. Vond het toen al belachelijk en nu nog steeds, heb er ook nooit aan meegedaan en ga dat nu ook weer niet doen.
    Ik ben wel erg creatief dus daar doe ik wel energie in steken, heb regelmatig van die kleine cakjes gebakken in de vorm van n beertje ofzo, en die dan versieren. Deed ik trouwens pas vanaf de leeftijd dat de kids zelf mee konden helpen, is toch veel leuker voor ze als ze de traktatie zelf gemaakt hebben.
    Mijn kids hebben wel eens feestjes gegeven in toverland enzo, maar dat was omdat mijn ex en zn vrouw die keren t kinderfeest regelden. Van mij hoeft dat niet.

w.b. kinderfeestjes, ook aan die battle deed en doe ik niet mee. Gewoon lekker thuis de boel op stelten zetten en met zn allen wat leuks of lekkers maken/doen.

4. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Channie, dat is hier precies zo ! En ik ben daar ontzettend blij mee !

Toen mijn zoontje 1 werd, heb ik wel iets heel leuks in elkaar geknutseld (een luchtballon van een ballon en daaronder een bakje) en daarin had ik een fruitreepje gedaan en een badeendje (die kon ik bij mijn groothandel voor nog geen 5 cent inkopen).

De kinderen (én de ouders) vonden het hardstikke leuk !

Mijn dochter zit op een basisschool waar beweging en sport hoog in het vaandel staat, een ongezonde tractatie is daar dus ook echt NOT done. Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat mijn dochter hoefde te trakteren, maar voor volgend jaar heb ik al een leuk gezond idee in mijn hoofd. Ik ga een egel maken (halve meloen ingepakt in folie en daarin satéprikkers met daaraan een knakworstje, een blokje kaas en een stukje komkommer).

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik werk op een basisschool en daar hebben we inderdaad hetzelfde probleem, ouders proberen elkaar soms echt te overtreffen... beetje sneu!

Op het kdv van mijn zoontje valt het wel mee, hij krijgt soms snoep, soms een cadeautje en soms allebei. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit en ik stoor me er al helemaal niet aan.
    Toen hij zelf jarig was heb ik een boekje met daarbij rozijntjes uitgedeeld.
    Ik vind het leuk om mijn kind een leuke traktatie mee te geven en andere ouders waarschijnlijk ook, alleen het begrip 'leuke traktatie' is nogal ruim.

Ik vind het onzin om een lijst op te stellen met verboden traktaties of om traktaties helemaal af te schaffen.
    Bij een feestje hoort nou eenmaal een traktatie en ouders zijn zo eigenwijs dat de Nederlandse manier van overal regeltjes aan verbinden echt niet zal werken..
    Ik ben meer voor goede voorlichting over gezond eten, aan ouders maar ook aan de kinderen.

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Bij de intake enkele maanden geleden, kreeg ik hier te horen dat de verjaardag uitgebreid gevierd werd... Tja, wij voeden in principe suikervrij op. En dan nog gaat het om een groepje van acht kinderen waarvan de helft onder het half jaar is. Uiteindelijk voor een uitdeelboekje met een doosje rozijntjes gegaan. Maar hier kwam ik laatst in het postvakje een reepje chocolade tegen. Ik vond het reepje best lekker, maar mijn kleine man krijgt dat echt niet hoor.

Nu weer wat verzinnen als grote broer traktatie *zucht*

7. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Bij ons op het kdv liep het ook echt uit de hand. Aangezien ik in de ouder commissie zit heb ik het tijdens een overleg even aangekaart. Hier ook dingen die kleintjes nog niet mogen eten, maar de traktaties werden zo groot, dat het zelfs voor mijn man en mij een flinke traktatie was. De dag na het overleg lag er al een brief in alle bakjes waarop stond dat het alleen nog maar verantwoorde traktaties mochten zijn en daar hadden ze ook wat voorbeelden bij gedaan. Dit vond ik erg handig omdat niet iedere ouder de inspiratie heeft om iets leuks te maken. Ik vind het ook wel weer overdreven om traktaties helemaal te verbieden, want kinderen zijn wel jarig en vinden het leuk om daar ook iets aan te doen. Maar er kunnen wel regels zijn over de vorm van traktatie. Er mag best een snoepje tussen zitten, maar de laatste tijd is het echt overdreven.

8. yara06

yara06 Actief lid

Mar 10, 2007
    119
    0
    0
    Waar heb je die boekjes gehaad, vind het wel een leuk idee!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Share This Page