hallo warneer hebben jullie het verteld aan familie/werk/vrienden warneer jullie zwanger waren? Ik vind het zo ontzettend moeilijk om mijn mond te houden, ook omdat mensen merken dat er wat anders met me is. (veel chocola eten, ik weet hetzucht!, heel erg moe en snel geeerriteerd etc) en ik heb als ik gegeten heb echt een dik buikje (ben al vrij stevig van mezelf, maar dan valt me buik helemaal op..) Ik doe ook wel vrij zwaar werk, waar ik veel moet tillen, nu vind ik dit natuurlijk niet erg maar heb zowat nergens geen energie voor.. Warneer zou ik het vertellen. Heb over 3 weken pas eerste echo.... Wil wel eerst weten of alles goed zit daar binnen natuurlijk. Maar nu hebben mensen het ook al een beetje door..
Ouders en schoonouders gelijk met 4 weken. Familie met 7 weken na de eerste echo, en werk met 5 weken ivm medisch problemen en ik op een operatie zat te wachten die dus nu niet door kan gaan. Waarom met 7 weken al? Een hoop mensen zeggen dat is vroeg om te vertellen. Ik vindt dat als ze mogen genieten van de blijschap ze je eventueel ook moeten kunnen ondersteunen met verdriet mocht het niet goed gaan.. Gewoon doen wat voor jou (jullie) het beste voelt! Succes
Aan ouders en zussen gelijk verteld. Daarna naaste vrienden want ookal zou t mis gaan, dan denk ik dat je hen ook nodig zal hebben om het te verwerken en ondersteunen ed. Daarbij is het zeker ook leuk je blijdschap te delen. En t werk: ik heb het al verteld aan mijn leidinggevende want ik wil geen nachtdiensten meer. Dat is geregeld dus. De rest van mijn collega's weten het nog niet. We hebben vanavond een tramritje en twijfel of ik het al ga zeggen. Op 5 dec echo maar stel dat t niet goed zou zijn, dan horen ze alsnog dat ik zwanger was want bij een mk ben ik echt even niet in staat te werken denk ik...dus omtrent werk twijfel ik ook... In jou geval: bij zwaar werk en tillen zou ik toch iets laten weten. Misschien dat je dan niet meer zo zwaar hoeft te tillen. Succes met je keuze!!
Op werk met 6 weken want ik had een bloeding (is gelukkig allemaal goed gekomen) en de familie na de termijn echo met 10 weken
Ouders en schoonouders meteen. Mijn zwanger en schoonzus ook en een goede vriendin. De rest hhouden wij nog even stil, hoe moeilijk ! We hebben 11 dec de eerste echo en zijn dan 7.5 week zo'n beetje. Het idee is om het na de 2e echo van de daken te schreeuwen haha.
Hier nog niemand verteld. volgende week eerste echo en als dat allemaal goed is twijfelen we nog wanneer we het vertellen. of 7 dec (dan vieren we 5 dec) of 14 dec (verjaardag van mn pa) of 17 dec ( 2e verjaardag van mn jongste) Rest pas na 12 wkeen
Iedereen met 6 weken. Ik had gewoon het gevoel dat het goed zat en als het fout was gegaan wilde ik ook liever dat kunnen delen... En daarnaast werkte ik ook op een daklozenopvang waar veel werd gerookt en vanaf het moment dat ik zwanger was wilde ik dus in rookvrije ruimtes werken en daarom heb ik het ook vertelt op mijn werk gelijk.
hier zwanger via icsi, ouders schoonouders werk waren van heel het traject op de hoogte, dus de dag dat ik een positieve bloedtest had, dan wisten zij het ook... De rest van de familie met de feestdagen ben dan 10 -11 weken en het lijkt mij een mooie moment... Maar gaat ook moeilijk zijn, volgende week groot familiefeest, en normaal drink ik altijd graag een glaasje wijn, haha....
ik doe ook zwaar werk en heb het me baas gelijk verteld.. tegen me beste vriendin met 5 weken en de ouders vorige week na een goede 2e echo.. ons eerste kindje hebben we afscheid van moeten nemen met 13 weken dus we wilde niet iedereen weer al dat verdriet aan doen.. maar me beste vriendin wist dat ik ongesteld moest worden dus die bleef maar vragen.. daarom dat ze het al wist hihi was wel fijn om iemand te hebben naast me man heel veel succes!
Mijn beste vrienden en die van manlief, hebben we direct verteld na de positieve test, maar dat zijn ook meteen de vrienden waarvan we ook weten dat als het mis zou gaan, dat die er voor ons zouden zijn. Zijn ouders (enige ouders in het plaatje).. daarvoor hebben we t-shirts besteld, en zijn we nog even aan het kijken wanneer we het doen i.v.m. een zeer druk rooster voor mij.. Maar ik denk rest van de familie dat we toch echt wachten tot de eerste echo (met 8 weken). Rest van de wereld wacht maar met 12 weken, dat is toevallig ook mijn diplomeringsdatum, dus dat is een leuke combinatie.
Wij hebben het 2 dagen na de positieve test al aan schoonzus en zwager, omdat hun ook een grote wens hebben, verteld ,dat was met 3+6. De rest van de familie en vrienden 1 en 2 dagen later. Via fb verteld na de 9 weken echo. (3e echo)
ouders met 5 en halve week. Vrienden met 8 weken en familie met 9... Wilde eigenlijk wachten tot de eerste echo, maar kon het voor vrienden niet meer geheim houden. Daarna moesten we dus ook maar vrij snel naar de oma's! Mijn leidinggevende trouwens met 6 weken, toen was ik zo misselijk dat ik niet anders kon. Collega's met 9 weken en 3 dagen, toen had ik eerste echo gehad. Tsja waarom niet vertellen... Mijn vader hoorde dat ik me de dag na dat ik het hen had verteld veel moeite moest doen het voor vriendinnen stil te houden.. Zijn nuchtere opmerking: 'waarom vertel je het niet gewoon?' Je moet doen wat voor jezelf goed voelt!
We wachten totdat we de eerste echo hebben gehad, daarna vertellen we het iedereen. Eerste echo hebben we rond de 8 weken.
Hier bij beide zwangerschappen direct na de test onze ouders ingelicht. Ik kan zoiets echt niet voor me houden hoor! En onze ouders ook niet dus iedereen wist het gelijk 😁.
Ouders, schoonouders en wat andere familie dichtbij na de eerste echo met 7 weken. De rest van de familie en vrienden die dichtbij stonden rond de 9e week en collegas een week later.
Familie redelijk snel.. Aantal op werk ook redelijk snel. Daarna na 7 weken nog een aantal op werk + wat vrienden. En iedereen op werk en nog meer vrienden na goede echo van 10 weken. En op facebook na 12 weken echo.... Bij MA ook verteld op werk na goede 7 weken echo.. Gelukkig heel veel steun gehad van collega's na de miskraam.
Ik heb het nog aan niemand verteld. Ik denk dat wij het volgende week aan mijn moeder vertellen en 14 december aan mijn vriend zijn familie. Beide met sinterklaas, leuk cadeautje dacht ik zo! Ik vind het met de feestdagen lastig om mijn mond te houden aangezien ik graag van een drankje houdt!