Iemand in mn nabije omgeving heeft sinds kort een (stiekeme) verhouding met haar stiefbroer. Ze voelt zich hier erg schuldig over en zegt dat t eigenlijk niet kan. Naar mijn inzien kan t wel toch? ze zijn geen bloedverwanten voor de rest.. wat vinden jullie?
als ze beide vrijgezel zijn zie ik het probleem niet, ze zijn inderdaad geen bloedverwanten, maar waarom is het dan stiekum als ik vragen mag?
Misschien emotioneel gezien kan iemand er problemen mee hebben maar lichamelijk gezien kan het wel, ze zijn geen familie (bloedverwanten) dus het kan geen kwaad. Maar op zich kan ik me de emotionele bezwaren wel voorstellen...
Ik vind dat het moet kunnen maar ik zou het ook niet van de daken schreeuwen.. zou me misschien zelf een beetje schamen.
Wat maakt het haar nu uit wat andere mensen er van denken. Waarom moet het stiekem als ik vragen mag? Dat snap ik niet helemaal. Haar vader of moeder gaat toch met zijn vader of moeder?
misschien ligt het eraan als ze samen van heel jongs af aan zijn opgegroeid, maar dan nog weet de omgeving toch dat ze stief zus en stief broer zijn, snap dan ook niet helemaal waarom het stiekum moet...
kan je ook vragen wat vindt je van woody allen en zijn dochter/vrouw? ik persoonlijk vindt het niet kunnen ondanks dat ze geen bloedverwanten zijn!
Als ze een broer zus band zouden hebben zou er ook nooit een romantische relatie ontstaan volgens mij...ligt er dus maar net aan of ze samen zijn opgegroeid of wat dan ook....
ja, ik heb in het begin ook gezegd dat het moet kunnen, maar het ligt wel aan een aantal factoren inderdaad...
Bizar vind ik dat, hij heeft die Soon Yi opgevoed als zijn dochter, en dat die relatie dan ineens in een liefdesrelatie veranderd! Je moet er maar zin in hebben als jonge meid, met Woody! Het geval van de topicstarter.. tja, hangt er vanaf hoe lang ze al stiefbroer- en zus zijn. Mij maakt het verder geen f*ck uit wie met wie in bed duikt zolang alles maar vrijwillig gaat.
Tja ze zijn idd geen bloedverwanten dus op zich moet het kunnen.... Maar ik weet niet of ze ook samen zijn opgegroeid? Kan me voorstellen dat als je wel van kleins af aan als broer en zus opgroei dat het dan wel lastig ligt, ook voor de omgeving. Als ze al bijna volwassen waren toen ze elkaar leerden kennen, dan zou ik er vooral lekker van genieten en het ook zo snel mogelijk vertellen. Hoe eerder iedereen er aan kan wennen
ik weet 't niet.. Eigenlijk vind ik dat als je er niemand pijn mee doet dat je moet kunnen doen wat je wilt (binnen de grenzen/wetten dan he..). Mar toch krijg ik een beetje een gevoel hierbij. Maar ja, ken de situatie niet.. Als ze gelukkig zijn samen is het geen probleem toch.. En praktisch gezien hoef je nooit te kiezen waar je met de kerst heen gaat
Kijk, als je al je hele leven met je stiefbroer omgaat alsof t je broer is, vind ik het ziek. Maar als je ouders elkaar nu nog maar "net" kennen en je elkaar als volwassenen hebt ontmoet en er een romance ontstaat, dan is t n ander verhaal.
Als ze elkaar inderdaad nog maar drie jaar kennen, is het toch geen probleem? Dan waren ze allebei al volwassen, tenminste daar ga ik dan vanuit. Wel grappig. Heeft ze wel dezelfde smaak als haar moeder. X
Als ze samen zijn opgegroeid dan vind ik het echt niet kunnen. Want dan heb je eerst samen geleefd als broer en zus dan vind ik het meer incest, maar als ze elkaar op volwassen leeftijd hebben leren kennen en dan dat hun ouders met elkaar ook gaan dan moet je er gewoon voor uit komen. Het leven is al moeilijk genoeg.
Je hoort het wel vaker. Op zich is het ook niet zo heel vreemd (als je niet samen bent op gegroeid tenminste!), als je allebei een bepaalde leeftijd hebt en je spendeert veel tijd met elkaar, dan kan er natuurlijk makkelijk wat ontstaan. En na drie jaar stiefbroer en -zus zijn (op wat latere leeftijd), kun je ook niet spreken van een broer/zus-band.
Mijn mening is dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken met wie hij/ zij een relatie wil aangaan. Ik kan me voorstellen dat de buitenwereld er vreemd van opkijkt, omdat ze toch een gezin vormen. Er wordt toch van je verwacht dat je volgens de algemene normen en waarden leeft. Maar zolang je er niemand kwaad mee doet, doe lekker wat voor jezelf goed voelt. Je kan toch niet iedereen tevreden stellen hierin.