Hier doen de kleuters wel regelmatig wat met de kinderen uit groep 8 (bijv. groep 8 leest de kleuters voor). En eens in het kwartaal denk ik (?) hebben de groepen 1/2/3 een open deuren beleid en mogen ze bij elkaar naar binnen lopen. Alleen een flinke misser vind ik dat dit elke keer achteraf gecommuniceerd wordt naar de ouders toe. Anders hadden we ze wat meer kunnen stimuleren daarin. De overige klassen doen ze niets mee geloof ik. Of ze de juiste aandacht kunnen geven of niet kan ik niet over oordelen. Wel weet ik dat er sowieso een heeeeele hoop afhangt van hoe de leerkracht zelf is en hoe goed/ slecht dat matcht met je kind.
Kwam toevallig gisteren nog de foto tegen die 1 van de juffen bij aanvang van dit schooljaar had gemaakt: toen waren het er nog maar 19. En nu dus 32. Ben wel benieuwd trouwens hoe ze het komend schooljaar hebben bedacht met de groepen 3. De laatste schooljaren hadden we namelijk 4 kleuterklassen en daar werden dan 2 groepen 3 van gemaakt. Nu dus 5 kleuterklassen. Zou mooi zijn als ze er 3 kleinere groepen 3 van kunnen maken. Al vrees ik van niet met de huidige landelijke leegloop van leraren
Hier doen ze daar ook niet aan, einde groep 2 gaan ze 2x wennen in groep 3 en dan mag groep 3 die middagen weer even kleuteren inclusief alle spelmateriaal op het schoolplein, fantastisch natuurlijk Maar geen overgangstraditie ofzo, het uitzwaaien/plein afvegen/etc doen ze bij groep 8, maar die gaan ook echt van school af. Ze krijgen hier voor de zomervakantie een informatie boekje mee naar huis wat er allemaal gaat gebeuren in groep 3 en daar horen ook bepaalde spulletjes bij. Zoals een multomap, etui, gymkleding etc. Bij onze kinderen ben ik toen in de zomervakantie een keer een dagje 1-op-1 met ze gaan shoppen voor groep 3 spulletjes, wat voelden ze zich toen groot geweldig, die koppies