Is het een fase? Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Laris, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mijn zoontje heeft net een paar dagen flinke koorts achter de rug. Hij bleef een beetje kwakkelen met temperatuur, bleef in de 38 hangen, dus gister weer naar dokter gegaan. Nu antibioticakuurtje en gisteren merkte ik gelukkig al gelijk effect. Mijn vrolijke kereltje kwam weer beetje terug!
    Alleen, hij doet nu zo moeilijk met eten. Voor het hele ziek zijn begon (afgelopen donderdag) was het net een klikobakje, je kon er alles instoppen. Nu helaas weigert meneer permanent z'n fruit, groente en boterham. Als ik geluk heb neemt hij een paar hapjes, maar meestal houdt hij z'n mond stijf op elkaar. Zijn fles neemt hij nog iets beter, maar begint ook al halverwege te zeuren, piepen en treuzelen.

Nu zit hij ook qua leeftijd precies in zo'n sprong waar dit ook vandaan kan komen maar pfffffff, ik word er niet vrolijk van! Zeker niet nu hij een beetje moet aansterken en het is al niet de dikste baby :(. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Iemand dit ook meegemaakt? Moet ik het gewoon maar even lijdzaam afwachten of heeft iemand tips? Lees graag ervaringen!

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Laris zou het niet nog kunnen zijn dat hij niet helemaal fit is. Mijn zoontje heeft ook een paar van die periodes gehad en je weet niet wat je moet. Het was hier alleen met avondeten en wij maakten er uiteindelijk maar geen probleem meer van want je gaat anders al met een rotgevoel aan tafel. Als ze honger krijgen eten ze echt weer. Je zou als hij wel wil drinken bijvoorbeeld een fruitdrankje kunnen maken zodat hij dat binnen krijgt. En misschien vind hij het interessant om zijn broodje een beetje zelf te eten voor zover dat gaat. Alleen als je daaraan begint is het vaak zo dat hij het zelf wil blijven doen dus denk daar goed over na;) succes

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ja, het zou kunnen hoor. Maar het liefst wil ik natuurlijk dat hij gelijk weer alles goed doet. Wishfull thinking natuurlijk! Het heeft ook alle kenmerken van een sprongetje dus ik heb me voorgenomen me niet te druk te maken en er vanuit te gaan dat als hij echt honger krijgt, hij wel gaat drinken/eten (zei ze stoer...). Als er nog andere mama's zijn met ervaringen hierin (en het verloop ervan) ik lees ze graag!

Deel Deze Pagina