Onze enige traditie is dat wij altijd staatsloten kopen. Dit doen we sinds we samenwonen. Verder eigenlijk niks.
Vroeger altijd met veel ooms en tantes, neefjes en nichtjes. En dolle boel. En toen we ouder werden deden we dat nog steeds en dan om 0.30 naar de discotheek. Inmiddels een stukje ouder en al een aantal jaren rustig met één of meerdere stellen samen. Normaliter 's middags oliebollen eten bij schoonmoeder maar dit jaar feest van mijn opa. Meer traditie is 1 januari. We beginnen rond een uurtje of 11 bij de eerste familie en om 7 uur 's avonds hebben we er dan 3 gehad en ploffen we op de bank...
Oudjaardags ga ik net als vorig jaar oliebollen bakken in de garage. Dit jaar komen 2 vriendinnen met hun zoontjes. We gaan dan ook lekker gourmetten. Met kerst hebben we dit niet gedaan. S'avonds wat lekkers op tafel en om 12u iedereen gelukkig nieuwjaar wensen. Mijn oudste 2 steken zelf wat vuurwerk af. Hopelijk een beetje betijds te bed want ik ben totaal geen lange opblijver
oliebollen bakken en opeten, 's avonds kipvleugeltjes en gehaktballetjes. Dat heb ik meegekregen vanuit huis. (en het feesten tot 7 uur in de morgen en fikkies kijken ) En zo doe ik het nog steeds. (behalve het feesten) Alleen dit jaar haal ik de oliebollen. Nieuwjaar geen tradities. Is vooral overleven
Gewoon gezellig met vrienden de avond doorbrengen met hapjes en drankjes. Aftellen tot 12 uur. Toasten met bubbels en elkaar gelukkig nieuwjaar wensen en vuurwerk kijken. Niet echt tradities. Vroeger keek ik graag de oudejaarsconferance, maar dat heb ik opgegeven, omdat de rest niet mee wilde kijken.
Onze tradities zijn erg standaard denk ik, maar super leuk! Carbidschieten, oliebollen bakken, spelletjes doen, aftellen naar 12 uur, champagne, vuurwerk afsteken, feesten tot in de vroege uurtjes.
Hier oliebollen/appelflappen/toastjes met paar lekkere dingen en tv kijken en op 12 uur vuurwerk kijken, ik steek niet zelf af vind het dood eng en geld verspilling, daarna kijken we vaak music clips op tv. Vrij simpel maar daar hou ik van
Traditie met oudjaar zijn de staatsloten. Mijn man is jarig met oudjaar en krijgt van mij ieder jaar 2 staatsloten voor zijn verjaardag omdat hij toch niks anders weet te verzinnen dan een paar sokken Met nieuwjaar gaan we altijd nieuwjaar wensen bij de familie. Schoonfamilie en mijn familie wonen niet echt in de buurt van elkaar dus gaan we sinds een paar jaar tussen de middag lunchen bij de Mac.
Oliebollen en appelflappen eten. Tv kijken en om middernacht naar buiten, buren gelukkig nieuwjaar wensen. Tegenwoordig: man gaat naar zijn ouders om daar vuurwerk af te steken, ik blijf thuis met zoon. Nieuwjaarsdag verwachten mijn ouders toch wel een bezoekje.. Om dan rolletjes met slagroom te eten.
Kniepertjes er rolletjes maken.....lekker maar wel een pokke werk. Dit jaar niet gedaan bekken instabiliteit. Vind het raar dat ik deze nog niet voorbij heb zien komen want denk dat veel dames uit het noorden deze traditie wel hebben. En dan hebben we idd nog oliebollen en appelflappen eten! Staatslot vaak ook. Ma
Wij gaan vanmiddag oliebollen eten bij mijn peetvader en de traditie foto maken van hem.en zoontje alleen mag dochterlief er nu ook bij voor het eerst bij. Vanavond doen we niet veel... hopelijk kan ik me.ogen openhouden. Morgen nieuwjaarsdag zijn we met de hele fam en aanhang em achter aanhang bij mijn oudste tante. Nieuwnaarsborrel. Traditiegetrouw word daar met klein geld gestrooid en de kinderen rapen!
Noorden en oosten. Ik koop ze gewoon in de winkel. Hier in het westen zijn ze gelukkig nooit uitverkocht
Hier ook: oliebollen en top 2000. En na 12 uur even met een van m'n dochters een rondje door de wijk. Heel grappig: 't is de meest angstige van het stel, maar ondanks al het vuurwerk wil ze dan wel naar buiten. Nouja, dat doen we dan even